Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Noctua NH-U12P og effektivitet er nesten ikke bra som ULTRA, men er veldig stillegående pga. den medfølgende NF-P12 viften.

 

Noctua NH-U12P Socket 1366 120mm for 595 må være et bra og billig kjøp, mener jeg. Den kommer med 2 stk. NF-P12 vifter og bare disse 2 koster ca. 400 hvis man kjøper dem løs.

Men den er stygg, og det er en viktig faktor (igjen for min del).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har brukt Noctua NH-U12P og effektivitet er nesten ikke bra som ULTRA, men er veldig stillegående pga. den medfølgende NF-P12 viften.

 

Noctua NH-U12P Socket 1366 120mm for 595 må være et bra og billig kjøp, mener jeg. Den kommer med 2 stk. NF-P12 vifter og bare disse 2 koster ca. 400 hvis man kjøper dem løs.

Men den er stygg, og det er en viktig faktor (igjen for min del).

Du og dine meninger om utsende begynner å gå for langt, synes jeg. :D Dette er juletre, er CPU-kjøler, jo.

Lenke til kommentar
3DMark Vantage

 

CPU Test #1

i5: 1842.19

i7: 1844.89 (no PhysX)

i7: 1858.49 (with PhysX)

 

CPU Test #2

i5: 17.45

i7: 17.27 (no PhysX)

i7: 112.03 (with PhysX)

 

CPU Score

i5: 13271

i7: 13249 (no PhysX)

i7: 33061 (with PhysX)

 

:mrgreen:

Fra disse, i5 ligner veldig mye på i7, jo, veldig fine tall for i5. Når kommer disse til markedet?, jeg trodde at disse skulle komme om 6-7 måneder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Låst multiplier setter da ingen stopper for overklokking? Svært sjeldent jeg faktisk øker multiplier i det hele tatt?

Trodde da mid-range og low-end Nehalem skulle være et overklokkingmareritt?

 

Hva med å lese den tråden Nizzen linker til?

Eller vil du at Sam skal oversette det for deg. :)

 

Og så slutter vi å blande "låst" MP med fast MP (max).

 

Alle nyere CPU'er (neste alle da) har Speedstep eller tilsvarende for å regulere MP fra max til min.

Og er "låst".

 

Det er kun EE/ES(Intel) og BE/FX(AMD) som er *ulåst* (free) MP.

 

Dette er vel rimelig elementært for de av oss som klokker? :)

Lenke til kommentar
Låst multiplier setter da ingen stopper for overklokking? Svært sjeldent jeg faktisk øker multiplier i det hele tatt?

Trodde da mid-range og low-end Nehalem skulle være et overklokkingmareritt?

 

Hva med å lese den tråden Nizzen linker til?

Eller vil du at Sam skal oversette det for deg. :)

 

Og så slutter vi å blande "låst" MP med fast MP (max).

 

Alle nyere CPU'er (neste alle da) har Speedstep eller tilsvarende for å regulere MP fra max til min.

Og er "låst".

 

Det er kun EE/ES(Intel) og BE/FX(AMD) som er *ulåst* (free) MP.

 

Dette er vel rimelig elementært for de av oss som klokker? :)

 

Overklokking av I5 kan bli et problem grunnet cpu arkitekturen. Og ikke grunnet multiplier.

 

quote:blauhung

On the high end Bloomfield parts, you have the Cores the cache as normal, plus a QPI controller and the 3 channel memory controller. All the clock generation is done on a PLL that is on the mobo and the reference frequency is set on the Tylersburg NB. To overclock here you can raise the QPI frequency as it will be the reference frequency that the CPU and memory speeds are split from with CPU multies and memory ratios. There will also be unlocked EE chips that allow CPU multiplier changes.

 

On Lynnfield which is where the bulk of this forum is interested. Intel moved all the rest of the NB functions onto the package. I'm not sure about the truth of the idea of an integrated PLL from the FUD article, but it makes sense to me. All the clock generation and splitting can now be done in the package and there is no need for any interconnect other then talking to the I/O hub/SB. Removing the interconnect/bus generates huge savings in latency and power consumption as everything is right there, and since there's less chips on the board, the manufacturing costs go down and that results in lower cost to the consumer. That is why the platform is setup this way. The unfortunate for us side effect is that the only ways one could overclock this system is to either alter how the PLL operates (it's in the package and most likely locked at whatever frequency it's set at) or change the multipliers on the CPU (they are also most likely locked). Really there's no way to change the speed once it is set after the binning process in the factory. Because Intel has compromised all the overclocking capabilities on the mainstream platform to save consumers money and power usage in the long run, they created the Bloomfield platform to do the best they can to give this comunity something to play with. Going as far as develping an offshoot of the server line that works very nicely as a High end desktop with a full set of OC capabilities.

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...mp;postcount=68

 

 

Og

Blauhung works at Intel so I doubt he'd want to spread negative misinformation about Intel products.

If that doesn't convince anyone that there's a serious potential for these chips being solely candidates for Dells and laptops.. I don't really know what will.

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...mp;postcount=51

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Jeg har brukt Noctua NH-U12P og effektivitet er nesten ikke bra som ULTRA, men er veldig stillegående pga. den medfølgende NF-P12 viften.

 

Noctua NH-U12P Socket 1366 120mm for 595 må være et bra og billig kjøp, mener jeg. Den kommer med 2 stk. NF-P12 vifter og bare disse 2 koster ca. 400 hvis man kjøper dem løs.

Men den er stygg, og det er en viktig faktor (igjen for min del).

Stygg? Første gang jeg har hørt noen kalle denne gode kjøleren for stygg. Men ja.. noen liker bedre plastic fantastic look som yter elendig. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...