Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt om jeg skal le eller grine etter å ha lest igjennom stor bit av denne tråden.

 

En fattig trøst er det vel at jeg snart reiser hjem fra jobb og kan gå på med friskt mot og sette opp min nye "burk" med nettop en i7 920 ;)

 

Seriøst, har du orket å lese majoriteten av denen tråden i en engang? :p

 

Riiiiispekt!

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Er ikke akkruat vanskelig å se "linja" i denne tråden:

 

Sammy: I7 eier totalt, overlegen på alle måter.

Alle andre: Nei, brukbar men altfor dyr.

Sammy: Nei den er bedre enn Qx'xxxx.

Jeg vet ikke hva du mener med "alle andre", hvis du mener de få selv innbilte som gjetter og spekulerer uten å ha sette en i7 en gang, eller henvisning til en seriøs test, for din informasjon, de er ikke alle.

 

Jeg mener at i7 er overlegen, og har flere seriøse tester å støtte meg til. jeg mener også i920 er en rimelig CPU for sin overlegen ytelse. Alle andre får lov til å mene hva de vil, men du bør la være å være representant for alle ander.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg får være den seriøse stemme litt nå da. Lenge siden det har kommet noen resultater av noen slag her. Eneste jeg gjorde var å starte

 

Asus Turbo V

CPU-Z

Super PI

 

PC har stått på i 3 - 4 dager. La meg se...... 69 Processes igang, deriblandt utorrent som står å går for fullt. Tja, la oss se hva vi kan klare. Slå av noe gidder vi ikke, det er for pyser.

 

Kan legge til at alt mitt står i ett lukket kabinett. Inni har vi 6 1TB disker hvor av 2 av de står i RAID på onboard SAS kontrolleren. 12GB "billig" DDR3 RAM. 1333MHz CL.9 -9 -9 -28. Og hjertet i maskinen, en gammel 965XE ES CPU som ikke engang er klokkevennlig. Må mates til helvete med volt for å få klokket noe særlig, noe som fører til syke temps. Kjølt av en TRUE med en stillegående vifte.

 

Dette ble mye skriving. Over til resultatet.

 

Sub 10 sek Super PI 1M med alle 4 kjernene igang på samme hastighet og HT enablet. Dette er det ikke mange Dual Cores som klarer engang på luftkjøling ( er selvsagt noen ) Må si meg rimelig fornøyd med ytelsen jeg :)

post-6770-1228768821_thumb.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Jeg mener at i7 er overlegen, og har flere seriøse tester å støtte meg til. jeg mener også i920 er en rimelig CPU for sin overlegen ytelse. Alle andre får lov til å mene hva de vil, men du bør la være å være representant for alle ander.

 

Kan du linke meg til hvor AnandTech har uttalt at Nehalem plattformen er overlegent alt annet der ute?

At det er en eneste stor revolusjon, noe av det største som har skjedd innen teknologiens verden?

 

Det har jo du ved hundre og førti anledninger sagt at det er, selv uten å ha systemet selv, så få se hvilke seriøse tester som har like store lovord som deg? Venter spent :)

Lenke til kommentar
Jeg får være den seriøse stemme litt nå da. Lenge siden det har kommet noen resultater av noen slag her. Eneste jeg gjorde var å starte

 

Asus Turbo V

CPU-Z

Super PI

 

PC har stått på i 3 - 4 dager. La meg se...... 69 Processes igang, deriblandt utorrent som står å går for fullt. Tja, la oss se hva vi kan klare. Slå av noe gidder vi ikke, det er for pyser.

 

Kan legge til at alt mitt står i ett lukket kabinett. Inni har vi 6 1TB disker hvor av 2 av de står i RAID på onboard SAS kontrolleren. 12GB "billig" DDR3 RAM. 1333MHz CL.9 -9 -9 -28. Og hjertet i maskinen, en gammel 965XE ES CPU som ikke engang er klokkevennlig. Må mates til helvete med volt for å få klokket noe særlig, noe som fører til syke temps. Kjølt av en TRUE med en stillegående vifte.

 

Dette ble mye skriving. Over til resultatet.

 

Sub 10 sek Super PI 1M med alle 4 kjernene igang på samme hastighet og HT enablet. Dette er det ikke mange Dual Cores som klarer engang på luftkjøling ( er selvsagt noen ) Må si meg rimelig fornøyd med ytelsen jeg :)

 

Kjører du den på 4.2GHz? Trodde Early Sample fra Intel stort sett alltid har vært av de bedre klokkerne jeg? :blink:

 

Da var mitt Core i7 system bestilt også, dog har jeg ikke bestilt hovedkort enda :p

 

Da har du jo ikkje noe system, da du mangler noe av det viktigste :p

 

Må bare mase på duden som tar inn varer til Datakjeden siden Norek ikke har Foxconn BloodRage i sitt sortiment, eventuelt blir det da DFI LanParty X58 som mangler SAS-kontroller :(

Eller kanskje Asus P6T6 Revolution, men den har en litt teit prislapp syntes jeg?

 

Og jeg som var så sikker på BloodRage kortet, fader ta Datakjeden om di ikke skal ta noen inn :p

Lenke til kommentar
Kjører du den på 4.2GHz? Trodde Early Sample fra Intel stort sett alltid har vært av de bedre klokkerne jeg? :blink:

 

Nei jeg kjører den på 4GHz til vanlig. Klokket den bare opp litt for anledningen, og for å komme under 10 sekunder.

 

Har hørt andre også som sier at tidlige ES utgaver klokker bra. Dette er ihvertfall ikke tilfellet med de 2 jeg har testet å klokke med. Har denne 965XE som makser på ca 4GHz for 24/7 bruk, og har en enda eldre ES utgave nemlig en 940 som ikke vil mer enn ca 3.6GHz til 24/7 bruk. Begge disse CPU'ene er på toppen av det hele avhengige av høy volt for å klokke noe særlig som også er en negativ ting. Mulig jeg har vært uheldig med disse 2, ihvertfall når jeg ser hvor lange folk kommer med flunka nye 920'er. De trenger på toppen av det hele ikke øke volten noe særlig. Skal tilstå jeg blir litt grinete når jeg ser folk på XS som kjører sine 920 på alt fra 4GHz til 4.2GHz på under 1.25v når jeg vet jeg må opp over 1.4v for å få min 965XE stabil på samme hastigheten.

Lenke til kommentar
Kjører du den på 4.2GHz? Trodde Early Sample fra Intel stort sett alltid har vært av de bedre klokkerne jeg? :blink:

 

Nei jeg kjører den på 4GHz til vanlig. Klokket den bare opp litt for anledningen, og for å komme under 10 sekunder.

 

Har hørt andre også som sier at tidlige ES utgaver klokker bra. Dette er ihvertfall ikke tilfellet med de 2 jeg har testet å klokke med. Har denne 965XE som makser på ca 4GHz for 24/7 bruk, og har en enda eldre ES utgave nemlig en 940 som ikke vil mer enn ca 3.6GHz til 24/7 bruk. Begge disse CPU'ene er på toppen av det hele avhengige av høy volt for å klokke noe særlig som også er en negativ ting. Mulig jeg har vært uheldig med disse 2, ihvertfall når jeg ser hvor lange folk kommer med flunka nye 920'er. De trenger på toppen av det hele ikke øke volten noe særlig. Skal tilstå jeg blir litt grinete når jeg ser folk på XS som kjører sine 920 på alt fra 4GHz til 4.2GHz på under 1.25v når jeg vet jeg må opp over 1.4v for å få min 965XE stabil på samme hastigheten.

 

Hmm.. Det er jo endel dårlige chips ute å går da, noen som strever voldsomt med overklokking av sin 920, mens for andre går det som en drøm?..

 

Oida, fikk ikke mindre lyst på Foxconn BloodRage av det der!! :p

Forresten, takk for svar på PM Nizzen :)

Lenke til kommentar
Jeg får være den seriøse stemme litt nå da. Lenge siden det har kommet noen resultater av noen slag her. Eneste jeg gjorde var å starte

 

Asus Turbo V

CPU-Z

Super PI

 

PC har stått på i 3 - 4 dager. La meg se...... 69 Processes igang, deriblandt utorrent som står å går for fullt. Tja, la oss se hva vi kan klare. Slå av noe gidder vi ikke, det er for pyser.

 

Kan legge til at alt mitt står i ett lukket kabinett. Inni har vi 6 1TB disker hvor av 2 av de står i RAID på onboard SAS kontrolleren. 12GB "billig" DDR3 RAM. 1333MHz CL.9 -9 -9 -28. Og hjertet i maskinen, en gammel 965XE ES CPU som ikke engang er klokkevennlig. Må mates til helvete med volt for å få klokket noe særlig, noe som fører til syke temps. Kjølt av en TRUE med en stillegående vifte.

 

Dette ble mye skriving. Over til resultatet.

 

Sub 10 sek Super PI 1M med alle 4 kjernene igang på samme hastighet og HT enablet. Dette er det ikke mange Dual Cores som klarer engang på luftkjøling ( er selvsagt noen ) Må si meg rimelig fornøyd med ytelsen jeg :)

 

Kjører du den på 4.2GHz? Trodde Early Sample fra Intel stort sett alltid har vært av de bedre klokkerne jeg? :blink:

 

Da var mitt Core i7 system bestilt også, dog har jeg ikke bestilt hovedkort enda :p

 

Da har du jo ikkje noe system, da du mangler noe av det viktigste :p

 

Må bare mase på duden som tar inn varer til Datakjeden siden Norek ikke har Foxconn BloodRage i sitt sortiment, eventuelt blir det da DFI LanParty X58 som mangler SAS-kontroller :(

Eller kanskje Asus P6T6 Revolution, men den har en litt teit prislapp syntes jeg?

 

Og jeg som var så sikker på BloodRage kortet, fader ta Datakjeden om di ikke skal ta noen inn :p

 

Prislappen blir vel litt hyggeligere når man jobber på en datasjappe?

 

Jeg syntes Asus Evolution hadde en stiv pris da det kom ut. Ca 2400 kr. Jeg "måtte" ha det grunnet 4 pci-e, derfor var det ingen vei utenom :D

 

Revolution er enda dyrere, men tror jammen jeg "må ha" det også :whistle:

Lenke til kommentar
.... jeg ser folk på XS som kjører sine 920 på alt fra 4GHz til 4.2GHz på under 1.25v når jeg vet jeg må opp over 1.4v for å få min 965XE stabil på samme hastigheten.

Jeg har prøvd å se hva slags oppsett disse har, men klarte ikke å finne frem til disse trådene. Jeg vil sette pris på en link til disse trådene, hvis du har eller finner dem.

Lenke til kommentar
[Oida, fikk ikke mindre lyst på Foxconn BloodRage av det der!! :p

Forresten, takk for svar på PM Nizzen :)

Foxconn Bloodrage er veldig fint kort. netshop har listet den, men fake dato som fordrives frem hele tiden.

 

Ha du fått noe antydning når dette vil dukke opp? Ellers DFI Landparty skal komme på lager om par dager. Det hadde vært fint å ha en av disse + 6GB Corsier CL8 som pakke tilbud på datakjeden's supersalg som kommer om par dager.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Foxconn Bloodrage er veldig fint kort. netshop har listet den, men fake dato som fordrives frem hele tiden.

 

Det er ikke noen fake dato, det er en ubekreftet dato, og gir kun en pekepin på at den ikke er forventet inn før etter denne dato, og blir oppdatert gjevnlig. Når den forandrer status til bekreftet så har du grunn til å forvente den inn på denne datoen...

Lenke til kommentar
Foxconn Bloodrage er veldig fint kort. netshop har listet den, men fake dato som fordrives frem hele tiden.

 

Det er ikke noen fake dato, det er en ubekreftet dato, og gir kun en pekepin på at den ikke er forventet inn før etter denne dato, og blir oppdatert gjevnlig. Når den forandrer status til bekreftet så har du grunn til å forvente den inn på denne datoen...

 

Hvor får de så denne datoen fra? Kan de ikke istedet bare skrive N/A eller noe i den duren, siden de i prinsippet ikke vet noe?

Lenke til kommentar
Foxconn Bloodrage er veldig fint kort. netshop har listet den, men fake dato som fordrives frem hele tiden.

 

Det er ikke noen fake dato, det er en ubekreftet dato, og gir kun en pekepin på at den ikke er forventet inn før etter denne dato, og blir oppdatert gjevnlig. Når den forandrer status til bekreftet så har du grunn til å forvente den inn på denne datoen...

 

Hvor får de så denne datoen fra? Kan de ikke istedet bare skrive N/A eller noe i den duren, siden de i prinsippet ikke vet noe?

De setter den vel basert på info de får fra produsenten/leverandøren, dog er nok ikke veldig vitenskapelig siden ting plutselig dukker opp på lager selv med ubekreftet dato rett før varen kom. Men akkurat på FOX+ er vel netshop nøye tenker jeg, og får nok god info fra dem...

Lenke til kommentar

at dere ikke har lært dere ubekreftet enda er helt utrolig. ubekreftet = kan kommer når som helst (1dag til 2uker).. sånn har det alltid vært. butikkene vet rett og slett ikke når de får inn. alt går på når leverandørene sier at det KAN estimeres..

 

EDIT; JA, JEG JOBBER I DATABUTIKK!!!!

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
at dere ikke har lært dere ubekreftet enda er helt utrolig. ubekreftet = kan kommer når som helst (1dag til 2uker).. sånn har det alltid vært. butikkene vet rett og slett ikke når de får inn. alt går på når leverandørene sier at det KAN estimeres..

 

EDIT; JA, JEG JOBBER I DATABUTIKK!!!!

 

Takk for opplysningen, da vet vi det.

 

Men at dette skal være så opplagt er vel å ta i litt...

Lenke til kommentar

Sier jo seg selv at når en dato er UBEKREFTET av leverandør så aner ikke butikken noe som helst om når den måtte dukke opp..

OG JA, JEG JOBBER I EN DATABUTIKK!!! (kunne ikke dy meg :p)

 

Har nå bestilt Foxconn BloodRage fra Netshop! Så får jeg heller bare mistet ansatt prisrabatten på dette kortet, kan jo eventuelt bare avbestille om det viser seg at vi (datakjeden) tar inn kortet allikevel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...