Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mr. President : Må svare slik siden tlf er tullete å svare med. Men akkurat nå finner jeg ikke kilder til at LFC selv bekreftet dette. Diskuterte det med en Arsenal kompis, han mente han hadde lest det samme, men sa at siden det ikke er blitt sak av det er det nok fordi Arsenal og/eller Suarez ikke presset på. Like greit sikkert siden Arsenal ville vunnet i fjor og i år med Suarez på laget, selv uten Alexis.

 

Edit: Mye mulig at jeg leste det en tulleplass, men rimelig sikker på at jeg leste det fra troverdig kilde, men kan så klart ta feil.

Endret av elatimir
Lenke til kommentar

Til og med jeg som har gått i ilden for å forsvare CR7 (har sånn 7-8 drakter med CR7) flere ganger på dette forumet begynner å bli rimelig dritlei hele fyren.

Slik det er nå, så er Messi minst 2 hestehoder foran, og det begrunner jeg med noe jeg la merke til mot Almeria idag: Fyren kan jo for fanken meg ikke passere spillere lenger. 

Lenke til kommentar

Ronaldo sin spillestil (eventuelt Real Madrid sin) er vel mer basert på fysikk enn det Messi (eventuelt Barcelona sin) er, så etterhvert som alderen tynger på kan det hende at Messi glir litt i fra, spesielt siden han er yngre enn Ronaldo. De aller færreste spillere som er på toppnivå i øvre halvdel av 30-årene baserer spillet sitt på fysikk som Ronaldo gjør (duellkraft, hurtighet, osv.), de inntar en "smartere" rolle hvor det gir seg selv mer tid med ballen. 

 

Kanskje Ronaldo er nødt til å forandre hele spillet sitt dersom han skal kunne jage et sinnsvakt antall mål sesong ut og sesong inn. 

Lenke til kommentar

Messi baserer da også svært mye av spillet sitt på en veldig sterk fartsøkning når han glir forbi spillere? Et rykk som han er helt avhengig av. 

Men på sikt vil nok Messi enklere kunne tilpasse seg en annen rolle enn Ronaldo. Type servitør ala disse andre midtbanespillerne på barca. Ronaldo er og blir en målscorer, og tviler på at han kommer til å kunne bli en servitør i samme grad.

 

Eller?

Lenke til kommentar

Uten å ha sett så mange kamper i det siste, så mener jeg at Barcelona sin stil lettere legger opp til at spillere som Messi kan holde litt igjen og heller ha en servitørrolle enn det Real gjør. 

 

Så er det jo også det at Ronaldo mest sannsynlig ikke ønsker å skulle gå inn i en servitørrolle, som du sier. Messi er jo naturligvis ute etter å score mål han og, men jeg tror han har lettere for å legge seg bakpå. Dessuten så foregår så mye av Barca sitt spill nært målet til motstanderen at du lett kan få mål selv. 

 

Edit: Det er morsomt å se de som forsvarer Ronaldo ved å si at det var Arbeloa(?) som var en dårlig lagspiller siden han burde latt den gått til Ronaldo siden sistnevnte trengte scoringen mer enn han. Ja, for laget heter som kjent Real Ronaldo.

 

Jeg kan tildels skjønne de som forsvarer Ronaldo ved å si "Men for å bli verdens beste må du være litt ego!", men problemet er at Ronaldo scorte ikke det målet alene. Ronaldo har aldri scoret et mål alene, det har ingen andre heller. Du har 10 andre rundt deg som er med på å vinne kampene. Å være litt ego er en ting, men når man regelrett sier at lagkameratene hans utelukkende er der for at Ronaldo skal se bra ut, så er vi på et helt annet nivå enn egoistisk. 

 

Nå vet jeg ingenting om Ronaldo på treningsfeltet eller i garderoben, men jeg antar han er langt "hyggeligere" der. Toppidrettsutøvere er vanvittig fokusert og jeg antar at mens det er kamp så går rullegardinen ned for Ronaldo. Dersom han hadde vært på samme måte konstant så tviler jeg på at noen hadde holdt ut med han på laget, selv om han er en av verdens beste. 

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...