Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Så utrolig deilig. UEFA endrer seeding systemet og allerede fra neste år gjelder de nye reglene.

 

Det er slutt på en koeffisient som regner ut hvem som skal seedes i pulje én. Fra og med neste sesong vil vinneren av serien i England, Tyskland, Spania, Italia, Frankrike, Portugal og Russland være i pulje 1 + regjerende mester fra CL.

 

Edit: Hvis den regjerende mesteren også vinner serien vil den åttende plassen tilfalle vinneren av den nederlandske serien.

Endret av Espp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så utrolig deilig. UEFA endrer seeding systemet og allerede fra neste år gjelder de nye reglene.

 

Det er slutt på en koeffisient som regner ut hvem som skal seedes i pulje én. Fra og med neste sesong vil vinneren av serien i England, Tyskland, Spania, Italia, Frankrike, Portugal og Russland være i pulje 1 + regjerende mester fra CL.

 

Edit: Hvis den regjerende mesteren også vinner serien vil den åttende plassen tilfalle vinneren av den nederlandske serien.

Går ut i fra at det de egentlig gjør er å bytte fra klubkoeffisient til ligakoeffisient?

Lenke til kommentar

Så utrolig deilig. UEFA endrer seeding systemet og allerede fra neste år gjelder de nye reglene.

 

Det er slutt på en koeffisient som regner ut hvem som skal seedes i pulje én. Fra og med neste sesong vil vinneren av serien i England, Tyskland, Spania, Italia, Frankrike, Portugal og Russland være i pulje 1 + regjerende mester fra CL.

 

Edit: Hvis den regjerende mesteren også vinner serien vil den åttende plassen tilfalle vinneren av den nederlandske serien.

 

Like fucka system spør du meg. Har du en dårlig sesong er du fucked. I hvilken verden gir det mening at Barcelona/Real ikke er åpenbart best i sin gruppe? 

 

Det nye systemet gjør det jo veldig urettferdig for lag i jevne ligaer. Grupper som Real, Bayern, United og Roma kan fort bli en realitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, de går bort fra "UEFA-koeffisienten" og over til vinneren av ligaen.

Det er ikke det samme som jeg spurte om. :)

 

Jeg kan spille spørsmålet annerledes. Jeg går ut i fra at det ikke er faste ligaer som får de 7(8) plassene?

Det sto ikke noe om det i artikkelen, så der er jeg litt usikker. De landene jeg nevnte i første innlegg er de som blir gjeldende fra neste sesong i hvertfall.

 

Det vil fortsatt være forskjell på variasjon på hvor mange plasser ulike ligaer får i CL. England, Tyskland og Spania får 4 plasser til neste år, de andre noe mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det er fair. Vinneren, altså det beste laget i ligaen, slipper å spille mot de andre mesterne. Det er fair spør du meg.

 

Tøffe grupper har vi sett uansett, så tror ikke det blir store endringen.

 

Det blir lettere for "svake" lag å gå videre og vanskeligere for gode lag fra jevne ligaer. 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt logikken i det? Det skal fortsatt brukes UEFA-koeffisient på seedin gruppe 2,3 og 4. De fleste gode lag havner i gruppe to og blir ikke trukke i samme gruppe.

 

Tror ikke jeg helst forstår hvorfor det skal bli vanskeligere. At man kan risikerer å få BM / Barca i gruppen sin er nytt for de engelske lagene (for de som er der ofte), men det gjør jo bare CL artigere. Om et lag ryker ut i en gruppe som:

 

Barcelona

Man Utd

Ajax (Bilbao, Leverkusen, CSKA)

Roma (Monaco, Anderlecht)

 

Ja, da er ikke Manchester United gode nok til å spille i CL. Easy as that.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt logikken i det? Det skal fortsatt brukes UEFA-koeffisient på seedin gruppe 2,3 og 4. De fleste gode lag havner i gruppe to og blir ikke trukke i samme gruppe.

 

Tror ikke jeg helst forstår hvorfor det skal bli vanskeligere. At man kan risikerer å få BM / Barca i gruppen sin er nytt for de engelske lagene (for de som er der ofte), men det gjør jo bare CL artigere. Om et lag ryker ut i en gruppe som:

 

Barcelona

Man Utd

Ajax (Bilbao, Leverkusen, CSKA)

Roma (Monaco, Anderlecht)

 

Ja, da er ikke Manchester United gode nok til å spille i CL. Easy as that.

 

Ja, ok, da gir det litt mer mening. Trodde at om man kom på 4. plass havnet man automatisk i seedingsgruppe 4. Men da er det greit nok. Da unngår man antagelig også drit kjedelige grupper som den United havnet i i 2012/13 sesongen med Cluj, Braga og Galatasaray

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...