Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes målet til Messi er vanvittig oppskrytt? Er jo først og fremst en helt elendig forsvarsjobb av Boateng. Avslutningen er lekker den, men slike chipper ser man jo mange av ila en sesong. Bare fordi det er Messi er målet liksom tidenes beste. 

 

Bra mål, men ikke tidenes beste eller annet fjas det hauses opp til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evigheten og Messi

 

Den evinnelige debatten om Messi og Ronaldo, en debatt som er tappet fullstendig tom, og hvor saklige argumenter druknes i fanboys sine gledestårer bare de tenker på en av de. 

 

Når det kommer til det personlige er jeg mer fan av Messi enn Ronaldo, snakker vi fotballferdigheter rangerer jeg han vel også hakket høyere enn Ronaldo, selv om det er veldig vanskelig. Ronaldo er en mer komplett spiller enn Messi, og det hadde vært lettere å si noe om Messi hadde prøvd seg i flere lag i flere ligaer. 

 

Likevel, selv om jeg rangerer mannen høyere enn Ronaldo; denne kronikken er noe av det mest patetiske, rævslikkende, partiske og kvalmeste jeg har lest. Noen større nesegrus beundring av en person har jeg aldri i mitt liv opplevd. Dette er fanboy-takter gjort til en kunstform. 

 

Dersom du leser teksten godt nok, så kan du faktisk finne ut nøyaktig hvilke avsnitt forfatteren fikk utløsning av da han skrev det. 

Endret av Patrick123
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke skjønner hvordan målet til Messi i går plutselig forandret alt sammen. Før syntes omtrent halvparten at Messi var best, mens den andre halvparten at Ronaldo var best. De fleste var enige om at de har gjennom hele sesongen vært omtrent like gode, selv om Messi har vært bedre i det siste, men nå mener plutselig "alle" at Messi er 100 ganger bedre enn Ronaldo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste den artikkelen beviser er at en dårlig skuespiller ikke nødvendigvis kan skrive gode kronikker.

 

Hovedargumentet til han om at Messi er bedre er personligheten til Ronaldo. Slående logikk.

 

Faktisk gikk eg fra å helle mot Messi til fifty fifty etter å ha lest dette mølet.

 

For fyren påstår faktisk at han er milevis bedre..... Vel vel....

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke skjønner hvordan målet til Messi i går plutselig forandret alt sammen. Før syntes omtrent halvparten at Messi var best, mens den andre halvparten at Ronaldo var best. De fleste var enige om at de har gjennom hele sesongen vært omtrent like gode, selv om Messi har vært bedre i det siste, men nå mener plutselig "alle" at Messi er 100 ganger bedre enn Ronaldo.

 

De har vært så og si like gode sesongen igjennom, men Messi vil uansett bli husket som den beste fotballspilleren av de to i etterkant. Uavhengig av hva målet i går. At folk fortsatt mener Ronaldo er en bedre spiller enn Messi sånn sett over alt forundrer meg ikke, ettersom det finnes også folk som påstår at McDonalds er sunt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker Ronaldo, men har ingen problem med å si at Messi er en bedre spiller. Jeg er også en av de som synes  at 2. målet hans i går var helt sinnsykt. Måten han får Boateng til å tro at han skal gå innover i banen, for så å gå utvending istedenfor.. så klart ser det mye bedre ut siden Boateng faller i situasjonen, men allikevel.. helt fantastisk gjort.. så kommer han én mot én med galfoten sin mot verdens beste keeper, en keeper som "alltid" står og står.. og hva gjør Messi? Han chipper... med galfoten..Det er så latterlig deilig å se på. 

Makan til scoring..

 

https://www.youtube.com/watch?v=0riaxkFQU5M

 

Scholes holdt seg i alle fall på beina. :) 

Lenke til kommentar

Måten han får Boateng til å tro at han skal gå innover i banen er jo akkurat som når en spiller kommer alene mot keeper og "viser" nærmest at han skal skyte til feks venstre side, men isteden med seg ballen til høyre.

Chipping er heller ikke noe sjeldent om dagen. Hadde Neuer stått så hadde han tatt. Bare hans feil at han ikke gjorde det.

Jeg forstår virkelig ikke hypen. Messi har da scoret mål som er 100 ganger finere.

 

Før assosierte man Messi med mange dribleraid, når er det slike relativt enkle finter.

Lenke til kommentar

Det er feil. Messi har fortsatt mange dribleraid. Eller så du ikke kampen mot City? Enkle finter er heller ikke riktig å si. For hadde de fintene Messi tatt vært enkle, så hadde flere spillere gjort det samme. Det er en kombinasjons av at han er kvikk, har lavt tyngdepunkt og fantastisk teknikk som gjør at han i det hele tatt klarer det så enkelt. 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor målet hans forleden tydeligvis "forandret fotball som vi kjenner det". Det har blitt scoret en myriade av finere mål enn det der, selv Messi sitt Maradona-raid var finere (men Maradona sitt Maradona-raid var finest). 

 

Messi "finter" vel ikke på samme måte som Ronaldo (overstegsfinter, hælflikker, osv.), men baserer spillet sitt mer på hurtige vendinger og tyngeoverføringer. Det kan se enklere ut, men krever vanvittig teknikk og fysikk. 

 

Det blir som å sammenligne en VW Polo med en Aventador; den ene ser mye mer spennende ut enn den andre, men ingen av dem kan bli bygget i en garasje av noen som heter Ken-Ronny. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...