Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Skrevet
ChopperRead skrev (9 timer siden):

Handsregelen fortsetter å være en vits. Skal tarkowski fjerne overarmen må den faktisk opereres bort. Umulig å ha den mer inntil kroppen. 

Det er straffe etter reglementet vil jeg påstå, så kan reglementet selvfølgelig diskuteres, men han lener seg inn med kroppen og får dyttet ballen unna, med armen, med vilje vil jeg påstå, så etter reglementet så er det en klar straffe. Personlig er jeg av den oppfatning at det er vanskelig å manipulere ballen med armer og skuldre, men enkelt med hendene, og det er jo det vi den dag i dag kaller regel bruddet, hands, ikke hands, arms and shoulders, jeg mener armene er en del av kroppen, en del av en spillers bredde, det får man ikke gjort stort med, jeg synes hands regelen først og fremst bør benyttes ved vilje og refleks hands så får vi heller tåle at ball treffer overarm og skulder engang i blant, Tarkowski gjør åpenbart alt han kan for å få hendene unna, legger dem bak ryggen, ballen treffer heller ikke hendene, jeg synes ikke dette burde være straffespark.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg holder jo med Leeds, så for meg var det det en klar straffe :), ballen treffer jo armen under skjortekanten, og således greit innafor å dømme straffe på, men jeg er helt enig at den hansregelen er umulig å skjønne noe av.

Særlig hvis man ser på hva som skjedde i Liverpoolkampen, hvor det er en klar hands på sistemann, som VAR er inne og ser på, men finner ikke noe straffbart. VAR spiller seg selv veldig dårlig i åpningskampene...

Så har flere av kommentatorene nevnt noe om at det ikke skal blåses for hands hvis ballen har vært innom en annen kroppsdel først. Det skjønner jeg veldig lite av. Det må være en eller annen rar tolkning de har av en ny regel, for jeg nekter å tro at man kan vippe opp ballen med foten og slå den av gårde...

Endret av RookieNO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...