Gå til innhold

Hijab i politiet.


Anbefalte innlegg

En hijab er et pålegg som islamittene har funnet på, og ikke de den jevne muslim.

En person som ikke kan legge til side religøse meninger under utøvelse av politiyrket har ikke noe der å gjøre, akkurat som vi ikke tilater kriste, hinustiske, eller samiske effekter.

En person i politiuniform skal fremstå som nøytralt og handle på vegne av staten. Han/hun skal kunne gå inni ethvert miljø og få den samme respekten som en politimann/kvinne overalt.

 

Det er ikke loven eller uniformen som hindrer islamistiske kvinner i å gå inn i politiet,

det er de islamitiske holdningene til klesdrakten som gjør.

 

England har jo tillatt dette, men nå skjer dette:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england...don/6284347.stm

 

 

politidame i egypt

post-108548-1234355972_thumb.jpg

 

politidame i india/pakistan

post-108548-1234356144_thumb.jpg

 

politidame i kashmir

post-108548-1234356167_thumb.jpg

 

politidame i serbia

post-108548-1234356205_thumb.jpg

 

edit: skriveleif

Endret av Parabellum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rar argumentasjon dette at fordi Sverige og UK har gjort noe, så må vi gjøre samme feilen......

 

Noen har også misforstått hva fri religionsutøvelse betyr, virker det som.

 

Alle muslimer bør, nei MÅ, sendes ut av landet umiddelbart.

Høres det ut som fri religions utdøvelse? Gjøkk'e det i mine ører ihvertfall. Nå var det snakk om hijab og ikke kaste dem ut for godt...

 

Å slapp av med muslimOfobien, de fleste muslimer ER tenkende mennesker som etter to-tre generasjoner faktisk klarer å se hvor utrolig stupidiserende muslimsk tro er og gir F i å tro på sludderet. Tror vi kommer lenger med kunnskap og sunn fornuft en vill islamOfobi der alle skal kastes hode stups ut av landet... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Fordi argumenter med "personlige effekter" og "kun reglementert uniform" dukker opp hele tiden her. Da kan det jo være greit å minne på at det hverken er snakk om personlige effekter eller en ureglementert uniform, men om å, eventuelt, gjøre endringer i hva som er en reglementert uniform.

 

Det er jo snakk om å gjøre en personlig effekt til en del av den reglementerte uniformen. Er det ikke da relevant å diskutere hvor grensen skal gå for hvilke personlige effekter som skal legges uniformen?

 

Jeg står fast ved mitt utsagn om at om én personlig effekt (i dette tilfelle hijab) skal legges til uniformen, så må også andre personlige effekter kunne legges til i reglementet (kippa, palestinaskjerf, fez).

Lenke til kommentar

Virker som mange protesterer mot hijab "for muslimer skal ikke komme hit å bestemme"

 

Hva er så farlig liksom? Man finner kommunalt ansatte med hijab som jobber på pleie/sykehjem, det norske forvaret tillater bruk av hodeplagg for vernepliktige, Oslo Sporveier har uniformerte ansatte (sihker) som bærer turban, leger med turban i off. fastlege ordningen, osv.

 

post-10740-1234369019_thumb.jpg

post-10740-1234369032_thumb.jpg

 

Hva er så forferdelig farlig med at f.eks. denne jenta får bruke hijab i politiet? Det blir neppe noe rush av kvinner med muslimsk bakgrunn som søker jobb i politiet, så noe "stort" problem er/blir det ikke uansett vinkling.

post-10740-1234369152_thumb.jpg

 

Paranoia'n er i ferd med å ta over landet, fordommer og smålighet brer om seg. Men er vel slik enkelte krefter ønsker at samfunnet skal bli fremover. Kan bare ønske dem "god bedring" :)

Lenke til kommentar

Er det rart man blir paranoid når man har politikkere som gir etter for slikt tull som dette? Hvorfor skal man bøye seg etter dem og deres religion men de aldri skal gjøre det for vår? Vi skal tilpasse oss deres livstil i vårt eget land, det tollererer jeg ikke, spesielt ikke når det er i slike stillinger som politi.

 

Poilti er det øverste organ for håndheving av loven og det skal ose autoritet av dem, men hva vil en kvinne med hijab, et symbol på underkastelse, gjøre om hun er nødt til å gå i basketak med en muslimsk mann? Og hva vill mannen gjøre, når hun som skal pågripe han bærer symbol på underkastelse?

 

Dette er renspikka tull.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Hva er så farlig liksom?

Jeg syns ikke det nødvendigvis er et stort problem, det er prinsippet i det som er viktig, hvorfor skal muslimer ha noen sær rettigheter over alle andre?

 

Hvis noen sier de tror på julenissen, syns du de skal få bruke nisse lue i politiet da?

Lenke til kommentar

Jeg mener det undergraver autoriteten til politiet. På samme måte som en politimann med hakekorset på ryggen ville mistet tiltro ved pågripelse av svarte kan en politimann med hijab miste tiltro når en skal rydde opp i en slåsskamp mellom en fra midtøsten og en hvit.

 

Vi kan ikke ha et skille mellom "snille" og "slemme" personlige effekter. Derfor bør alle forbys.

 

Er enig med deg, Mekkus, om at det er mange tullinger fordommer og paranoia her... Det er ikke på det grunnlaget jeg er imot personlige effekter i politiet.

Lenke til kommentar
Virker som mange protesterer mot hijab "for muslimer skal ikke komme hit å bestemme"

 

Hva er så farlig liksom?

 

Hijab representerer hverken kultur eller islam, det representerer politisk støtte til fundamentalistisk politisk ideologi fra Iran med basis i Sharia.

 

Det er JÆVLA farlig!

 

En hijab er et pålegg som islamittene har funnet på, og ikke de den jevne muslim.

En person som ikke kan legge til side religøse meninger under utøvelse av politiyrket har ikke noe der å gjøre, akkurat som vi ikke tilater kriste, hinustiske, eller samiske effekter.

En person i politiuniform skal fremstå som nøytralt og handle på vegne av staten. Han/hun skal kunne gå inni ethvert miljø og få den samme respekten som en politimann/kvinne overalt.

 

Det er ikke loven eller uniformen som hindrer islamistiske kvinner i å gå inn i politiet,

det er de islamitiske holdningene til klesdrakten som gjør.

 

England har jo tillatt dette, men nå skjer dette:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england...don/6284347.stm

 

 

politidame i egypt

post-108548-1234355972_thumb.jpg

 

politidame i india/pakistan

post-108548-1234356144_thumb.jpg

 

politidame i kashmir

post-108548-1234356167_thumb.jpg

 

politidame i serbia

post-108548-1234356205_thumb.jpg

 

edit: skriveleif

 

 

Utrolig gode bilder som viser sannheten om muslimsk politi og deres forbud mot bruk av hijab! :D

Lenke til kommentar
Politiet representer Loven og har dessuten en offisiell uniform.

I og med "de representerer loven" burde du bekymre deg mer for hvorfor du evt. får noe uoppgjort med dem, enn å fokusere på hva de har på hodet. :thumbup:

 

Som jeg nevnte tidligere så tillater forsvaret bruk av hodeplagg til militær-uniformen. Når vi "tar sjansen" på å la turban-kledde forsvare kongeriket i fred & krig, så bør vi i jøssnavn tåle at ei hijab-kledd dame dirigerer trafikken, eller passer på ro & orden. ;)

Lenke til kommentar
Politiet representer Loven og har dessuten en offisiell uniform.

I og med "de representerer loven" burde du bekymre deg mer for hvorfor du evt. får noe uoppgjort med dem, enn å fokusere på hva de har på hodet. :thumbup:

 

Som jeg nevnte tidligere så tillater forsvaret bruk av hodeplagg til militær-uniformen. Når vi "tar sjansen" på å la turban-kledde forsvare kongeriket i fred & krig, så bør vi i jøssnavn tåle at ei hijab-kledd dame dirigerer trafikken, eller passer på ro & orden. ;)

Merklig da at muslimske land forbyr hijab i politiet?

Lenke til kommentar
I og med "de representerer loven" burde du bekymre deg mer for hvorfor du evt. får noe uoppgjort med dem, enn å fokusere på hva de har på hodet. :thumbup:

 

Som jeg nevnte tidligere så tillater forsvaret bruk av hodeplagg til militær-uniformen. Når vi "tar sjansen" på å la turban-kledde forsvare kongeriket i fred & krig, så bør vi i jøssnavn tåle at ei hijab-kledd dame dirigerer trafikken, eller passer på ro & orden. ;)

For det første: "Haha".

Poenget, i mine øyne, er oppfattelsen samfunnet har av politiet, og hvordan politiet fremstår når det gjelder religiøs eller ideologisk nøytralitet. Noe Hijab er med på å ødelegge ved å vise at politimannen fremstår som religiøs og lett å miste respekt når du mistenker at personen tar avgjørelser basert på den tydelige overbevisningen som blir vist.

 

Hva militæret eller Taxi-Norge AS gjør er irrelevant.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal stifte religionen "Nissens hjelper". Der er det påkrevet at alle bruker nisselue hele året. En med stor feit dusk. Vi skal og sprenge og herje tulling lenge nok til at den norske regjering blir redd samtlige av oss, slik at vi får gjennom tullete tiltak uten fotfeste i realiteten.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
[...]

Å tillate personlige effekter vil altså undergrave uniformens autoritet.[...]

Passe på å ikke blande her nå da. Det er IKKE snakk om å tillate "personlige effekter", eller en vilken som helst "gardin på hodet". Det er snakk om å inkludere en helt spesifikk hijab i den offentlig godkjente uniformen.

Her tar du fullstendig feil. Hijabk representerer ens personlige religiøse tro, altså er det en personlig effekt. Det representerer en som person, ikke som maktutøver på vegne av staten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...