Gå til innhold

Hijab i politiet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forhåpentligvis så seirer fornuften i regjeringen,og hijab forblir forbudt. Dvs. hvis de i det hele tatt har noe fornuft igjen, men ting tyder på det, for nå er det jo opprør i ap også mot hijab.

 

Problemet er jo at de ledende politikerne alltid bare hører på de mest ekstreme og relgiøse muslimene, mens de ikke hører på de muslimene somalt er i politiet, og som ikke vil ha hijab.

 

http://www.aftenbladet.no/innenriks/986648...er_for_oss.html

Lenke til kommentar
Lar man Hijab slippe inn så blir man tvingt til å tillate alle religiøse og personlige effekter. Hakekors pins? Ikke noe problem.

Igjen oppkonstruering av et kunstig problem. Selvsagt blir man ikke tvunget til å tillate allverdens tåpelige påfunn m.h.t. uniform/kleskode. Avgjørelser rundt dette vil være basert på sunn fornuft, og ikke tøyse-scenarioer som enkelte kommer med.

 

Selvsagt blir man det! Hva skiller hijaben fra et hvilken som helst annet latterlig påfunn? Nothing, that's what.

 

Forøvrig har man fått til dette med turban og hijab innen politiet i land som Australia, New Sealand, England og muligens fler

Hva så? Hvis Australia og New Zealand bombet seg selv med atomvåpen, betyr det at det er smart?

Lenke til kommentar

Ja, det er lys i tunellen. Men at politikerne så lett legger seg på ryggen og logrer bare de får en liten antydning av krav fra ekstreme muslimermens de ikke bryr seg ikke om de mange muslimer som allerede jobber i politiet, og som ikke vil ha hijab.

 

Så må vi nesten også begynne å lure på om de har en skjult agenda. Slik oppførsel som storberget, har vist i denne saken kan jo tyde på det.

Også Jens Stoltenberg har oppført seg mistenkelig i denne saken.

Lenke til kommentar
Men at politikerne så lett legger seg på ryggen og logrer bare de får en liten antydning av krav fra ekstreme muslimermens

Nå har vel ikke dette vært noe unisont krav fra "ekstreme muslimer", men kun EN forespørsel fra en muslimsk politiskole-student, -som dermed utløste at Politidirektoratet satt seg ned for å lage/foreslå reglement rundt dette med hijab i tjenesten.

Lenke til kommentar

Men du skjønner, Baltazar har bevis på at bruken av hijab ikke blir rettferdiggjort i koranen og at den ble introdusert av ekstreme muslimer. Så derfor så er dette et krav fra ekstremister.

 

EDIT: Haha, ja den likte jeg. Kan hvite ikke-muslimske menn bruke hijab og? Det hadde jo vært rått!

Endret av EloX
Lenke til kommentar
Hvis det blir tillatt for muslimske kvinner i politiet å bruke hijab, vil det da også være tillatt for ikke-muslimske politimenn å bruke hijab i tjeneste, eller må man være muslim og kvinne for å få lov?
Haha, ja den likte jeg. Kan hvite ikke-muslimske menn bruke hijab og? Det hadde jo vært rått!

Hvorfor skal de bruke hijab hvis de ikke har noen grunn for det?

 

En klovnedrakt hadde vært mer passende

Lenke til kommentar
Hvis det blir tillatt for muslimske kvinner i politiet å bruke hijab, vil det da også være tillatt for ikke-muslimske politimenn å bruke hijab i tjeneste, eller må man være muslim og kvinne for å få lov?
Haha, ja den likte jeg. Kan hvite ikke-muslimske menn bruke hijab og? Det hadde jo vært rått!

Hvorfor skal de bruke hijab hvis de ikke har noen grunn for det?

 

En klovnedrakt hadde vært mer passende

 

Så hvis religionen til et par i politiet krevde at de skulle bære klovne drakter så var det OK for deg?

 

Ser du virkelig ikke paradokset i å tillate "alle" med en eller annen skrullete religiøs overbevisning å bære dette sammen med en politi uniform? Hallo, vi skriver 2009 og VET i dag nok til å la tulling alarmen gå når noen ikke vil jobbe på et sted uten slike remedier hengende på seg.... Still deg heller spørsmålet: hva ville det neste blitt?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal de bruke hijab hvis de ikke har noen grunn for det?

Grunnen kan jo være at de har lyst, men det jeg gjerne vil vite er om de kan om de har lyst. Jeg kan ikke helt se hvorfor det bare skulle ha vært tillatt dersom man er muslim og kvinne. Hvis plagget ikke er problematisk på en muslimsk kvinne burde det da ikke være problematisk på en ikke-muslimsk mann. Dermed er det åpnet for å ha på seg et hvilket som helst plagg som kan begrunnes med religiøs tro eller annet selv om man ikke er trilhenger at denne troen eller hva det nå enn er.

 

Forøvrig skulle jeg ønske politimenn kunne så slik ut:

TC%20Chris%20Damien%20Doll.jpg

Det hadde vært helt fantastisk kult :w00t:

Lenke til kommentar
Hvis det blir tillatt for muslimske kvinner i politiet å bruke hijab, vil det da også være tillatt for ikke-muslimske politimenn å bruke hijab i tjeneste, eller må man være muslim og kvinne for å få lov?
Haha, ja den likte jeg. Kan hvite ikke-muslimske menn bruke hijab og? Det hadde jo vært rått!

Hvorfor skal de bruke hijab hvis de ikke har noen grunn for det?

 

Det er da ingen som har noen grunn til å ha på seg hijab, er det vel?

Lenke til kommentar
Det er da ingen som har noen grunn til å ha på seg hijab, er det vel?

De er redde for at kåte muslim menn blir seksuelt opphisset av håret deres?

 

Vel, hvis en er redd for at man skal bli hjernevoldtatt av romvesner, vil man da kunne påberope seg retten til å ha aluminiumsfolie på hodet - som en del av politiuniformen?

 

Ja dersom Hijab er tilatt er det 100 % logisk at dersom du kan bevise at det er et relgiøst krav kan du ha det på deg. Siden ingen relgiøse krav kan bevises eller dokumenteres åpner det for at du kan ha på deg akkurat hva du vil på hode. Cowboyhatter, elge-hatt colaboks-sugerør hatt osv osv Men typisk norsk er jo å gi muslimer særrettigheter mens alle andre må holde seg til det fornuftige.

 

 

Lar man Hijab slippe inn så blir man tvingt til å tillate alle religiøse og personlige effekter. Hakekors pins? Ikke noe problem.

Igjen oppkonstruering av et kunstig problem. Selvsagt blir man ikke tvunget til å tillate allverdens tåpelige påfunn m.h.t. uniform/kleskode. Avgjørelser rundt dette vil være basert på sunn fornuft, og ikke tøyse-scenarioer som enkelte kommer med.

 

Det er ikke konstruering av et kunstig problem, det er en prinisppmessig konsekvens av forslaget som alle som er begavet meg logikk kan se ikke vil fungere. kan ikke skille mellom noen som bor i eventyrland og andre som bor i eventyrland når det kommer til å praktisere ritualene sine, eller bære de rituelle draktene i et offentlig yrke.

 

Hva gir en muslim større rett å bære Hijab som en del av uniform enn meg å bære en elge-hatt som del av uniform dersom jeg har en oppdiktet relgion som påbyr det ? Min opdiktete relgion er like troverdig som Islam !

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
hva med å bare se på alle avstemninger på nette? gjennomsnitlig er det 80% som er MOT hijab i politiet, da mener jeg folket har talt.

 

Enig, dette burde gi politiet, muslimer som ønsker å bruke det i uniform og politikere en pekepinn på hva Ola Nordmann syntes om saken

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...