Gå til innhold

Hijab i politiet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke har jeg lest meg gjennom disse 480 postene før meg. Jeg leste litt på første siden, for så å elegant hoppe til siste side.

 

Dem som er imot bruk av hijab, vil dere også være imot bruk av hinduismens pannemerke? Eller går det fint siden det ikke fører til endringer i påkledningen?

Lenke til kommentar

dette handler mer om tradisjoner, et organ som politiet skal etter min mening ha den uniforms reglementet som har vært i lang tid. personlig mener jeg det blir feil om politiet skal ende som dette

 

post-106180-1234269267.jpg

 

det er ikke vi som skal tilrettelegge andre, siden det er de som kommer hit er det våre regler og normer som gjelder

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Støtter du islam fullt ut som du sier, så støtter du også steining.

Ja Baltazaaaaar94, du har fortsatt ikke svart meg på dette spm?? Prøver du unngå spm??

Kan du VISE meg hvor Koranen det er tillatt å steine folk?

islams skrifter er mer enn bare koranen.

Som jeg har svart Islamske skrifter er tatt utifra KORANEN, men når KORANEN ikke snakker om steining til døde, så kan det helle ikke stå i islamske skrifter, forstår du egentlig hva jeg sier deg til deg?:)

 

 

Steining er ikke beskrevet i koranen, men dødsstraff er det, Og om du har lest en norsk oversettelse av koranen, så er du nok blitt lurt. For norske oversettelser er pk versjoner, dvs sensurert slik at folk skal få et godt intrykk av islam.

 

 

Og islams skrifter er nok også mer enn bare koranen, ganske mye mer faktisk, islam er en ideologi, og et politisk/religiøst system, som regulerer hele livet til troende muslimer.

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/reference/searchhadith.html

 

http://www.al-islam.org/laws/

Lenke til kommentar
Dersom du kan utelukke halvparten av bibelen for kristne, hvorfor står du da på at alle muslimer må følge koranen ordrett?

 

Det er her det er noe spesielt ved Bibelen, som ikke-kristne kan forstå. Fordi vi utelukker ingen deler av Bibelen, heller ikke GT.

Bibelen har en Åndelig dimensjon, som ikke-kristne ikke forstår.

 

Koranen mangler denne dimensjonen, og den skal følges bokstavelig.

Lenke til kommentar
Hva var det med setningen "skal utryddes av sitt folk" du ikke forstod?

 

Jeg forstår det godt, men det betyr fremdeles ikke at kristne skal drepe homofile.

 

Kristne skal i praksis følge Jesu budskap i NT, og ikke GT. Så å drive å diskutere hva dette betyr, er irrelevant uansett

 

Det står jo rett ut at de skal utryddes av sitt folk, hvordan kan Gud mene noe annet enn at det betyr at de skal drepes? Det står svart på hvitt i den hellige Bibel, at du velger å fornekte det, sier kanskje sitt om hva som skal til for å kunne kalle seg kristen?

 

Så du mener altså at GUDS befalinger kan kastes på sjøen for at en forvirret tulling gikk rundt på Jorda? Glem det, Bibelen er en av de mest hatske bøkene som er utgitt. Den er jammen meg værre enn noen annen skriftlig voldsfremstilling. Gud befaler menneskene å drepe jenter som er voldtatt, homofile, folk med handikapp osv. Du kan ikke vise til slike holdninger i Koranen, du påstår at de er der. Vi kan vise til at Bibelen inneholder slike sinnsyke holdninger. Jeg har enda ikke sett noen vise til at Koranen inneholder slike sinnsyke forslag - bare tomme påstander så langt. Jeg konluderer derfor med at Koranen ikke inneholder det folk påstår, frem til det motsatte er bevist. Jeg lar tvilen komme tiltalte til gode, slik jeg alltid gjør. Det betyr ikke at jeg vil tillate Hijab sammen med politiuniformen, på samme måte som at jeg ikke vil tillate andre religiøse symboler og ideologistiske(?) symboler med denne uniformen. Slike ting har ikke der noe å gjøre.

Lenke til kommentar

For det første bra innlegg av Nikka her ovenfor,.

Steining er ikke beskrevet i koranen, men dødsstraff er det, Og om du har lest en norsk oversettelse av koranen, så er du nok blitt lurt. For norske oversettelser er pk versjoner, dvs sensurert slik at folk skal få et godt intrykk av islam.
.

Morsom du, har lest den på arabisk faktisk, har du?Eller er du som driver å lurer deg selv her?

Først så sier du:

Støtter du islam fullt ut som du sier, så støtter du også steining.

Også sier du:

Steining er ikke beskrevet i koranen

Hmm, men ihvertfall mitt poeng varat det stod ingenting om steining i koranen, også nå er du enig,

hvorfor har du motsagt meg da?Eller deg selv?

Lenke til kommentar
Dersom du kan utelukke halvparten av bibelen for kristne, hvorfor står du da på at alle muslimer må følge koranen ordrett?

 

Det er her det er noe spesielt ved Bibelen, som ikke-kristne kan forstå. Fordi vi utelukker ingen deler av Bibelen, heller ikke GT.

Bibelen har en Åndelig dimensjon, som ikke-kristne ikke forstår.

 

Koranen mangler denne dimensjonen, og den skal følges bokstavelig.

Så dere velger ut hva dere skal følge?

Og her sier du selv, Koranen skal følges bokstavelig, og igjen sier jeg, når det står ingenting om steining i Koranen, så er det da ingenting å følge etter da ;)

Lenke til kommentar

Denne "åndelige dimensjonen" betyr i praksis at bibelen hele tiden er i endring i forhold til tiden man lever i - altså en slags doktrine.

Islam følger ikke samme metodikken. Selve boka blir ikke endret eller skrevet om, men høyt lærde muftier kan skrive nye fatwaer for å tilpasse de troende til tiden.

Lenke til kommentar
Denne "åndelige dimensjonen" betyr i praksis at bibelen hele tiden er i endring i forhold til tiden man lever i - altså en slags doktrine.

Islam følger ikke samme metodikken. Selve boka blir ikke endret eller skrevet om, men høyt lærde muftier kan skrive nye fatwaer for å tilpasse de troende til tiden.

 

Nei den åndelige dimensjonen i Bibelen betyr ikke at noe i Bibelen skal endres, eller blir endret.

 

islam mangler denne åndelige dimensjonen, men islam blir heller ikke endret med tiden. islam er den samme brutale og primitive ideologien som den var på muhammeds tid.

Lenke til kommentar

Jeg tror nesten du må prøve å forklare denne åndelige dimensjonen, selv om du mener vi ikke kan forstå. Ellers rammer mangelen på forståelse bare deg selv, siden vi ikke får med oss poenget ditt. Og det må jo være litt av poenget med å poste på et internettforum. Nå kan det selvsagt hende du tenker anderledes.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Sier nei til politi-hijab - Sp-topp: Hører ikke hjemme i en uniform

Ola Borten Moe sier nei til bruk av hijab i politiet, fordi han mener det er like politisk eller religiøst som å bruke en jødekalott eller en Senterparti-pin.

 

 

1234240556714_484.jpg

 

Etter at politidirektør Ingelin Killengreen før helgen uttalte at hun hadde tvilt seg frem til et ja til bruk av hijab i politiet, har også KrF og Venstre, i tillegg til Ap og SV, uttalt seg positivt til forslaget.

 

En hijab er å betrakte som et religiøst og politisk symbol. Slike symboler hører ikke hjemme i en uniform. år politiet tar på seg uniformen, representerer de fellesskapet og rettsstaten. Jeg tror legitimiteten til politiet og hvem de representerer vil bli sådd tvil om, hvis politiet får lov til å bruke hijab, sier Borten Moe, som opplyser at han ikke har klarert utspillet med Sp-leder og statsråd Liv Signe Navarsete.

Les også: 2 av 3 nordmenn sier nei til hijab.

 

Motstanden øker.

 

Gledelig utspill fra SP, etter fadesen med forslaget om ny blasfemiparagraf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...