Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på å legge inn t9-ordlister? Jeg har lagt inn noe custom firmware og da forsvant den norske t9-ordlisten. Jeg ser at nokia har en programvare for å editere ordlisten, og mulighet for både export og import av ordlister i xml. Men da må jeg først ha en liste med de norske ordene. Noen som har? Jeg fant også at t9-ordlisten, eller dine endringer av den ihvertfall, skal befinne seg i en .dat-fil i mappen c:\predict på telefonen. Noen som vet noe om denne filen? Akkurat hva inneholder den?

 

Lenke til Nokia Custom Dictionary

 

With Custom Dictionary you can:

 

* View all the words in your custom dictionary

* Add new words to it

* Edit and Delete existing words

* Export the dictionary as xml file

* Import words from an xml file

* Scan text files to import all the words

* Transfer your dictionary to another phone

 

Håper ikke dette er nevnt for mange ganger tidligere i tråden :)

 

 

Og jeg lurer fremdeles på dette:

 

http://lovemynokia.c...huge-changelogs

 

Jeg heiv denne inn på min 5800 nå. Noen som har peiling på hva alt skrotet jeg nå finner i applications er for noe? Noen andre som har prøvd denne modden?

 

Og en annen ting. Er det mulig å lage snarvei til innboksen eller til applications-listen på home screen? Altså en snarvei som sender meg til innboksen eller til applications-listen. Jeg får bare til å lage snarvei til "messaging", og til enkelt-applikasjoner, ikke til listen.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Artig ting det med T9-ordlister. Håper også på at noen kommer med svar på det du spør om.

 

Hadde jo vært artig å laget seg en kombiordliste av de mest brukte norske og engelske ord. Samt å kunne redigere ordlisten og det å kunne sette inn den "beste utgaven" om en sletter noe slikt på telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg fortsetter bare på den engelsk ordlisten foreløpig. Legger inn norske ord på gamlemåten når de mangler. På den måten får jeg både de norske og engelske. Kunne sikkert gjort det kjappere med xml eller nokia sin software, men jeg kommer jo aldri på ordene jeg skal legge inn før jeg sitter og skriver en melding. Så det får bare være litt knotete noen dager før alle ord er på plass.

Lenke til kommentar

Etter v40 virker ikke snarveiene til nummertaster og kontaktlista fra startskjermen. Og som før så er det bare startskjerm-temaet "kontaktlinje" som vises riktig. Med standard starskjerm vises kalenderoppføringer, men ingen snarveier...

 

kan ikke skjønne at dette skal være et HW-problem, men hvorfor sliter ikke alle med det samme?

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Windows XP pc der det trådløse WLAN kortet er ødelagt og lurer på om det finnes noen måter å koble til ruteren min gjennom telefonen? Sånn at jeg kan komme meg på nettet.

 

Når jeg prøver å koble til Internett på PCen gjennom Nokia pc suite er GPRS det eneste valget, men dette er både tregt, dyrt og i teorien unødvendig når telefonen har innebygd støtte for WLAN.

 

Finnes det noen måter å bruke telefonen som et slags "WLAN kort" for pc?

 

Jeg har laget en tråd om dette her.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Windows XP pc der det trådløse WLAN kortet er ødelagt og lurer på om det finnes noen måter å koble til ruteren min gjennom telefonen? Sånn at jeg kan komme meg på nettet.

 

Når jeg prøver å koble til Internett på PCen gjennom Nokia pc suite er GPRS det eneste valget, men dette er både tregt, dyrt og i teorien unødvendig når telefonen har innebygd støtte for WLAN.

 

Finnes det noen måter å bruke telefonen som et slags "WLAN kort" for pc?

 

Jeg har laget en tråd om dette her.

Akuratt det jeg også lurer på :D

Lenke til kommentar

Hei! Fant ikke noe svar i tidligere poster.

Min Nokia 5800 har nå to dager på rad plutselig hengt seg opp. Første gangen var da jeg skulle avslutte musikkspilleren og gå ut til standby-modus. Det nektet telefonen, den reagerte ikke på noen taster og heller ikke på touch-skjermen. Til slutt måtte jeg ta ut batteriet. Da fungerte den igjen.

Dagen etter hengte den seg opp når jeg lasta en side på internett (brukte det trådløse nettverket). Samme prosedyre måtte til, måtte ut med batteriet.

Noen som har hatt lignende problem og som vet hvordan det fikses?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Etter at jeg rotet bort USB-kabelen min, er JoikuSpot Premium redningen for mobilt internett.

Til de uinnvidde er det et program som tar 3G-internett, og omgjør telefonen til en trådløs router.

 

Er det flere som har opplevd at ved tung bruk, bruker telefonen mer strøm enn batteriladeren klarer å levere tilbake til telefonen?

Følgelig tømmes batteriet mens det lader!

 

Er det bare min telefon?

 

Laderen er "original" i betydningen at den har samme plugg, og fulgte med et ekte Nokia blåtann headset.

 

Har ladere fra headset lavere output enn den som fulgte med telefonen?

Eller er telefonens ladesystem underdimensjonert for JoikuSpot?

 

 

 

EDIT:

Steike. En nokialader er ikke bare en nokialader.

Jeg klarte å finne den defekte originalladeren.

Begge gir 5 volt gjennom samme type plugg, men den som kom med headsetet gir kun 350mA, mens mobilladeren gir 890mA.

 

Noe å være obs på...

Synd pluggen er knekt på den sterke laderen.

 

Løsningen er å la mobilen ta pauser for å hente seg inn igjen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte handyshell for ca et år siden. Det har vært en del oppdateringer på telefonen siden det.

Jeg fant en ny oppdatering av handy shell, den var mye mer fancy, men ser ikke ut til at den registreringskoden jeg kjøpt gjelder fortsatt... Jeg har nå installert trial versjon av den nyeste versjonen, men ønsker jo å få fullversjonen tilbake. (den nye var litt mer fancy)

 

 

Jeg ser at på begge versjonene at når jeg trykker på Dial nede til høyre på startskjermen til handy så skjer det ikke lenger noe...

Endret av Substitute
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...