Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Vel forrige versjon kunne du velge noen land og så laste ned alt av kart til det landet på pc og overføre til mobilen, nå må du laste ned litt etter litt som du trenger kart på mobilen... Er det ikke sånn hos deg? Hvis du finner noe sted du kan laste ned de nye kartene så gi meg en lyd? Kartfila du nå får lastet ned er bare noen få MB mens de forrige kartdataene fylte flere GB, men var utrolig gode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sitter jeg med v40 men jeg kan da enda laste inn kart fra hvilket land jeg vil via Ovi Pc Suite, eller hva enn det programmet kaller seg selv for tiden. Om det funker er jeg ikke alt for sikker på, er en stund siden jeg var i utlandet sist.

Lenke til kommentar

Oppdaterte til nyeste i går kveld. I natt gikk telefonen tom for batteri, enda den var ganske nyladet. Og den er blitt helt sirup, virker det som. Alt går tregt - unntatt GPSen. Den er koblet til på noen sekunder bare nå. Før så tok det nærmere 5 minutter før den koblet til.

 

Virker ikke helt lovende...

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet synderen hos meg. Når jeg restarter telefonen, er alt greit. Men hvis jeg tar den i bruk (ikke sikker på hva/hvilke programmer), så dukker det opp et program når jeg holder inne den hvite knappen. "SecureWidgetPreInstaller". Jeg tror denne er årsaken til at telefonen er sirup, og at den bruker helt enormt med batteri. I går hørte jeg på musikk i 40 min, og en kort tlf-samtale. Med slik bruk, pleier den å falle 1-2 streker på batteri-indikatoren. Jeg ladet den opp i går formiddag, og den gikk den tom før midnatt. Altså langt ifra normalt.

 

Har søkt litt på SecureWidgetPreInstaller, og ser på forum.dailymobile.se at det er et par andre som har samme problemet, men jeg kan ikke se at noen har funnet en løsning på det. Ei heller hva programmet faktisk gjør.

 

Edit: Etter en omstart nå, så var programmet der med en gang.... Hm.

 

Edit2: En soft-reset av telefonen (med restore av innstillinger etterpå) hjalp ikke.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Endelig løst problemene med SecureWidgetPreInstaller - håper jeg i alle fall. Kjørte 2 hard-resetter. Da fikk jeg til å bruke Ovi-store-appen (tidligere bare døde den før den i det hele tatt kom igang). Oppdaterte denne til nyeste versjon, og kjørte så restore fra backup for å få tilbake alle meldinger, innstillinger, kalenderoppføringen osv. Nå ser problemet ut til å være borte. Jeg har i alle fall ikke funnet widget'en gående igjen i prosess-lista. Nå gjenstår det bare å se om batterikapasiteten holder seg der den skal, eller om den går tom i løpet av kvelden igjen.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Jeg har byttet fra Tele2 til Netcom, men inne på "messaging" ser jeg fortsatt "Tele2 email".

 

Kan dette fjernes fra menyen?

 

EDIT: Fant det ut:

 

1. Go to the Messaging application.

 

2. Select “Options”.

 

3. Select “Settings”.

 

4. Select “E-Mail”.

 

5. Select “Mailboxes”.

 

6. Select the mailbox you want to delete.

 

7. Select “Options”.

 

8. Select “Delete”, then “Yes”.

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Endelig løst problemene med SecureWidgetPreInstaller - håper jeg i alle fall. Kjørte 2 hard-resetter. Da fikk jeg til å bruke Ovi-store-appen (tidligere bare døde den før den i det hele tatt kom igang). Oppdaterte denne til nyeste versjon, og kjørte så restore fra backup for å få tilbake alle meldinger, innstillinger, kalenderoppføringen osv. Nå ser problemet ut til å være borte. Jeg har i alle fall ikke funnet widget'en gående igjen i prosess-lista. Nå gjenstår det bare å se om batterikapasiteten holder seg der den skal, eller om den går tom i løpet av kvelden igjen.

SecureWidgetPreInstaller har kjørt på min hver gang jeg har oppdatert firmwaren, men den skal avslutte seg selv når den er ferdig med oppgavene. Forsvinner ikke problemet så kan du prøve å laste inn firmwaren på nytt, for det høres ut som oppdateringen ikke har gått helt knirkefritt.

Lenke til kommentar

Endelig løst problemene med SecureWidgetPreInstaller - håper jeg i alle fall. Kjørte 2 hard-resetter. Da fikk jeg til å bruke Ovi-store-appen (tidligere bare døde den før den i det hele tatt kom igang). Oppdaterte denne til nyeste versjon, og kjørte så restore fra backup for å få tilbake alle meldinger, innstillinger, kalenderoppføringen osv. Nå ser problemet ut til å være borte. Jeg har i alle fall ikke funnet widget'en gående igjen i prosess-lista. Nå gjenstår det bare å se om batterikapasiteten holder seg der den skal, eller om den går tom i løpet av kvelden igjen.

SecureWidgetPreInstaller har kjørt på min hver gang jeg har oppdatert firmwaren, men den skal avslutte seg selv når den er ferdig med oppgavene. Forsvinner ikke problemet så kan du prøve å laste inn firmwaren på nytt, for det høres ut som oppdateringen ikke har gått helt knirkefritt.

 

Takk for tipset, men det har ordnet seg. Widget'en er borte, og det var med det jeg beskrev som løste det. Batterikapasiteten har vært som den skal nå, og mobilen er kjappere enn den noen gang har vært før. GPSen er også kjapp nå (før tok det 5-10 min før den koblet til).

Lenke til kommentar

Telefonen mi nekter å la seg oppgradere gjennom *#0000# slik den har gjort tidligere.

Nå presiserer den at det MÅ gjøres gjennom PC.

 

Og jeg har ikke eid en Windows-pc på 7 år.

 

 

MÅ den virkelig oppdateres via PC?

 

Hvis ikke OTA funker, kan du gjøre det på en bekjent sin PC, eller innstallere windows i tillegg til hva enn du bruker nå?

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg telefonen på lydløs? Har prøvd å lett litt men, finner ikke helt frem, fikk den i dag.

 

klikk en gang på slå-av knappen, der kan du velge profil.

Takk:)

Har et spørsmål til. Vet noen av dere hvor lenge den bør lades i starten? For da jeg kjøpte min forrgie mobil ble jeg råda til å lade den i 16 timer i starten, så lurer jeg på om det er det samme nå også.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte til firmwareversjon V50 tidligere i uka. Da skar radioen seg. Men problemet forsvant etter at jeg hadde resatt telefonen. Mener å huske jeg hadde noen problemer med å få kalenderoppføringer på startskjermen da jeg oppdaterte til V40, men etter en reset fikk jeg mulighetene tilbake.

 

Knotete at reset skal være nødvendig, for det tok litt leting og spørring før det ordnet seg.

 

Men flott at Nokia fremdeles leverer firmwareoppdateringer til 5800. Det er da også en modell som har solgt godt. Selv har jeg dette året vært helt i HTC-land, og med Android som operativsystem. Da er det vanskelig å gå tilbake til Symbian S60. Men jeg skal sjekke ut Nokia N8 når den kommer. Da blir jeg kanskje å finne som nokiakunde igjen. Jeg har hatt temmelig mange nokiatelefoner :)

Lenke til kommentar

Hei.

Er det noen som har fått til å koble til hjemmenettet når de har speedtouch?

evt. med hjelp av denne?: http://whyiseverytitletaken.blogspot.com/2008/11/nokia-n85-wifi-no-gateway-reply.html

Får bare no gateway :(

 

Jeg har speedtouch fra telenor, er tilkobla uten problemer.. :)

Hvordan har du klart å få tilkobla den til din speedtouch? Nå vil jeg virkelig få høre det hvordan du gjorde det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...