Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Digresjon:

Jeg synes det er rart at en skal miste forbindelsen midt i en samtale. Vi er i år 2010 nå. VoIP klarer jo å hente inn forbindelsen igjen om det blir noe pakketap, så hvorfor skulle ikke en mobilsamtale klare det samme?

 

Hadde en samtale med noen som gikk inn i en heis. Heisturen tok sikkert ikke lenger enn ett halvt minutt. Kanskje litt lang tid uten trafikk på linjen, men jeg synes likevel det er lite brukervennlig av teleoperatørene å ikke ha litt sikret forbindelse, tilfelle de 2 partene skulle komme innen rekkevidde igjen for mobilmastene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er mulig å få opp hvem som er avsender av sms'en uten at man må gå inn på meldingene? Jeg har leitet og leitet, men finner ikke mulighet til å få opp dette.

Vet ikke akkurat hva du er ute etter men det finnes en sak i ovi-store som heter SMS Preview, jeg syns den er kjekk ihvertfall.

At når jeg skrur av tastelåsen så kommer det opp hvem som har sendt meldingen, ikke bare at det er en melding mottatt. :)

Skal sjekke ut Ovi-store.

Lenke til kommentar

Litt off-topic. Skulle oppgradere svigermors N82 i går kveld - også døde den. Artig ja. Første gang jeg opplever at en tlf tar kvelden når jeg skal oppgradere firmware. Den låste seg midt i oppdateringen, måtte ta ut batteriet for å få liv i den igjen, men når man slo den på etterpå, så lyste bare baklyset, også skjedde det ikke noe mer. Og ja, jeg fulgte instruksjonene en del runder før jeg ga opp.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig i at det burde gå an å bruke større bilder som bakgrunn, med valgmuligheter tilsvarende de man har på PC.

I stedet tar mobilen bare et utdrag som er like stort som skjermen.

 

Løsningen som funket på min N73 var å redigere bildet i f.eks. Paint til samme antall pixler som det står i spesifikasjonene at skjermen din har.

Da KAN ikke operativsystemet kødde det til.

 

Ifølge Wikipedia har skjermen denne oppløsningen: 640 x 360

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

For å klippe bilder til passende størrelse:

 

Gå inn i bildeleseren, åpne bilde, trykk på valg, rediger, legg til effekt, trykk på crop-ikonet, bakgrunnsbilde.

 

Litt mye styr, men da får du bilde i riktig oppløsning.

Endret av ersa
Lenke til kommentar

Har akuratt fått nokia 5800 tilbake fra verksted, hvor de byttet skjermen (pga kulde problemet), slidebryteren og bakdekslet (grunnet pennen er løs). Men har nå et nytt problem, hører hele tiden en slags ultra frekvent lyd fra front høytaleren. Den er ikke slik at om jeg legger mobilen fra meg så hører alle i rommet det, men slik at jeg alltid hører den i samtaler, og hvis jeg lytter etter den ca 10 cm unna. Noen som har samme problem? Må jeg levere den inn for å fikse den?

Lenke til kommentar

http://lovemynokia.com/custom-firmware-for-nokia-5800-with-huge-changelogs

 

Jeg heiv denne inn på min 5800 nå. Noen som har peiling på hva alt skrotet jeg nå finner i applications er for noe? Noen andre som har prøvd denne modden?

 

Og en annen ting. Er det mulig å lage snarvei til innboksen eller til applications-listen på home screen? Altså en snarvei som sender meg til innboksen eller til applications-listen. Jeg får bare til å lage snarvei til "messaging", og til enkelt-applikasjoner, ikke til listen.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Tipper det er verksteded som har skyld i høyttaleren. Kan være en trykkfeil og. Av erfaring så vet jeg det at høyttaleren ikke funker om dekselet ikke er trykt sammen skikkelig.

 

Tror nok at det var det som var feil. Mistet mobilen i teppet, altså ikke et hardt fall, men pipingen er vekk! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...