Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har ikke oppdateringen hjulpet noen ting på DTMF, hvor en fremdeles må trykke ørten valg før en får sendt neste tall til det automatiske menysystemet hos nettbank, teleoperatør også videre.

 

Er virkelig programvaren så "dum", eller finnes det en innstilling som gjør veien kortere mellom hvert sendte tall?

 

Skjønner ikke helt problemstillingen.

Nå du har ringt telefonbanken trykker du oppringning og så taster du tallene du vil ha.

Så vidt jeg klarer å telle er det 1. valg du må ha mere enn en vanlig mobil med taster.

NETTOPP. Kanskje det bare er jeg som har ræva innstillinger på kun min telefon. Rart at så få andre bekrefter det. Det er likeså ganske så mystisk at både på min Tele2 og min Telenor på disse 2 telefonene så er altså standardinnstillingene laget slik at det oppfører seg slikt for meg.

 

DA, er det rart at omtrent ingen andre klager på dette også. Hvorfor skal problemet kun gjelde meg?

 

For å ta tak i det du nylig sa her:

Nå du har ringt telefonbanken trykker du oppringning og så taster du tallene du vil ha.
En må jo også lytte til hva telefonbanken gir en av valgmuligheter. Om jeg først må trykke f.eks. 2 og levere det tallet som DTMF, så blir neste valg i neste meny en ny oppstart.

 

Hver enkelt slik oppstart krever 6 tastetrykk

 

Det er så utrolig frustrerende, og derfor skal jeg gå i detaljer. Kanskje vi kan komme til bunns i dette. Dette er tastetrykkrekken jeg må igjennom for hver "oppstart". Med oppstart menes å velge ut riktig tall i menysystemet til Nokia-telefonen og få omformet og sendt det som lyd (DTMF):

 

1. Trykke "Valg"

2. Scrolle "nedover"

3. Trykke "Send DTMF"

4. Velge å trykke "Angi manuelt"

5. Trykke inn tallet/tallene en skal bruke

6. Velge å trykke på "hake (aksept)-knappen", først da sendes lyden

 

Så er det på an igjen for neste menyvalg. Jeg blir nesten gal av dette.

 

:sick:

 

Derfor er det også ganske leit for meg å lese at dere ikke skjønner problemstillingen min. Håper ting ble tydeligere nå med svaret mitt her.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hva slags nettbank er dette? I alle telefontjenester jeg har prøvd så holder det å trykke oppringning for å få frem nummertastene og så trykke tallene man skal ha. Finnes ikke denne muligheten på din telefon?

Nettbanken er uten betydning. Dette mønsteret er det samme om det måtte være en teleoperatør, en nettbank eller hva som helst..

 

OK, nå testet jeg Oppringning. Det funket. Det er jo helt utrolig. :blush:

 

Sånn går det når "en har flere veier til Rom". :blush:

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Glemte jo å si det. :love:

 

Hvis det er faste ting du ringer nettbanken for, f.eks. saldo, kan du lagre tastevalgene sammen med telefonnummeret.

Dermed trenger du bare finne kontakten i liste og ringe, så taster telefonen resten for deg.

Lenke til kommentar

Flere ergrelser. Hvorfor kan ikke denne telefonen oppfatte at motparten i samtalen legger på, altså litt hurtigere enn hva tilfelle er nå?

 

Jeg ønsker at telefonen ikke plager meg med de pipelydene en får dersom en bare legger den ned på bordet uten å gjøre noe mer (som å aktivt stenge for samtalen).

 

Går det an å justere, eller må det en korreksjon i firmware til for å endre på dette?

Lenke til kommentar

KJEMPEFLAUSE.

Nokia 5800 havnet på jumboplass i økonomiklassen på kveldens TV2 Hjelper Deg.

 

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/htc-knuser-iphone-igjen-3151587.html

 

:( Nokia 5800 havner helt på bunnen i økonomiklassen. Dette er testens mest klumpete modell. Den har en pris som ligger godt over snittet i økonomiklassen. Lite minne og treg Touch trekker også ned. Nokia 5800 er en god musikkmobil, men som touchmobil holder det ikke.

 

 

 

 

Så hyggelig å høre at jeg har valgt riktig mobil....

 

Vel, helt trist er jeg ikke. For meg er den god nok. Og operativsystemet, selv om det er gammeldags,"er nylig blitt OpenSource. Det varmer hjertet til en Linux-ekstremist.

 

Men jeg tror min neste telefon har Maemo som operativsystem.

Lenke til kommentar
:( Nokia 5800 havner helt på bunnen i økonomiklassen. Dette er testens mest klumpete modell. Den har en pris som ligger godt over snittet i økonomiklassen. Lite minne og treg Touch trekker også ned. Nokia 5800 er en god musikkmobil, men som touchmobil holder det ikke.

Vel.. jeg må si meg ganske fornøyd med min, ok litt klumpete er den - men iPhone er jo så bred at den er heller ikke så mye bedre å dra med seg. Lite minne.. når den kom ut så var det faktisk ikke så lite minne. Treg Touch.. Hva med å oppdatere fw på den.. Som touchmobil er jeg faktisk ganske fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Den gjenger der vet jo ikke hva de snakker om.. 5800 har størst skjerm av billigmodellene, er best på musikk, har godt batteri, og alt av funksjoner. Og den koster langt ifra 2500 kroner.. Lurer på hva disse har røyka?

 

Edit: Og Omnia HD kommer på andre plass, med samme operativsystem? ...

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...