Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres jo lovende ut. Pent normal bruk synes jeg man kan forvente de skal tåle. Det er det faktisk en del i dag som ikke tåler.

 

Hvem har den beste prisen på 5930G nå?

 

Usikker på om jeg skal ha den, for jeg har lyst på 6935G også, men den er jo noe dyrere, så jeg er usikker på om den er verdt prisøkningen.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
"Hvem har den beste prisen på 5930G nå?"

 

ha jo noe så fett noe som heter prisguiden :fun:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=100570

 

Det vet jeg, men den dekker langt fra alle sjappene. Nå var det kun 2 stykk der inne. Det er langt flere som selger Acer enn det. Så derfor kunne det jo være noen visste om noen som hadde et enda bedre pris på denne :)

 

Denne skal jo være i to modeller, der den ene har bluray leser og 4gb. Selges denne noe sted nå`?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Prøvde å opprette en tråd her, men der var det lite respons å få, satser på at det er lettere her hos dere som er så engasjerte.

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg 5930g 0045 i et halvår, og nå når jeg har fått penger til det, så synes jeg det er rart at det ikke er kommet noen 'oppfølger' eller en som kanskje er i klassen over denne til en pris ikke langt unna.

 

Er denne maskina fortsatt veien å gå tror dere?

Lenke til kommentar

Jeg får da håpe det finnes drivere til 64 bit. Chipset og skjermkort burde vel ikke være noe problem. Får bare håpe spesielle drivere finnes?

 

Er vel noen som har lagt inn 64 bit på denne som vet om alt fungerer eller ei?

 

Jeg for min del har ikke hatt noe behov for 32 bit. Det utstyret og de programmene jeg trenger og har fungerer utmerket med 64 bit. Nå er det jo sånn at 64 bit kjører fint 32 bit, og 16 bit programmer. Er kun drivere som må være 64 bit kompatible.

 

Edit: ser på forsiden nå link til 64 bit drivere. Der mangler ethernet driver etter forfattern, men det burde være mulig å skaffe den også. Noen som kan gi meg info om hvilket lan kort som sitter i denne?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

På min 5930G så fulgte det med Trojan.zlob og Backdoor.Bot som jeg ikke blir kvitt, er det noen andre som har oppdaget det samme hos seg?

 

C:\Users\Default\My Documents\My Music\New Song.lagu (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Music\Video.vidz (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Pictures\aweks.pikz (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Pictures\seram.pikz (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Music\My Music.url (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Pictures\My Pictures.url (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Videos\My Video.url (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

 

Malwarebyte klarer ikke å bli kvitt det.

Er det noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
På min 5930G så fulgte det med Trojan.zlob og Backdoor.Bot som jeg ikke blir kvitt, er det noen andre som har oppdaget det samme hos seg?

 

C:\Users\Default\My Documents\My Music\New Song.lagu (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Music\Video.vidz (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Pictures\aweks.pikz (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Pictures\seram.pikz (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Music\My Music.url (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Pictures\My Pictures.url (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Videos\My Video.url (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

 

Malwarebyte klarer ikke å bli kvitt det.

Er det noen som har en løsning på dette?

 

Og hva forteller deg det?

 

Det kan også være en feil i en oppdatering (såkal false positive) eller at pcen har vært angrefrist og kanskje dermed også vært brukt?

 

Eller er det en ny generasjon amazing software oppsett på bærbare nå. Ikke nok med søppelprog, men nå også trojanere.

 

Formatering som 1. pri. blir visst mer og mer aktuelt for hver gang :p

Lenke til kommentar
sjekket med mpx, fikk nummer til en annen bedrift og fant ut at det skulle ha 1700kr for et batteri. Like før de ba om en av mine juveler i tillegg.

 

nei da tar jeg og bestiller fra nettsiden for 91 pund = ca 900kr.

 

Nå må du også se om prisen gjeldet et 6 celler eller 8 cellers batteri. 5930G leveres med 8 celler, som ikke er så veldig vanlig å få med.

 

Den prisen du har fått er ikke så ille. Husk at det lille til Acer one også koster nærmere 1000kr. Batterier er dyrt.

 

En annen ting ved import er som regel dyrere frakt, i tilegg til tollbehandlingsgebyr, samt norsk moms på vare og frakt (25%).

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...