Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Tulla bort garantien din?

 

Maskina di har da full garanti, selv om den ikke er død første dagen. Selv om garantien ikke er gyldig lenger, har vi noe som heter reklamasjonstett her i landet. Du har iallefall 2 år, om det ikke er 5 års reklamasjon på bærbare.

 

Reklamasjonsretten er som oftest like god om ikke bedre. Man har egentlig ikke lov å kalle det garanti så lenge det ikke er noe som går utover det man har krav på i kjøpsloven.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje jeg tok feil da. :)

 

Men det som er problemet mitt med Acer er at jeg har hatt utrolig uflaks med maskinene dems. Jeg har fått to maskiner som det har vært en eller annen hardware feil på. Av en eller annen grunn får jeg ikke spillt World of Warcraft ordentlig på min maskin (Acer Aspire 8920G). Etter 3-15 minutter så faller FPS-en fra 50-60 til 15-20 og det spraker i lyden. Og nå orker jeg rett og slett ikke å sende denne maskinen inn 4-5 ganger for samme feil. Det er et alt for stort ork for meg. Jeg hadde en 7520G før med AKKURAT det samme problemet. Så derfor er jeg litt skeptisk til Acer sine maskiner. I tilleg så snakket en i butikken jeg kjøpte maskinen feilaktig om DoA til Acer sånn at jeg ikke fikk mulighet til å få igjen pengene mine for kjøpet. (DoA til acer gjelder fire dager etter kjøp.) Så da sitter jeg igjen med en PC til 15000kr som ikke er det den skulle vært og jeg, eller acer som selv ikke vet hva problemet er får ikke gjort noe med det.

 

:(

 

Sorry for at jeg virker litt n00b, men... DoA ? :p

Lenke til kommentar

Jeg tror sannelig at jeg også har klart å tulle vekk "garantiskrivet", men dette skal vel bare fungere som informasjon om garantien og brukers rettigheter? Jeg har jo dokumentasjon på at jeg har kjøpt maskinen hos MPX, med dato og alt, noe som kan bekrefte når jeg kjøpte maskinen i forhold til garanti?

Lenke til kommentar

Holder i massevis med kvittering. Er ikke sted i norge jeg vet om som fyller ut garantibevis/kort som ligger med. Dessuten har de fleste en egen kontoside hvor man ser når og hva man handler, så det er ikke ofte man engang trenger kvittering.

 

Og de som lurer på hva DOA er, så er det en forkortelse for death on arrival. Altstå død ved ankomst.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Leser også at en del klager på vifte støy fra Acer'en, er dette noe bios problem eller er det bare slik at viften går faktisk en del. Trodde nesten at den pc'en burde være rimelig stille, da en har en effekt gjerrig cpu og ved vanlig nett surfing burde ikke pc'en bli noe særlig varm. Noen som kan fortelle om viften går mye ved nett surfing?

Lenke til kommentar

Jeg har også lest dette. Men etter testen på Dinside.no, så var denne også overlegen når det gjaldt støy (dvs, den hadde minst støy).

 

Men, nå kan jeg ikke si noe i praksis da jeg ikke har en enda. Men har bestilt.

 

Det kan jo ha med hvilke strøminstillinger folk velger, samt hvor mye de har kjørende i bakgrunnen. Men dette er bare spekulasjner fra min side. Støy er jo også relativt. Så det en oppfatter som støy, er ikke sikkert en annen gjør.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Jeg fikk denne laptopen til jul og må si at støynivået er langt større enn hva jeg hadde forventet. Etter hva jeg har skjønt skulle ikke støynivået som jeg opplever på laptopen være normalt, så sender inn min til reperasjon hos Acer. Får håpe de fikser viften. Utrolig irriterende når ting ikke fungerer som det skal

Lenke til kommentar
Speedfan: http://www.almico.com/sfdownload.php

klikk der det står SpeedFan 4.37 i blå skrift ;) viser CPU GPU 2 temp sensorer og HDD

 

 

Mange takk :cool:

 

Jeg har disse tallene (nå står PCen på noen fyrstikkesker så den får litt bedre tilgang til luft)

 

GPU: 58C

HD0: 47C

Temp1:85C

Temp2:85C

Core0:53C

Core1:55C

 

 

 

Er dette nogenlunde normalt?

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Ja, den er noe dårligere. Den er av den eldre 65nm teknologien, som bruker opptil 35W.

 

Så den er noe dårligere å bruke til spill?

 

Kanskje dårligere, men slettes ikke dårlig! Jeg kjører de fleste nye spill med brukbar grafikk, Source-spill og spill laget før 2007/08 kjører glatt!

Lenke til kommentar
Ja, den er noe dårligere. Den er av den eldre 65nm teknologien, som bruker opptil 35W.

 

Så den er noe dårligere å bruke til spill?

 

Grafikkortet er det sammme, og det er ikke så stor forskjell på prossesoren. Det største ankepunktet mitt er økt effektbruk, men det er kun minus ved batteribruk. Så om den forskjellen i cpu innvirker på spill avhenger, men jeg tviler på den blir noen flaskehals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...