Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ingen som har hatt problemer med overopphetning?!

 

Jeg har ikke problemer med overoppheting, men jeg har det samme problemet som deg. Jeg får rett og slett ikke til å fikse det, det er en hardware feil. Prøvd å spille med Linux, Vista, XP, OpenGL og Direct3d. Ikke noe fikser det...

 

Jeg er fortvilt over at ingen andre har hatt noe lignende bortsett fra meg og deg. Jeg måtte ty til noe jeg ikke hadde lyst til, underclocke grafikk kortet, da stoppet det å fryse og overopphete seg.

 

Jeg kan gi deg instrukser om du vil ha det.

 

Altså, jeg er helt tom med penger av Acer, en ting er at dette skjer en gang, men dette her problemet er FAEN meg andre jævla gangen det skjer med 2 laptopper, å hælvettes Acer driter i det. Går det ann å ha mere uflaks?

 

Å hva annet suger? Jeg tok full backup med det skit programmet laptoppen kommer med, å den backupen funker faen meg heller ikke, så nå får jeg faen meg ikke support heller.

Endret av Acershiet
Lenke til kommentar
Jeg skal få solgt den jeg har unna så bygger jeg meg en stasjonær, som faktisk fungerer som den skal.

 

Ok, men har et spørsmål. La oss si at du spiller et vanlig spill, (GTA IV, COD 4-5, hvilket som helst litt krevende spill) så skrur vifta seg på medium, etter 10min ca så går den på full (noe som jeg går ut ifra at den skal gjøre), 5-20min senere fryser skjermen seg helt. Er dette noe av det samme som skjer til deg? Det rare er at det virker ikke som om hele PC'n har fryst seg, kun grafikk driveren/skjermen.

 

Jeg har søkt rundt på nettet i flere år nå, ettersom jeg har hatt samme problem med en Acer laptop før. I dag kom jeg over noen som sa det kunne være RAM brikkene, kan jo hende det da.

 

Gud vet, jeg sender min inn på service via garantien jeg kjøpte igjennom MPX. (Antar de sender PC'n til Acer i Oslo eller noe i den stilen). Kanskje de kan få gjort noe med det, ellers skal jeg ta å knerte de jævlene som sendte meg en ødelagt PC som ny.

Lenke til kommentar
Da det ikke lå en 5930g under juletreet, må jeg vel kjøpe en selv,

men finner ikke noen som har denne på nettbutikk lengre:

Acer 5930G LX.AQ40X.046

 

Noen som vet hvor jeg kan finne en?

 

ser for meg at 4GB ram å bluray må være tingen.

 

Vi selger den på telebutikken med blu-ray og 3gig ram! :-)

Lenke til kommentar
Jeg skal få solgt den jeg har unna så bygger jeg meg en stasjonær, som faktisk fungerer som den skal.

 

Ok, men har et spørsmål. La oss si at du spiller et vanlig spill, (GTA IV, COD 4-5, hvilket som helst litt krevende spill) så skrur vifta seg på medium, etter 10min ca så går den på full (noe som jeg går ut ifra at den skal gjøre), 5-20min senere fryser skjermen seg helt. Er dette noe av det samme som skjer til deg? Det rare er at det virker ikke som om hele PC'n har fryst seg, kun grafikk driveren/skjermen.

 

Jeg har søkt rundt på nettet i flere år nå, ettersom jeg har hatt samme problem med en Acer laptop før. I dag kom jeg over noen som sa det kunne være RAM brikkene, kan jo hende det da.

 

Gud vet, jeg sender min inn på service via garantien jeg kjøpte igjennom MPX. (Antar de sender PC'n til Acer i Oslo eller noe i den stilen). Kanskje de kan få gjort noe med det, ellers skal jeg ta å knerte de jævlene som sendte meg en ødelagt PC som ny.

 

Jeg hadde en Aspire 7520G, samme problem på den. Sendte den inn, fikk tilbake. De byttet ut hele PC-en to ganger men ingen ting hjalp, til slutt hadde den blitt sendt inn fem ganger så da fikk jeg ny! Hehe.

 

Det du beskrev har bare skjedd i AoC en del ganger for meg, tror koblingen til GPU kjøleren er litt tullete.

Lenke til kommentar

Ingen overoppheting her. Ingenting henger seg under spilling. Har hatt flere 5-6 timers wow økter. Uansett, jeg leste om enkelte som spiller fallout 3 på high uten problemer. Er dette med eller uten anti-aliasing? Hos meg føles det litt seigt til tider på medium/high.. Mulig jeg bør avinnstallere litt bloatware...

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny bærbar snart, og har kommet frem til Acer Aspire 5930G. Dette virker som en veldig god maskin til en god pris. Jeg har hørt veldig mye bra her i denne tråden, men lurer litt på dette med alle disse driverene. Lastes det ned fra Acer sin hjemmeside, og er det en slags "oppdatering" som gjør f.eks. lyden bedre o. l. eller er det sånn du finner her og der på nettet?

 

Og dette med overoppheting, er dette et utbredt problem, eller er det bare noen få som sliter med dette? Til slutt, er denne maskinen og anbefale sterkt?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe vondt å si om akkurat 5930G selger masse av den på jobben, ingen har kommet tilbake med den. (enda?) Ytelsesmessig ligger den langt foran konkurrentene med ytelse/penger. Samt at den kommer med blu-ray leser er et stort pluss. Ja, jeg ville gått for denne maskinen hvis jeg skulle hatt en bærbar maskin til halvtunge spill som World of Warcraft o.l :)

Lenke til kommentar
Da det ikke lå en 5930g under juletreet, må jeg vel kjøpe en selv,

men finner ikke noen som har denne på nettbutikk lengre:

Acer 5930G LX.AQ40X.046

 

Noen som vet hvor jeg kan finne en?

 

ser for meg at 4GB ram å bluray må være tingen.

 

Vi selger den på telebutikken med blu-ray og 3gig ram! :-)

 

Jamen jeg vil ha 4gig utgaven,

den med 3GB og Blurey har vel T5800 prossessor?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
ja... men hvordan bruk var det du brukte den til?

det er som oftest en grund til at PCer går til helvete ;)

Helt normal bruk. Tror det er hardware-feil, i og med at jeg til og med fikk bluescreen da brukte backup-Cdene mine ...

Lenke til kommentar
Da det ikke lå en 5930g under juletreet, må jeg vel kjøpe en selv,

men finner ikke noen som har denne på nettbutikk lengre:

Acer 5930G LX.AQ40X.046

 

Noen som vet hvor jeg kan finne en?

 

ser for meg at 4GB ram å bluray må være tingen.

 

Vi selger den på telebutikken med blu-ray og 3gig ram! :-)

 

Jamen jeg vil ha 4gig utgaven,

den med 3GB og Blurey har vel T5800 prossessor?

 

T7350 eller noe tror jeg, dessuten får du ikke noe ut av 4gig når du ikke har 64bit operativsystem.

Lenke til kommentar

hei, jeg fikk en acer aspire 5930g bluray, 3 g versjonen. jeg lurer på om jeg kal bytte den til den uten bluray men som har bedre batteri og bedre grafikk. jeg har ikke så mye peiling på pc men er dette et lurt valg. den jeg fikk kostet 7000 kroner på elprice men jeg lurer på å bytte den til den på mpx til 7490. skal, skal ikke. jeg har prøvd far cry 2 på pc men den lagger og er treig. men går det fortsatt ann å bytte den??? håper på svar fort. :p

Lenke til kommentar
Jaja, sender min inn til Acer.

 

Uansett, til de some skal ha ny PC, ikke kjøp ACER 5930G, hardwaren er gammel i dag, personlig ville jeg ha sett på PC'er på noe Amrikanske sider eller Tyske, ettersom om at de kjører ikke monopol på elektronikk sånn som de gjør her i Norge.

 

Det var trådens dummeste innlegg.

Lenke til kommentar
Jaja, sender min inn til Acer.

 

Uansett, til de some skal ha ny PC, ikke kjøp ACER 5930G, hardwaren er gammel i dag, personlig ville jeg ha sett på PC'er på noe Amrikanske sider eller Tyske, ettersom om at de kjører ikke monopol på elektronikk sånn som de gjør her i Norge.

 

Det var trådens dummeste innlegg.

 

Enig i at det var trådens dummeste innlegg. Man skal ikke gre alle maskinene under en kam. Min fungerer utmerket, og jeg har ingenting negativt å si om maskinen, what so ever.

 

Lurte på en ting; Harddis C og D på maskinen ved første oppstart, er disse opprinnelig FAT32 eller NTFS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...