Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Hei folkens ;)

 

Jeg har vell hatt pcen i 4-5 måneder nå, og er ganske fornøyd med pcen. Men i det siste har det lyden begynt og skurre, og massiv lagg når eg spille .. På wow det er verst lagg faktisk.På wow begynner lyden først og skurre, så kommer det massiv lagg,og det holder på i ca 10 sekunder, og dette kommer ca hver 2minutt!

 

Har prøvd og oppdatere skjermdrivere osv, men ser ikke ut som det funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har en ny Acer Aspire 5930G og valgte denne fordi den er beskrevet som svært stillegående i flere tester. Jeg er for så vidt fornøyd med støynivået, selv om vifta høres ganske tydelig. Det jeg ikke er helt fornøyd med, er at viften går veldig mye, selv når maskinen er i idle.

Hva er deres erfaringer? Er det normalt at viften går ofte, selv under lav belastning og hvor stillegående opplever dere denne pc’n?

Lenke til kommentar

Hei. Leste tidligere i tråden om enkelte som opplevde pipelyder fra enten viften eller hardisken når det er HELT stille i rommet. Har nå lagt merke til det samme på min. Det er ikke høyt, men man hører det såvidt. Forsåvidt ikke et stort problem, men lurer på om det er flere som har lagt merke til dette?

Lenke til kommentar

Jeg opplever dessverre det samme på min pc, viften, i venstre øvre hjørne, går konstant. Hvis den en sjelden gang stanser, så er det bare max 5 minutter før den starter opp igjen. Tok kontakt med Acer support, og de sa det ikke skulle være slik, så jeg vurderer å sende inn min for å få den sjekket. Jeg spiller ingen spill eller kjører harde tunge vanskelige programmer, kun vanlig surfing, og enda går den konstant. Sånn sett er jeg svært skuffet, da jeg hadde forventet at en så ny pc skulle være mye mer stillegående enn dette.

 

 

Hei!

Jeg har en ny Acer Aspire 5930G og valgte denne fordi den er beskrevet som svært stillegående i flere tester. Jeg er for så vidt fornøyd med støynivået, selv om vifta høres ganske tydelig. Det jeg ikke er helt fornøyd med, er at viften går veldig mye, selv når maskinen er i idle.

Hva er deres erfaringer? Er det normalt at viften går ofte, selv under lav belastning og hvor stillegående opplever dere denne pc’n?

Lenke til kommentar

Akkurat same problem. PCen står uten batteri og med kabel på strømsparer og alle instillingane er på laveste. Vifta går på "middels" konstant. Hos meg kan det vere oppdatering til BIOSversjon 1.23 som kan ha gjort utslaget...

 

Jeg opplever dessverre det samme på min pc, viften, i venstre øvre hjørne, går konstant. Hvis den en sjelden gang stanser, så er det bare max 5 minutter før den starter opp igjen. Tok kontakt med Acer support, og de sa det ikke skulle være slik, så jeg vurderer å sende inn min for å få den sjekket. Jeg spiller ingen spill eller kjører harde tunge vanskelige programmer, kun vanlig surfing, og enda går den konstant. Sånn sett er jeg svært skuffet, da jeg hadde forventet at en så ny pc skulle være mye mer stillegående enn dette.

 

 

Hei!

Jeg har en ny Acer Aspire 5930G og valgte denne fordi den er beskrevet som svært stillegående i flere tester. Jeg er for så vidt fornøyd med støynivået, selv om vifta høres ganske tydelig. Det jeg ikke er helt fornøyd med, er at viften går veldig mye, selv når maskinen er i idle.

Hva er deres erfaringer? Er det normalt at viften går ofte, selv under lav belastning og hvor stillegående opplever dere denne pc’n?

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Min pc er som da den kom fra leverandøren den, har ikke forandret noe bios eller Vista. Så på nyåret skal jeg få somlet meg til å sende den inn tenker jeg. Vært artig å hørt hvor mange andre som er "plaget" av at viften går hele tiden. Den første dagen eller to, så gikk den mindre, men så har den gått hele tiden. Pc'en er vel ca 1,5 mndr gammel nå, og brukes kun til surfing og bittelitt nedlasting.

 

 

Akkurat same problem. PCen står uten batteri og med kabel på strømsparer og alle instillingane er på laveste. Vifta går på "middels" konstant. Hos meg kan det vere oppdatering til BIOSversjon 1.23 som kan ha gjort utslaget...

 

Jeg opplever dessverre det samme på min pc, viften, i venstre øvre hjørne, går konstant. Hvis den en sjelden gang stanser, så er det bare max 5 minutter før den starter opp igjen. Tok kontakt med Acer support, og de sa det ikke skulle være slik, så jeg vurderer å sende inn min for å få den sjekket. Jeg spiller ingen spill eller kjører harde tunge vanskelige programmer, kun vanlig surfing, og enda går den konstant. Sånn sett er jeg svært skuffet, da jeg hadde forventet at en så ny pc skulle være mye mer stillegående enn dette.

 

 

Hei!

Jeg har en ny Acer Aspire 5930G og valgte denne fordi den er beskrevet som svært stillegående i flere tester. Jeg er for så vidt fornøyd med støynivået, selv om vifta høres ganske tydelig. Det jeg ikke er helt fornøyd med, er at viften går veldig mye, selv når maskinen er i idle.

Hva er deres erfaringer? Er det normalt at viften går ofte, selv under lav belastning og hvor stillegående opplever dere denne pc’n?

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående recovery dvdene til 5930G. Har laget tre dvder gjennom programvaren til acer og lurer litt på hvordan dette fungerer. Kan jeg nå slette/formatere disken slik at det blir en partisjon med en fresh install av vista eller er jeg avhengig av denne D: partisjonen. Også lurer jeg på om jeg under nyinstallasjon av vista kan velge bort noen av de programmene som er bundlet med maskinen. Det var til og med en fjerde dvd med drivere men den har jeg foreløpig ikke laget siden jeg tenker at det kan være hensiktsmessig å installere de nyeste driverne ved å laste ned manuelt fra acer.

Noen som har gjort dette og som kan svare meg på dette?

Lenke til kommentar

Nei du er ikke avhengig av ACERDATA(D:), men jeg ser ingen fordeler med å slette den evt.

Det jeg har gjort med min maskin er som du har gjort å brenne ut recovery-DVD`ene.

Deretter slettet jeg recovery-partisjonen og integrerte den i D:

Så endret jeg C: til 50Gib og D: fikk resten av plassen.

C: inneholder nå KUN Vista. Alt annet ligger på D:

Lenke til kommentar
Nei du er ikke avhengig av ACERDATA(D:), men jeg ser ingen fordeler med å slette den evt.

Det jeg har gjort med min maskin er som du har gjort å brenne ut recovery-DVD`ene.

Deretter slettet jeg recovery-partisjonen og integrerte den i D:

Så endret jeg C: til 50Gib og D: fikk resten av plassen.

C: inneholder nå KUN Vista. Alt annet ligger på D:

 

Takk for infoen. Så da kan jeg betrakte recovery dvdene som bootbare for seg selv uten at det er avhengig av d partisjonen?

Jeg spør igjen fordi jeg føler meg usikker på om det vil fungere samt at jeg ønsker å installere ubuntu på en egen partisjon for å dualboote mellom windows og linux

Lenke til kommentar
Hei folkens ;)

 

Jeg har vell hatt pcen i 4-5 måneder nå, og er ganske fornøyd med pcen. Men i det siste har det lyden begynt og skurre, og massiv lagg når eg spille .. På wow det er verst lagg faktisk.På wow begynner lyden først og skurre, så kommer det massiv lagg,og det holder på i ca 10 sekunder, og dette kommer ca hver 2minutt!

 

Har prøvd og oppdatere skjermdrivere osv, men ser ikke ut som det funker.

 

 

 

Har akkurat det samme problemet i TF2. Trodde det kunne være varme med en gang, så jeg satte den på noen tomme bokser (på størrelse med fyrstikkeske) slik at den får rikelig med luft under seg. Men problemet vedvarer. Noen som har opplevd noe lignende?

 

 

Et annet "problem" er at ytelsen til maskinen settes til minimum, selv om den står på "høy ytelse", så jeg må fikse på det igjen. Ikke noe stort problem, men litt irriterende, har sett det er flere som opplever dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...