Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har denne her http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=101364 bedre prossesor enn 5930g?

 

Ja, den har også bedre skjerm og skjermkort. :)

 

Trodde P-prosessorene var nyere og dermed bedre enn T-prosessorene?

 

Det medfører riktighet.

 

P-prosessorene (centrino 2) er meir effektgjerrige og effektive.

 

Altså har 5930G den beste prosessoren, i motsetning til hva bruker "Fiske" sier :p Skjerm og skjermkort er vel sant, men så er det rundt 2500-3000 kr i prisforskjell også. Var vel også "Fiske" som ikke var særlig fornøyd med 5930G i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

Kanskje jeg tok feil da. :)

 

Men det som er problemet mitt med Acer er at jeg har hatt utrolig uflaks med maskinene dems. Jeg har fått to maskiner som det har vært en eller annen hardware feil på. Av en eller annen grunn får jeg ikke spillt World of Warcraft ordentlig på min maskin (Acer Aspire 8920G). Etter 3-15 minutter så faller FPS-en fra 50-60 til 15-20 og det spraker i lyden. Og nå orker jeg rett og slett ikke å sende denne maskinen inn 4-5 ganger for samme feil. Det er et alt for stort ork for meg. Jeg hadde en 7520G før med AKKURAT det samme problemet. Så derfor er jeg litt skeptisk til Acer sine maskiner. I tilleg så snakket en i butikken jeg kjøpte maskinen feilaktig om DoA til Acer sånn at jeg ikke fikk mulighet til å få igjen pengene mine for kjøpet. (DoA til acer gjelder fire dager etter kjøp.) Så da sitter jeg igjen med en PC til 15000kr som ikke er det den skulle vært og jeg, eller acer som selv ikke vet hva problemet er får ikke gjort noe med det.

 

:(

Lenke til kommentar

Har lest gjennom over 20 sider av diskusjonen nå uten å finne noken form for bekreftelse på spørsmålet mitt.

 

At folk har lagt inn xp, sier meg bare at det går ann, ikkje at det faktisk fungerar optimalt! Så eg stiller spørsmålet igjen;

 

Kan noken bekrefte at det faktisk fungerer optimalt med XP? Ingen knapper som nekter å virke? Ingen funksjoner som forsvinner?

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar
Leter du nok etter driverene finner du alle til slutt :)

 

Og jeg har flashet bios, og oppdatert skjermkort driver... men det hjelper ikke i det hele tatt...

 

Så det du sier er at det ikkje fungerer for deg?

 

Det eg er ute etter er en BEKREFTELSE på at alt fungerer, et enkelt ja eller nei fra en person som har XP installert.

 

 

Drivere har eg allerede funnet, men går ikkje til innkjøp av pcen før eg faktisk veit at ALT fungerer med XP...

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar
Kanskje jeg tok feil da. :)

 

Men det som er problemet mitt med Acer er at jeg har hatt utrolig uflaks med maskinene dems. Jeg har fått to maskiner som det har vært en eller annen hardware feil på. Av en eller annen grunn får jeg ikke spillt World of Warcraft ordentlig på min maskin (Acer Aspire 8920G). Etter 3-15 minutter så faller FPS-en fra 50-60 til 15-20 og det spraker i lyden. Og nå orker jeg rett og slett ikke å sende denne maskinen inn 4-5 ganger for samme feil. Det er et alt for stort ork for meg. Jeg hadde en 7520G før med AKKURAT det samme problemet. Så derfor er jeg litt skeptisk til Acer sine maskiner. I tilleg så snakket en i butikken jeg kjøpte maskinen feilaktig om DoA til Acer sånn at jeg ikke fikk mulighet til å få igjen pengene mine for kjøpet. (DoA til acer gjelder fire dager etter kjøp.) Så da sitter jeg igjen med en PC til 15000kr som ikke er det den skulle vært og jeg, eller acer som selv ikke vet hva problemet er får ikke gjort noe med det.

 

:(

 

Du har jo rett til å heve kjøpet når samme feil oppstår for 3 gang.

 

Men siden du har hatt nøyaktig samme problem på 2 maskiner, og flere ganger. Er ikke noe software, antivirus eller noe du bruker som plutselig blir overivrig under spill?

 

Evntuelt det er noe feil med spillet ditt, om det gjelder bare WOW?

Lenke til kommentar

Det er ingen software som går bananas når jeg spiller. Også ganske sikker på at det ikke er overopphetning. Det er bare i world of warcraft dette skjer. Prøvd å bytte til OpenGL, hjelper ikke. Prøvd å ta av bakdekselet på datamaskinen og satt opp en vifte direkte inn på komponentene og hadde CPU på 30grader under full load og skjermkort på 65 under full load men jeg hadde fortsatt lag. Så jeg vet ikke hva som er problemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...