Gå til innhold

Anmeldelse: Spore (PC)


Anbefalte innlegg

Etter å ha storkost meg i timevis her fikk jeg litt sjokk over at det ikke sto 9 eller 10, men spillet krever jo sinn mann (eller kvinne) når det gjelder kreativitet. Liker du å bygge stilige ting kan du holde på i evigheter med dette spillet.

En liten ting å påpeke tror jeg er at hvis man er vant til utfordrende spill, er det lite

å hente her. Selv på "vanskelig" er det ikke spesielt med utfordringer.

Tar du derimot utordringen å spille med stil hele veien, det er da dette spillet glimrer.

 

Jeg er kjempefornøyd med Spore!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merk: Det er verdt å merke seg at Spore kommer med en kontroversiell versjon av Securom, og mange kunder har rapportert om at denne kopibeskyttelsen har ført til store problemer med deres maskiner.

 

Bra du fikk med dette, men hadde vært på sin plass å fått med at det er 3 aktiveringer mot web også, da både ved reinstall og bytte av enkelte hardware deler i pcen.

 

Spillet ser personlig ut som noe jeg kunne tenkt meg å spille igjennom en gang, men da de to punktene over ikke er noe jeg vil støtte, så legger ikke jeg igjen pengene mine hos EA denne gangen. Vi får se hvordan det blir når WAR kommer ut.

 

Såvidt jeg har fått med meg er vel spillet cracket også, så nytten av dette har jo vært minnimal.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fikk spillet i posten fra Absoluttspill idag.

 

En ting som irriterte meg grenseløst var at man ikke kunne forandre språk noen steder, så vidt jeg kunne se. Orker ikke spille med dårlige norske oversettelser. Latterlig...

Fikset det med å gå inn i spillmappa, \Spore\Data\Locale, og erstatte text.package og ui.package i no-no mappa med de fra en-us mappa.

 

Men ellers er morsomt spill så langt!

Jeg endra på en del av config filene i Creature Creator og tro meg når jeg sier at det er ikke dårlige norske oversettelser som er problemet, men at alt har rett og slett latterlige tullenavn i utgangspunktet. Jeg skjønte mindre av de engelske navnene på deler enn på norske fordi det var bare vræl.

 

Uansett though, det burde vært mulig for enhver og endre språk istedet for sånn det er nå...

Lenke til kommentar
Merk: Det er verdt å merke seg at Spore kommer med en kontroversiell versjon av Securom, og mange kunder har rapportert om at denne kopibeskyttelsen har ført til store problemer med deres maskiner.

Jeg har fulgt tråden på forumet som tar for seg SecuRom og må si det er nesten i overkant av Gamer.no og advare mot spillet på denne måten. Det er ingen som har klart å legge frem entydige bevis på at SecuRom forårsaker feil, det er bare lite begrunnede indisier.

Når det er sagt så heier ikke jeg på SecuRom eller rootkitprodusenter, men alt er ikke nødvendigvis så svartmalt som enkelte fremstiller det som.

 

Når det gjelder spillet så er jeg også skuffet og bare en sjuer. Har gledet meg som en hund i flere år, men da er det også stort forventninger som må fylles. Det er vanskelig med så mye hype, og jeg antar artikkelforfatter falt litt i samme kategori. 7 er på den annen side ikke slakt, så jeg tror jeg gir det en sjanse allikevel..

Lenke til kommentar
7 er på den annen side ikke slakt, så jeg tror jeg gir det en sjanse allikevel..

 

Synes de burde droppe karakteren på slutten av anmeldelsen, noe som gjør at folk må lese anmeldelsen og gjøre opp en mening om man selv synes de negative er for store i forhold til de positive.

 

Han kunne enkelt ha satt 8/10 eller 9/10, det var det jeg trodde han kom til å gjøre, da det meste av negative ting han nevnte var noe jeg likte.

Lenke til kommentar

KUN pga. idiotisk securom velger jeg å laste ned spillet. Starforce har laget så mye problemer for meg nå, at ikke pokker om jeg skal kjøpe enda et spill med nazi kopisikring.

 

Blåskjerm er EN ting securom har klart å produsere hos meg, men den nekter meg jaggu å kjøre daemon tools i bakgrunnen også. NAZINAZINAZI! Derfor velger jeg å IKKE subsidiere slikt.

Lenke til kommentar
Merk: Det er verdt å merke seg at Spore kommer med en kontroversiell versjon av Securom, og mange kunder har rapportert om at denne kopibeskyttelsen har ført til store problemer med deres maskiner.

Jeg har fulgt tråden på forumet som tar for seg SecuRom og må si det er nesten i overkant av Gamer.no og advare mot spillet på denne måten. Det er ingen som har klart å legge frem entydige bevis på at SecuRom forårsaker feil, det er bare lite begrunnede indisier.

Når det er sagt så heier ikke jeg på SecuRom eller rootkitprodusenter, men alt er ikke nødvendigvis så svartmalt som enkelte fremstiller det som.

 

Jeg synes det er bra Gamer.no legger inn en sånn advarsel, vi blir ikke kvitt alt det tullet før produsentene skjønner at det er lite produktivt med slike beskyttelser, det er en plage om man kjøper spill orginalt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fikk spillet i posten fra Absoluttspill idag.

 

En ting som irriterte meg grenseløst var at man ikke kunne forandre språk noen steder, så vidt jeg kunne se. Orker ikke spille med dårlige norske oversettelser. Latterlig...

Fikset det med å gå inn i spillmappa, \Spore\Data\Locale, og erstatte text.package og ui.package i no-no mappa med de fra en-us mappa.

 

Men ellers er morsomt spill så langt!

 

Man kan endre språk ved å legge til -L:språk (f.eks -L:English) i snarveien til spore.

Se her for oversikt over språk.

 

Hadde meg en liten runde igår når jeg kom hjem fra jobb og har kommet meg til fase 2, syns spillet virker artig jeg.

Lenke til kommentar

Takk!!!

 

Denne anmeldelsen reddet meg fra å ikke kjøpe en pc pga Spore, jeg var småskeptisk att det kunne bli for repretivt og kjedeligt etter mangen timer :). Men uansett hadde det vert en dyrt pc-spill :p

 

Da var ikke spillet så bra som Will Wright skulle ha det til, og 7/10 er ikke noe høy karakter i forhold til dem spillene som er kommet ut iår :p

 

Og det med SecoRom gjorde åsså att jeg ikke kjøper meg en ny pc pga Spore, kan faktisk det programmet ødelegge pcer?

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Folk er fornøyd med 7/10?

 

Tydelig at PC spillere har lite å velge mellom i disse dager.

 

7/10 er fremdeles en god karakter. Sjekk karaktersystemet til gamer.no. Hvis du bare spiller 9/10 og 10/10 spill går du glipp av mye god kultur.

 

Og hvis jeg skal spille alle spill som scorer rundt 7 får jeg ikke tid til mye annet. Og vil kjede meg ganske kraftig også.

 

Så du gir ikke spill med en godt konsept en sjanse engang hvis ikke karakteren er blandt de 3 høyeste? du vet, det går an å gjøre seg opp en egen mening og ikke styre etter andres. ikke noe personlig altså, men jeg er så lei av at folk ikke gidder å gjøre seg opp egen mening, men bare leser anmeldelser slavisk. som en kommenterte over, du går glipp av mye god kultur! dette gjelder film på lik linje som spill. folk som ikke gidder å gå og se en film hvis den ikke er top 20 på imdb (satt på spissen) kan gå glipp av mye stort! men nok OT, JEG skal hvertfall gi spore en sjanse, selv om omtalene så langt ikke har vært like strålende som jeg hadde håpet

 

Ehm... Hvis han ikke spiller så mye dataspill, og bare har tid til å få med seg noen av spillene med karakter 9 eller 10 synes jeg da det er et fornuftig valg å gå for de spillene med best kritikker? Man bør jo ikke tvinge seg til å spille mer enn man ønsker for å få med seg alt fra karakter 5 og oppover.

Lenke til kommentar

Driver å innstalerer spillet nå, håper jeg liker det bedre enn anmelderen. De som ikke gir spillet en sjangse fordi det får "bare" en 7er, er ganske latterlige. For det første er dette bare en anmelders syn på spillet, men så er ikke 7 en dårlig karakter her på gamer.no. Kan jo ikke forvente at alle spill som har blitt hypet ganske mye skal få 8, 9 eller 10 :whistle:

Endret av master_al
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...