Gå til innhold

Anmeldelse: Spore (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes spillet knapt er godt nok til å få 7/10. Cellefasen og den neste delen var svært underholdene, mye fordi dette er helt revolusjonerende innenfor spillverdenen, men når skapningen din er ferdig avtar underholdningsverdien kraftig. Tribal delen var lite interessant og altfor repetiv, det var også sivilisasjonsdelen og romfartdelen. Hva er så fantastisk med å spille et veldig middelmådig strategi eller rom spill?

Lenke til kommentar
Hei folkens

 

Jeg sliter skikkelig, yndlingsrasen min er på den bærbare, men har fått en error i det jeg kommer til sivilisasjonsdelen, (etter å ha malt tanken) henger det seg. Jeg vil da flytte rasen over til den stasjonære for å fortsette der, (unngå buggen) men finner ingen planet/Savefil jeg kan flytte, noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Les min post #107. :)

Lenke til kommentar
Hei folkens

 

Jeg sliter skikkelig, yndlingsrasen min er på den bærbare, men har fått en error i det jeg kommer til sivilisasjonsdelen, (etter å ha malt tanken) henger det seg. Jeg vil da flytte rasen over til den stasjonære for å fortsette der, (unngå buggen) men finner ingen planet/Savefil jeg kan flytte, noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

 

Se under my documents.

 

Der ligger my spore creations.

En enkel .PNG fil er hele rasen din. Hiv dette over. Så har du rasen din.

Lenke til kommentar

andre som har problemer med radaren?

 

Kommer ikke sånne blips på kartet over planeten så jeg tar da et visuell søk over hele planeten. Noe som suger da jeg ofte har 2-3min på å finne objectivene mine...

 

for meg blir dette problematisk da jeg foreløpig ikke har planeter nok til å tjene raskt nok krydder å selge andre plasser. vil tjene mer på "oppdrag"

Endret av rosewell
Lenke til kommentar

Etter all slakten Spore har fått her på forumet må jeg nesten si at jeg var redd for at spillet ikke ville holde mål. Men bekymring viste seg å være grunnløs. Spore må være et av de mest hektende spillene jeg har spilt (om enn noe repetivt, spesielt i begynnelsen). Men nå har jeg da altså ikke kommet lenger enn til begynnelsen av tribal-stage. Så store deler av spillet ligger fortsatt foran meg. Levetiden (slik jeg spiller spillet) virker også å være god.

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe dette spelet. Er det verdt pengene? Det fekk jo 7/10 i gamer.no. Men det fekk full pott andre plasser.

 

Ikke se på karakteren før du har lest anmeldelsen og satt deg inn i hva anmelderen likte og ikke likte, om han trekker for ting du ikke bryr deg så mye med, eller er begeistret for ting du ikke liker vil karakteren være forskjellig fra hva du synes. Anmeldere er kun mennesker de også, og når det gjelder dataspill er det ikke noen absolutte svar om ett spill er morsomt eller ikke.

Lenke til kommentar

Nei, å vurdere spill på bakgrunn av karakterer fra anmeldere er bortkastet. Prøv heller å lese godt gjennom flere anmeldelser, og se hvilke punkter anmelder trekker fram som gode og dårlige. Om du føler deg enig med anmelder kan du se på konklusjonen, og se om spillet er verdt kjøpet. Vurder gjerne utifra flere anmeldelser, men unngå store publikasjoner som kun bruker de fire øverste sifrene i den tisifrede karakterskalaen. ;) Eller, noen av omtalene deres er ganske gode. Anmelderne kommer fram med gode poenger og slikt. Så hvis du leser omtaler derifra, ikke bry deg om karakteren på slutten. Den er som oftest mye høyere enn den burde ha vært.

Lenke til kommentar

Har kommet til space age, og her sa det som var av moro helt stopp. Alle i hele universet er helt evneveik utenom ved spesielle tilfeller, altså når de angriper meg. Alle trenger hjelp til alt, jeg får ikke spilt spillet, jeg løper kun fram og tilbake og forsvarer økosystem og planetene mine.

 

Og hva poenget med planetene er aner jeg ikke egentlig, jeg ville tro at mange planeter ga mye makt. Men alt det innebærer er flere planeter som lager krydder, som jeg selv må plukke opp. 15 er forsåvidt også maks lagringskapasitet for en T3 planet, som har 3 byer som kan ligge på rundt 60 (+/-) krydder timen. Blir bare mer løping for å plukke opp alt -.-

 

Space age er en fiasko uten like. Det er også litt latterlig til tider, jeg har 1 skip, må ha allierte for å gi meg jagerfly støtte. Kun ett per alliert og så langt jeg har kommet kun 2 jagere totalt. Fienden angriper meg med 3 hovedskip med 5 jagere hver konstant. Det er ikke det at det er vanskelig, det er det at jeg hele tiden må forsvare den, for selv med maks tårn på alle byer så slakter de flere byer med mindre jeg kommer og hjelper.

Lenke til kommentar

Vel, den uttalelsen er tvetydig. Ser man på spill som ett kommersielt produkt vil gode salgstall tilsi ett bra spill. Men, så er det spørsmålet om de som kjøper dette er fult klar over hva de kjøper pga missledende hype og løfter som forblir uoppfylt.

 

Å kalle, la oss si unge jenter, som elsker sims lite kritisk vil jeg si er frekt siden deres personlige smak blir vurdert som dårlig siden man selv ikke liker det eller spillet ikke inneholder den dypden man selv ønsker. Andres mening er ikke mindre verdt bare fordi den ikke samtemmer med deres. Om de løfter ett øyenbryn eller ikke på eksansjons politikken til EA og The Sims kan diskuteres derimot...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Ser man på spill som ett kommersielt produkt vil gode salgstall tilsi ett bra spill.

 

Nei. Gode salgstall gjør det til et kommersielt vellykket produkt. Begrepet "bra" beskriver en individuell oppfatning av noe(som du jo nevner), men benyttes ofte også som kvalitetsbetegnelse (lang varighet) på en bruksgjenstand.

 

Det er opp til hver enkelt av oss og avgjøre om noe er "bra" eller ikke, mens salgstall forteller om hvor økonomisk vellykket et prosjekt var.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...