Gå til innhold

XP får skjerpet piratkontroll


Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvorfor mine perfekte Brendte ubuntu plater med Hash og Skjekk etterpå ikke greier og installere seg orntlig på min og mammas PC?

 

Hvorfor låser Fedora 9 seg alltid mitt i opptateringen? Selv i splitter nyinstallert maskin?

 

Jeg gir snart opp her.

Søk hjelp i Linux-delen av forumet i stedet for å spore av denne tråden. Det er en haug med hjelpsomme personer der, så fremt man skriver nogen lunde høflig. Ellers så er det lett å søke frem nyttig hjelp andre steder på nettet også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fedora 9 virker PERFEKT når det er installert.

 

men når opptateringene skal skje låser dritten seg.

Om det er rett og slett alt for mye om ganger aner jeg ikke.

Jeg vet ikke hva jeg skal velge bort vis jeg skal opptatere steg for steg. Orker ikke og installere 160 ting på 80 megabyte hver for seg...

 

Driverrelatert tror jeg ikke det er.

 

Dell kom først med Linux på salg til vanlige dødelige, men hvor populært var det aner jeg ikke.

Disse miniPC'ene er sikkert super til det de skal være til, grunnet av at de er skapt for det.

 

bruker relatert er vel ett mer riktig ord å bruke her skulle jeg tro.. rtfm :)

Lenke til kommentar
Kan ikke dere som brukes Windows og ikke har lisens, bare gå og kjøpe én? Programvaren er tydeligvis såpass bra at du vil gjøre deg til "kriminell" for å få tak i en ulisensiert kopi. Er det så bra, kan du like greit betale for det. Det er snakk om en investering på 2-300 i året de neste 3-5 årene.

Går vel faktisk ikke ann å kjøpe XP-lisenser lenger?

 

Er jo dermed utrolig teit å kjøre nye bølger med antipiratfunksjoner på xp nå. Om noen skulle få problemer pga dette blir de vel omtrent tvunget over på Vista? (Eller linux da seff)

Lenke til kommentar
Tar goooood tid før linux blir allemanseie.

 

Kan noen fortelle meg hvorfor mine perfekte Brendte ubuntu plater med Hash og Skjekk etterpå ikke greier og installere seg orntlig på min og mammas PC?

 

Hvorfor låser Fedora 9 seg alltid mitt i opptateringen? Selv i splitter nyinstallert maskin?

Er ikke sikkert det noen ganger kommer til å bli det, og er ikke behov for å bli det heller.

 

Om det er HW-relatert blir det feil å legge skylden over på Linux, BSD, openSOLARIS, eller hva man enn bruker.

 

Ikke vet jeg ... men Kira er smart så du finner det nok ut ;) For all del, Fedora er en topp distro, men om du ønsker at ting skal funke så mye som mulig ut av boksen og være så enkelt som mulig å sette seg inn i er ikke Fedora det beste valget.

 

Kan ikke dere som brukes Windows og ikke har lisens, bare gå og kjøpe én? Programvaren er tydeligvis såpass bra at du vil gjøre deg til "kriminell" for å få tak i en ulisensiert kopi. Er det så bra, kan du like greit betale for det. Det er snakk om en investering på 2-300 i året de neste 3-5 årene.

Går vel faktisk ikke ann å kjøpe XP-lisenser lenger?

 

Er jo dermed utrolig teit å kjøre nye bølger med antipiratfunksjoner på xp nå. Om noen skulle få problemer pga dette blir de vel omtrent tvunget over på Vista? (Eller linux da seff)

Mener å huske de ble tatt ut av salg i juli eller juni, men det er fortsatt steder som selger lisenser. For de som bruker piratkopiert programvare tviler jeg på at dette blir noe problem, men rent taktisk av MS kan jeg ikke se at de vinner noe på dette. De får kanskje flere over på Vista, men sikkert en del over på andre plattformer også.

Lenke til kommentar
Fedora 9 virker PERFEKT når det er installert.
Til å være eksperimentell programvare er vel det rimelig bra levert.
Om det er rett og slett alt for mye om ganger aner jeg ikke.
Helt sikkert ikke, jeg har mange ganger installert hele OS gjennom pakkesystem, og ikke opplevd problemer med dette.
Dell kom først med Linux på salg til vanlige dødelige, men hvor populært var det aner jeg ikke.

Disse miniPC'ene er sikkert super til det de skal være til, grunnet av at de er skapt for det.

Åpenbart ganske populært siden de nå utvider tilbudet ganske drastisk både i forhold til utvalg av maskiner og markeder:

http://practical-tech.com/operating-system...ptops-arriving/

 

La oss nå ikke spore av mer, denne tråden er ikke egnet som ventil for din frustrasjon.

Lenke til kommentar
Strengt tatt er vel ei heller tråden egnet som en linux-reklametråd, den skal optimalt kommentere artikkelen som er en ren Window XP sak.

Mange MS-brukere blir sikkert lei Linux før de rekker å finne ut hva det er en gang :p

 

Selv om dette er en ren MS sak, så er det fortsatt naturlig å nevne hvordan dette kan påvirke XP-brukere og konkurrenrende produkter og skape en debatt rundt det. Bortsett fra det så er jeg enig i det du siernår det gjelder å bruke en hver debatt som en xxxx-reklametråd, og er ganske lei av alle Linux-misjonærene.

Lenke til kommentar
Desverre er det spill som holder meg igjen på Windows plattformen.

 

Spill og alt annet..

Også at jeg har en hardwarefeil som gjør at linux sliter hardt på min maskin.

Windows takler det fint...

 

Skal se hva som skjer når jeg opptaterer hardwaren min...

 

hva slags hardware feil? F.eks en sånn fin ACPI en som returnerer riktige verdier for windows men ikke for linux? (aka foxcon)?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
så enkelt er det nok ikke.

mange er/ blir fornøyd .

her er det om å gjøre å skaffe seg den hardwaren og drivere som fungerer med Windows.

 

hvilken hardware drivere som fungere med vista er det store spørsmålet.

 

Det er nok sant.

Med mindre MS sørger for at de lar folk innstallere Vista over lengre perioder (en prøvetid på 1-2 måneder) så tviler jeg personlig på at de skal greie å forandre på folk sine holdninger selv om vista SP1 med de siste oppdateringer er en helt annen verden en Vista pre Sp1.

Lenke til kommentar

hva mener du med innebygd i hardware ?

 

når det kommer ny hardwar så må jo hele linuxen tilpasses på nytt.

i Windows trenger man jo bare nye drivere som normal følger med hardwaren.

problemet med gammelt hardware har vært at produsentene ikke gidder å lage oppdaterte drivere og at Microsoft ikke lager løsninger for å simulere gamle driver i nyere Windows versjoner.

 

det fungerer bare delvis og mest på gamle programmer

f.eks å simulere win 98 for enkelte programmer i xp

 

var det ikke også snakk om at produsenten var slappe med støtten til linyx ?

 

da endre man med å bli

- tvunget til linux hvis man har litt gammel hardware

- og f.eks bruke Windows ved nyere hardware

Lenke til kommentar
Det jeg ikke helt forstår er hvorfor MS har så stor satsing på Vista nå, i og med at det er antatt at Windows 7 kommer til nesten år (rundt juni). Hvem gidder egentlig å kjøpe Vista nå når neste er noen måneder unna?

 

Har nok noe med at de prøver å tjene inn mest mulig på vista.

Blir spennende å se om W7 blir et DRM helvete eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...