Gå til innhold

XP får skjerpet piratkontroll


Anbefalte innlegg

Nei, synnes personlig at det er greit at Xp får oppdatert piratkontrollen sin, er jo som sagt ikke noe problem for nerden å fortsette gratisturen men han får da i det minste opplyst indirekte at MS synnes at turen har vart for lenge og han burde vurdere å kjøpe en lissens.

Nei, de synes ikke at man burde kjøpe lisens, da hadde de isåfall fortsatt å lage lisenser.

 

Jeg vil anbefale 2008 Server til alle. For det første, så er det gratis i 190 dager, og de fleste her inne er vel som meg og formaterer PC'en like ofte som man skifter sokker. Resten av argumentene gidder jeg ikke nevne engang, vis dere liker vista så får dere bare blir der.. :p

 

Men jeg sitter på XP 64bit og kommer til å sitte der til MS personlig kommer og fysisk drar meg bort fra maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

modulbasert?! hallo? FOlk klager nok som det er i dag.. alle kviner jo over hvor vanvittig dumme M$ er som har lansert 4 versjoner av vista..

 

Windows koster mye penger og utvikle, og derfor så koster det litt ekstra å kjøpe det.. At en er student osv er dårlig unnskyldning, når en kjøper pc utstyr kan en få kjøpt med billige oem versjoner til 5-900kroner...

 

For min del piratkopierer jeg enkelt og greit fordi det er gratis og legger ingen begrensinger på brukeropplevelsen (i vista vel og merke). Prisen er irrelevant for min del.. gratis er gratis =)

Lenke til kommentar
modulbasert?! hallo? FOlk klager nok som det er i dag.. alle kviner jo over hvor vanvittig dumme M$ er som har lansert 4 versjoner av vista..

 

Windows koster mye penger og utvikle, og derfor så koster det litt ekstra å kjøpe det.. At en er student osv er dårlig unnskyldning, når en kjøper pc utstyr kan en få kjøpt med billige oem versjoner til 5-900kroner...

 

For min del piratkopierer jeg enkelt og greit fordi det er gratis og legger ingen begrensinger på brukeropplevelsen (i vista vel og merke). Prisen er irrelevant for min del.. gratis er gratis =)

 

Windows koster penger fordi MS tror de tjener mest penger på å slege det til den prisen de gjør, om utviklingsskostnadene gikk ned hadde de ikke satt ned prisen om de ikke trodde de tjente penger på det. Forsåvidt kunne de fint hatt mindre overskudd i dag, og hatt til smør på brødskiva også.

 

AtW

Lenke til kommentar
modulbasert?! hallo? FOlk klager nok som det er i dag.. alle kviner jo over hvor vanvittig dumme M$ er som har lansert 4 versjoner av vista..

 

Windows koster mye penger og utvikle, og derfor så koster det litt ekstra å kjøpe det.. At en er student osv er dårlig unnskyldning, når en kjøper pc utstyr kan en få kjøpt med billige oem versjoner til 5-900kroner...

 

For min del piratkopierer jeg enkelt og greit fordi det er gratis og legger ingen begrensinger på brukeropplevelsen (i vista vel og merke). Prisen er irrelevant for min del.. gratis er gratis =)

 

En grunnlegende versjon og en komplett versjon, begge kan få tileggsfunksjoner for å bygges ut til hver enkelts behov. Forskjellen er at basis er helt nedstrippet (noe som kan være en stor fordel) mens den komplette versjonen kan sammenlignes med Vista Ultimate med fordelen at du får alt sammlet og til en redusert pris. Forskjellen i pris bør dog ikke være for stor og det bør være billig å kjøpe de diverse modulene.

Lenke til kommentar

joda enig med det siste du skriver malvado :)

bare det ikke blir for modulbasert.. spørsmålet er vel om det blir mer lønnsomt..

 

JOda mange pirater hadde kjøpt om windows ble billigere, men de fleste pirater laster ned okke som.. så lenge det ikke er gratis så skal det lastes..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Alle piratene vil nok skifte til Server 2008 om de skulle bli tvunget bort fra XP. Den er 20% raskere (og kan strippes ytligere ned), den har alle fungsjonene som Vista har og koster flesk :). XP vil nok råde i 1-2år til.

 

Folk som har ulovelig XP vil nok neppe kjøpe seg en lisens for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Alle piratene vil nok skifte til Server 2008 om de skulle bli tvunget bort fra XP. Den er 20% raskere (og kan strippes ytligere ned), den har alle fungsjonene som Vista har og koster flesk :). XP vil nok råde i 1-2år til.

 

Folk som har ulovelig XP vil nok neppe kjøpe seg en lisens for å si det sånn.

 

Jeg kjøpte faktisk to XP pro lisenser via den "Du kjører piratkopi siden" Microsoft har, ettersom jeg ble lei av å få opp meldingen konstant.

Men jeg har noen virtuelle XP installasjoner som kanskje ikke er helt lovlige, da jeg føler det er grenser for hvor mange ganger jeg skal betale lisens til Microsoft.

Skal også sies at jeg faktisk har kjøpt 4 Vista lisenser også, så alt i alt har jeg kjøpt og betalt for 6 lisenser på litt over ett år.

I tillegg har jeg fått med x antall XP/Vista lisenser osv på de bærbare pcene jeg har kjøpt de siste årene.

 

Men det skulle være en ordning slik det er på Office at privat brukere kunne kjøpt en XP/Vista lisens som gjelder for la oss si tre pcer eller mer til en hyggelig pris. Tror det hadde økt salget betraktelig.

 

Alle pcene mine her hjemme kjører nå lovlige lisenser, men har ganske mange virtuelle pcer som ikke gjør det. Så blir spennende å se om jeg får den nye WGA poppende opp på noen av dem.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte faktisk to XP pro lisenser via den "Du kjører piratkopi siden" Microsoft har, ettersom jeg ble lei av å få opp meldingen konstant.

 

Skal også sies at jeg faktisk har kjøpt 4 Vista lisenser også, så alt i alt har jeg kjøpt og betalt for 6 lisenser på litt over ett år.

 

Når det gjelder det første du skriver så tar det 2 sek å installere patch som gjør at du slipper meldingen, og i tillegg får full tilgang på windows update (eksludert explorer 7.0).

 

Når det gjelder det andre.. 4 lisenser!? sykt.. hadde muligens kunnet strukket meg til å kjøpe 1, men 4 ? snakk om å kaste penger ut vinduet.. er jo ingen form for WGA på vista.. :)

Lenke til kommentar
Folk som har valgt piratbruk av operatvsystem kan jo takke seg selv ved lisensproblemer.

Værre er det hvis lovlige lisenskunder får problemer.

 

Helt enig.

Dog så er det jo i følge microsoft, veldig få legitime kunder som har fått dette problemet.

På alle de miljonene med kundene som microsoft har så er det heller ikke rart at det er et par hundre / tusen som får problemer med den legitime kopien de har heller, er jo vanskelig å få alt av maskinvare til å fungere 100% med et os i utgangspunktet.

 

On April 8,2008 Microsoft Corp has announced it will end sales of XP Operating System (OS) on June 30,2008. the XP system began it's existence in October of 2001. Essentially this is a five month extension fro the previous date of eXPiration.

 

 

Ble det ikke utsatt?

Lenke til kommentar
nå skal de altså tvinge oss til å bruke 10-15 tusen kroner for oss som har lit gamle maskiner og ikke gyldig lisens.

 

når jeg kjøper ny maskin så kommer jeg ganske sikkert til å skaffe meg en lovlig vista versjon.

 

kan ikke MS vent til tiden er moden for det ?

 

ingen som tvinger deg.. Blir ikke noe værre å cracke denne nye formen enn den gamle, så sparepengene dine får du nok beholde litt til :)

Lenke til kommentar
nå skal de altså tvinge oss til å bruke 10-15 tusen kroner for oss som har lit gamle maskiner og ikke gyldig lisens.

Det har aldri vært meningen å bruke Windows gratis, uavhengig av hvor lett det er å knekke kopibeskyttelsen.

 

Bruk Linux eller et annet fritt OS isteden. Da slipper du å bruke penger og styre med lisenser, cd-keys, og måtte ringe til Microsofts aktiveringstelefonsvarer med den aggresive stemmen. (Er det en avdanket oberst som har spilt inn stemmen sin?)

 

Som en bonus egner linux seg også bedre på gamle PCer :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, som Simen1 og Langbein sier, piratene burde komme til Linux sin fantastiske verden :). Null virus og spyware, masse gratis programmer, enkel i bruk, enkel å oppdatere (ALLE programmer :)). De fleste PCer er støttet, noen bedre enn andre, men om du kan mikse og trikse litt så vil den virke.

 

Linux kan også konfigureres så og si til å se ut hva enn du måtte drømme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...