Gå til innhold

XP får skjerpet piratkontroll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener det er tull at microsoft skal bruke resusjer på å lage en en ny kopibeskyttelse som vil bli cracket umiddelbart etter det kommer ut... De har jo stoppet salget av xp så de har jo ikke fler inntekter derfra uansett, så eneste målet er vell å tvinge folk som ikke kan laste ned en crack over på andre OS eller xp versjoner.

Skjønner ikke helt det med at en cd-key bare funker på en pc, jeg brukte en cd-key på 3 maskiner i 4 år, så døde den ene. På den nye pc'en den ble bytta ut med fulgte det med xp cd-key (fikk brukt...), og jeg har til tider også kjørt piratkopi selv om jeg har orginal pga tilgjenglighet.

Jeg har kjøpt meg ny gaming pc nå, og der kjøpte jeg med vista 64 ultimate OEM. (skal kjøre dual-boot med ubuntu tenkte jeg)

Jeg ville faktisk ha betalt MER for både XP og Vista dersom man kunne kjøpt en "CLEAN" verson i stedet for "pro" "ultimate" eller "home" som ikke har med alt det unødvendige dritet. Bare reint operativsystem uten noen nytteprogrammer installert, kun drivere. Alt annet av programmer bruker jeg gratisversoner av, eller fra andre leverandører. Winamp, VLC, firefox, open office, winrar (HVEM bruker windows komprimering???), nero (igjenn, HVEM bruker windows???), bruker til og med Tera copy.

Hvis noen vet om hvor jeg får tak i et program som fjerner alle unødvendige programmer som følger med windows hadde jeg satt pris på en PM ;) (eventuellt en metode for å gjøre det i windows. Har fjerna masse funksjoner fra kontrollpanel allerede).

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Jeg bruker 2000 Professional SP5 og ser virkelig ingen grunn til å gå bort fra det :)

SP5 da SP4 er siste offisielle fra MS. Det du har er en versjon med etterfølgende hotfixes slipstreamed inn.

 

"Windows 2000 Update Rollup" som det heter om du skal være fin på det, som er en offisiell pakke med diverse fixer fra MS kalles også SP5, selv om det ikke er navnet den har fått fra MS' side. Installasjons-cd'en min er SP4.

Lenke til kommentar
halvparten av de som er hellige beskyttere av lisensiert windows her inne har garantert bare fått det med på kjøpet når de kjøpte seg en råten laptop på elkjøp.. Tviler på at det er mange av dere som har kjøpt en fysisk windows vista eller xp-cd separat i butikken...:ph34r:

 

Dette forteller jo alt om tankegangen til "klisjepiraten". Han har ikke evne til å forstå at noen tenker annerledes enn han.

Lenke til kommentar
ja mye dumskap skal man lese før øyene faller ut. DirectX vil de ikke oppgradere til XP, den er forbehold Vista, men WGA skjiten sin, ja den skal de oppgradere. Steike meg altså.

De som bruker piratprodukt pr idag., klarer vel helt fint å finne en crack

 

Er det dumskap? Det er vel "steike meg" forståelig at de ønsker at folk skal betale for produktet deres. Jeg er enig i at windows er dyrt, men jeg tror de fleste forstår at det ikke koster kr 0. Og det er jo det dere argumenterer for når dere blir sinna på at de faktisk vil ha betalt.

Lenke til kommentar
Kult. Flere over på Linux. :)

 

Neppe.

At dette kan svi for MS er helt klart, skjønner ikke hvordan dette ikke kan gå i Mac og Linux sitt favør om problemene blandt piratene blir for store med ulovlig versjon av Windows. Det kommer nok i det minste til å få en del brukere til å flørte litt med alternativene. MS bør være forsiktig med taktikkene de bruker for å få folk over på Vista.

 

 

EDIT: Bare for å sjekkke kan vi jo høre om det er noen her: OM dere hadde brukt eller bruker ulovlig versjon av Windows, hedde dere vurdert å sett etter alternativer til Windows som er i stand til å gjøre alle de oppgavene de er vandt til å utføre på Windows.

 

Fint om kun de som bruker Windows svarer og svarer seriøst, og at ingen lager noen flame-war ut av de.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Piratvare: Ungdommer som spiller og ikke har penger eller lyst til og bruke mye penger på software.

 

Folk ellers betaler jo, jeg betalte for min XP Pro x64.

Men ikke for et annet stort program som Windows selger (hint: kontor),

her finnes det jo Open Office.

 

Det er ikke barebare og få spillegjengen over til Linux. Det er ekstremt mye knoting og styr. Noen er heldige og ikke får noen problemer, noen er smarte og fikser problemer.

 

FX Slo seg av uten og si noe. Fedora låste seg. Hva faen?

Men så:

Nyinstallerte Fedora 9 og opptaterte her om dagen, hva skjedde? Jo ikke noe internett. Hvorfor da? Aner ikke, still under investigation.

 

Forbanna ræl. Kanskje jeg skal gå for Ubuntu i dag da. Kanskje noen drivere der til HK ikke fucker opp nettet, men det er jo de samme driverne... FFFFFFFAAEAREAEn

Lenke til kommentar
Piratvare: Ungdommer som spiller og ikke har penger eller lyst til og bruke mye penger på software.

 

Folk ellers betaler jo, jeg betalte for min XP Pro x64.

Men ikke for et annet stort program som Windows selger (hint: kontor),

her finnes det jo Open Office.

 

Det er ikke barebare og få spillegjengen over til Linux. Det er ekstremt mye knoting og styr. Noen er heldige og ikke får noen problemer, noen er smarte og fikser problemer.

 

FX Slo seg av uten og si noe. Fedora låste seg. Hva faen?

Men så:

Nyinstallerte Fedora 9 og opptaterte her om dagen, hva skjedde? Jo ikke noe internett. Hvorfor da? Aner ikke, still under investigation.

 

Forbanna ræl. Kanskje jeg skal gå for Ubuntu i dag da. Kanskje noen drivere der til HK ikke fucker opp nettet, men det er jo de samme driverne... FFFFFFFAAEAREAEn

Prøver ikke å si at Linux eller Mac er for alle for det er det ikke, og jeg bruker selv både Vista og XP (lovlig) til noen oppgaver. Tror heller ikke det kommer til å være i noen stor skala, men ville nok ikke si neppe, derfor jeg spør. Spill er nok et av de største problemene til Linux ja.

 

For å snakke om Fedora, Fedora er kanskje ikke det beste alternativet heller.

 

Nihongo ga hanemasu ka.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Hvis noen vet om hvor jeg får tak i et program som fjerner alle unødvendige programmer som følger med windows hadde jeg satt pris på en PM ;)
Fyr opp en knoppix CD, sleng opp en terminal og:

su
dd if=/dev/zero of=/dev/sda

Kult. Flere over på Linux. :)

 

Neppe.

Joppe.
Lenke til kommentar
og Borland turbo Delphi fungere direkte på linux plattformen ?

Nei, Delphi er ikke kryss-platform. Ikke støtter det generisk programmering, 64bit eller Unicode heller, men det er du vel klar over allerede.

jeg har trod 90% at turbo delphi var for windwos.

 

hvis noen kan komme med en linux versjon som er 99,99% lik så skal jeg prøve den

Lenke til kommentar

Tar goooood tid før linux blir allemanseie. Akkurat like lang tid som forskere i mitten på 50-tallet sa at vi allerede nå skulle spise mat i pilleform og ha egen Jetpack.

Så lenge det ikke er skikkelige folk bak programmet og at alle kan kødde med systemet blir det bare rot.

 

Kan noen fortelle meg hvorfor mine perfekte Brendte ubuntu plater med Hash og Skjekk etterpå ikke greier og installere seg orntlig på min og mammas PC?

 

Hvorfor låser Fedora 9 seg alltid mitt i opptateringen? Selv i splitter nyinstallert maskin?

 

Jeg gir snart opp her.

 

Nå etter at maskinen låste seg mitt i opptateringen virker ikke internett lengere på maskinen. Perfekt. Fyfaen for noe dritt.

Forbanna møkk, fitteskitt.

Lenke til kommentar
Tar goooood tid før linux blir allemanseie.
Vet ikke om det er noe poeng i at det skal være allemannseie. Alle som vil kan stikke ned på nærmeste el-forretningn å kjøpe en lekker liten og billig laptop med linux, så det er vel omtrent så allemannseie noe kan bli. Hva problemene dine stikker i er ikke godt å si, men det kan virke som OS ikke er det eneste problemet. Tips er å ligge unna nyeste Fedora, den er rimelig eksperimentell, og beregnet på de som vil beta-teste Red Hat. Ubuntu 8.04.1 er et godt tips, men hvis hardwaren ikke er støttet hjelper jo ikke det stort. Dine adjektiver er også da rimelig malplassert all den tid at frivillige har svidd av vanvittig mange timer på å få det meste av hardware til å virke ut-av-boksen med linux, uten at du har betalt et øre for å nyte det. At hardwareleverandører fortsatt kan stikke kjepper i hjulene har svært lite med kvaliteten på linux å gjøre.
Lenke til kommentar

Fedora 9 virker PERFEKT når det er installert.

 

men når opptateringene skal skje låser dritten seg.

Om det er rett og slett alt for mye om ganger aner jeg ikke.

Jeg vet ikke hva jeg skal velge bort vis jeg skal opptatere steg for steg. Orker ikke og installere 160 ting på 80 megabyte hver for seg...

 

Driverrelatert tror jeg ikke det er.

 

Dell kom først med Linux på salg til vanlige dødelige, men hvor populært var det aner jeg ikke.

Disse miniPC'ene er sikkert super til det de skal være til, grunnet av at de er skapt for det.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...