Gå til innhold

Byr på 340 kilometer rekkevidde til 250 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nyhet fra Peugeot. Bensin og diesel biler som har maks rekkevidde på 340 kilometer. Men slapp helt av det går 2-3 minutt å fylle opp tanken.

Det er bare halve sannheten for først må du kjøre innom en bensinstasjon og er du heldig at det er rett ukedag for lav drivstoffprisk kan det være kø ved pumpene og du må ut med rundt 750 kroner selv om du bare driver småkjøring.

Med tilsvarende elbil der det bare drives lokalkjøring trenger man aldri å dra innom en fyllestasjon fordi man fyller hjemme over natta til en brøkdel av prisen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Nyhet fra Peugeot. Bensin og diesel biler som har maks rekkevidde på 340 kilometer. Men slapp helt av det går 2-3 minutt å fylle opp tanken.

Det er bare halve sannheten for først må du kjøre innom en bensinstasjon og er du heldig at det er rett ukedag for lav drivstoffprisk kan det være kø ved pumpene og du må ut med rundt 750 kroner selv om du bare driver småkjøring.

Med tilsvarende elbil der det bare drives lokalkjøring trenger man aldri å dra innom en fyllestasjon fordi man fyller hjemme over natta til en brøkdel av prisen.

Så du trur at el-bil blir like billig å kjøre framover? La oss si at fossil bil blir

helt borte, trur du staten sitter og ser på at de taper penger? At el-bil er billig bruke nu er bare midlertidig. Hvis man trur noe annet så er man naiv.

Ta å sjekk hvor mye staten taper i året på grunn av el-bil fordeler.

Endret av jendor1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du trur at el-bil blir like billig å kjøre framover? La oss si at fossil bil blir

helt borte, trur du staten sitter og ser på at de taper penger? At el-bil er billig bruke nu er bare midlertidig. Hvis man trur noe annet så er man naiv.

Ta å sjekk hvor mye staten taper i året på grunn av el-bil fordeler.

Jadda - og mens folket venter på at el-bil fordelene skal bli borte (eller venter på "riktig versjon i el-bil"), kjører noen av oss fortsatt rundt i vår gamle Leaf, som vi har gjort i både 1 , 3...7 og 8 år. God venting.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så du trur at el-bil blir like billig å kjøre framover? La oss si at fossil bil blir

helt borte, trur du staten sitter og ser på at de taper penger? At el-bil er billig bruke nu er bare midlertidig. Hvis man trur noe annet så er man naiv.

Ta å sjekk hvor mye staten taper i året på grunn av el-bil fordeler.

Jepp jeg tror elbiler vil forbli billige å kjøre.

Joda bompengene kommer nok og merverdiavgifta på nybiler også etterhvert men drifstoffprisen kan de ikke få gjort noe med med mindre elprisene skal opp og da må hele samfunnet blø som vil bli et politisk selvmord for den regjeringen som tør å innføre det.

Selv med elpriser på 1,30 pr. kWh koster for eksempel min elbil i snitt 2,21 kroner pr. mil å kjøre i drivstoff så lenge jeg lader hjemme i garasjen.

Hva koster tilsvarende Peugeot Diesel pr mil i diesel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oljeutvinning er også prisgitt elektrisitetspriser, husk det.

 

Så du trur at el-bil blir like billig å kjøre framover? La oss si at fossil bil blir

helt borte, trur du staten sitter og ser på at de taper penger? At el-bil er billig bruke nu er bare midlertidig. Hvis man trur noe annet så er man naiv.

Ta å sjekk hvor mye staten taper i året på grunn av el-bil fordeler.

Naiviteten er på din side. Staten tjener kun inn avgiftene fra det ene til det andre. I den utstrekning staten driver med vannkraft, som må sies å være i større grad, kommer produksjonen samfunnet til gode.

Å utvinne olje koster mer, sånn er det, og sånn kommer det til å bli.

Det blir færre bensinstasjoner, og rekkevidden på elbiler er økende forbi rekkevidden folk gidder å bruke.

De fleste menneskene er hjemme hos seg selv hver dag, eller parkerer der det finnes lademuligheter.

I den grad tid er penger bruker man derfor økende mengde penger på fossil vs. elbil.

At elbil blir dyrere, kanskje opp mot utgiftsnivået i avgifter for fossil, unnregnet kostnader for luftveisproblemer i samfunnet, kreft, osv, betyr ikke et fossil ikke kan bli enda dyrere. Jeg vil si det er naivt å tro noe annet.

 

Hvis du absolutt skal ha bil i fremtiden, kommer elbil derfor til å være suverent billigst.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyhet fra Peugeot. Bensin og diesel biler som har maks rekkevidde på 340 kilometer. Men slapp helt av det går 2-3 minutt å fylle opp tanken.

På rett ladestasjon bør denne tippe 200km på 15 minutt. Da har en fort 2-4 timer med kjøring før neste kvarter, det syes jeg en bør ha uansett for å være våken og klar.

 

De som kjører "tusenvis" av km uten stopp er det langt i mellom, de kan kose seg ved pumpene enn så lenge:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På rett ladestasjon bør denne tippe 200km på 15 minutt. Da har en fort 2-4 timer med kjøring før neste kvarter, det syes jeg en bør ha uansett for å være våken og klar.

 

De som kjører "tusenvis" av km uten stopp er det langt i mellom, de kan kose seg ved pumpene enn så lenge:)

Dessuten så kjører meg jo I nærområde 95% av tiden og det tar da 10 sekunder å plugge ladekabelen inn i bilen og den er da klar dagen etter. Hurtiglader man daglig har man kjøpt feil bil
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du trur at el-bil blir like billig å kjøre framover? La oss si at fossil bil blir

helt borte, trur du staten sitter og ser på at de taper penger? At el-bil er billig bruke nu er bare midlertidig. Hvis man trur noe annet så er man naiv.

Ta å sjekk hvor mye staten taper i året på grunn av el-bil fordeler.

https://www.ssb.no/elkraftpris/

 

Sjekk avgiftene da! 120%, ca. 

 

Her er avgifter på drivstoff

https://www.smartepenger.no/bilokonomi/358-drivstoffavgifter.

 

BILLIG! Selger elbilen, og kjøper heller fossilt!

 

 

EDIT:

Feilsitering

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

 

Nyhet fra Peugeot. Bensin og diesel biler som har maks rekkevidde på 340 kilometer. Men slapp helt av det går 2-3 minutt å fylle opp tanken.

På rett ladestasjon bør denne tippe 200km på 15 minutt. Da har en fort 2-4 timer med kjøring før neste kvarter, det syes jeg en bør ha uansett for å være våken og klar.

 

De som kjører "tusenvis" av km uten stopp er det langt i mellom, de kan kose seg ved pumpene enn så lenge:)

De som kjører bensins/dieselbil er oftere på bensinstasjon og tanker opp enn det jeg er innom hurtiglader. Med unntak av de som har en bensinpumpe i tilknytning til parkeringsplassen sin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...