Gå til innhold

Porsche viser frem prototypen av Taycan for første gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Panamera 4 E-hybrid fra 2018. Hvis denne er en brøkdel så behagelig og lettkjørt som Panameraen har Porsche truffet blink!

Relativ billig blir den også, forstå det den som kan.

Kun 2 dører er dog en nedtur i forhold til Panameraen, men det er en luksussedan for hele familien, mens denne er nok mer enn hverdagsbil til og fra jobb..?

Prøverkjøres skal denne garantert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en obs: jeg tror 350 kW lading blir på modellen "turbo", ikke på base. Blir spennende å se hvordan denne tar banekjøring ift Tesla Model 3 Performance.

Jeg vil gjette på at den er nesten like god som Model 3 på bane.

 

Dårligere akselerasjon, lavere topphastighet og høyere vekt vil gjøre sitt. Men den har nok bedre dekk som standard, og bedre fjæring.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjette på at den er nesten like god som Model 3 på bane.

 

Dårligere akselerasjon, lavere topphastighet og høyere vekt vil gjøre sitt. Men den har nok bedre dekk som standard, og bedre fjæring.

Wow, imponerende at du har fått vite endelige specs på Taycan, jobber du hos Porsche i Tyskland?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånt rent kjøremessig, og komfort tenker jeg denne vil trumfe model s så det holder. Er vel også siste mulighet for oss dødelig å skaffe oss en porsche før diverse avgifter blir lagt på elbiler.

 

Kjøremessig er det ingen tvil om at den trumfer S, det gjør jo model 3 også. Men komfort kommer vell an på hvor de "legger" seg, blir det en 911 "utgave" så blir det jo støy osv som kjent fra sportsbiler. Går de for panamera så kan en vell forvente Tysk komfort! Tror dog denne blir ekstremt dyr med "alt" inkludert. Men veldig spennende bil! 

Lenke til kommentar

Jeg vil gjette på at den er nesten like god som Model 3 på bane.

 

Dårligere akselerasjon, lavere topphastighet og høyere vekt vil gjøre sitt. Men den har nok bedre dekk som standard, og bedre fjæring.

Ny rekord for Model 3 i dag, forresten: https://www.teslarati.com/tesla-model-3-fastest-lap-record-laguna-seca-video/?1=1

 

Den slo rekorden for raskeste firedørs sedan med 0,01 sekunder (se videoen i forrige link): https://www.gtplanet.net/jaguars-project-8-smashes-the-sedan-lap-record-around-laguna-seca/

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny rekord for Model 3 i dag, forresten: https://www.teslarati.com/tesla-model-3-fastest-lap-record-laguna-seca-video/?1=1

 

Den slo rekorden for raskeste firedørs sedan med 0,01 sekunder (se videoen i forrige link): https://www.gtplanet.net/jaguars-project-8-smashes-the-sedan-lap-record-around-laguna-seca/

 

Denne var heftig modifisert.

 

"What is quite remarkable about the record-setting Model 3 is that the vehicle is a regular commuter car that’s been upgraded with standard off-the-shelf Mountain Pass Performance parts that include an adjustable coilover suspension, upgraded control arms, improved brakes, and a second set of track tires."

 

Tipper Porsche ikke trenger å fikse på bremsene før den slippes ut på bane. Av bildene så ser de ut til å være tilstrekkelig dimensjonert.

 

Porsche-Taycan-Prototype-winter-9.jpg

Endret av uname -l
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...