Gå til innhold

Ubisoft har tre store spilltitler på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ubisoft har jeg mistet all tillit til. Dem er flinke til å lage gode video/trailere (det virker ut som om dem bruker mer penger på selve traileren enn selve spillet), men å lage gode spill? Det har dem ikke fått til unntak av første Assasin Creed spillet.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett AC Odyssey så kan det set ut som det er kommet en arvtaker etter Bioware. Det var langtfra perfekt, men hadde du spurt meg for 2-3 år siden om jeg kom til å like et AC spill bedre enn neste Bioware spill (Anthem), så hadde jeg neppe trodd det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ubisoft har jeg mistet all tillit til. Dem er flinke til å lage gode video/trailere (det virker ut som om dem bruker mer penger på selve traileren enn selve spillet), men å lage gode spill? Det har dem ikke fått til unntak av første Assasin Creed spillet.

Jeg syns i grunn det første AC spillet var ganske middelmådig. Når man innser hvor repetetivt det hele er så er det litt komisk. Svært skuffende greier. Men derimot var AC2 absurd mye bedre, og kanskje det beste jeg har spilt i serien. Men nå var det siste spillet jeg spilte Black Flag da :p, for som du er inne på..Ubisoft spill får man veldig, veldig raskt opp i halsen.

Endret av Mala
  • Liker 5
Lenke til kommentar

4 nye spill som alle er helt like!

 

(dette er ikke et direkte svar til deg, bare et svar generelt til det du sier.)

 

Jeg er enik i at Ubisoft fulgte den samme formelen i alle spillene sine en stund, men jeg har et sterkt inntrykk av de som fortsatt klager over det ikke har spilt noen ubisoft spill på mange år. Ubisoft selv var klar over at formenel ble oppbrukt, og har endret det svært mye de siste årene. For all del, vi har fortsett store, åpne verdener delt inn i områder, fortsatt diverse fiendebaser, tårn og så videre, og fortsatt mye skrot å samle over alt. Men samtidig har de endret svært mye utenom dette. AC: Odyssey er for eksempel også en åpen verden med territorier, fort og alt det der, men man har langt større frihet til å gjøre hva man vil, og mye variasjon. FarCry 5 har knapt en historie, men fokuserer mer på å la verden være en lekeplass hvor vi kan herje fritt. Watch_Dogs 2 var også i hovedsak en lekeplass, og fulgte ikke den vanlige Ubisoft-formelen noe særlig mer enn det ytterst grunnleggende.

 

Samtidig har vi jo Spider-man på PS4. Det følger den gamle Ubisoft-formelen nærmest slavisk, men det er det få som bryr seg om, eller i det hele tatt legger merke til. Ser ikke helt den der. Det er ikke Ubisoft, dermed er det helt greit at det er tvers gjennom Ubisoft-formelen?

 

Anyway, tror det er for tidlig for et nytt Assassin's Creed, da de bruker å komme om høsten, og vi får ikke et nytt i år. Splinter Cell er mulig, men neppe sannsynlig. Det er ikke akkurat første gang vi har fått hint om et nytt, og blir neppe siste gang heller. Et nytt Watch_Dogs kommer garantert, så greit, kan godta at et av spillene er WD3. Men de to andre, da? Tja, har jo noen kandidater.

 

Tomb Raider. Kanskje litt tidlig, men hvem vet? Kanskje de planla en mini-expansion til Shadow of the Tomb Raider, men den vokste seg for stor, og ble et nytt spill? Neppe sannsynlig, men det har skjedd før. Ultima VII: Serpent Isle, for eksempel. Det skulle være en expansion til Ultima VII: The Black Gate, men vokste seg for stor. Dermed lagde de et nytt spill, men kalte det også Ultima VII, fordi det strengt tatt ikke gjøre så mye nytt. Neste "ekte" spill var Ultima VIII: Pagan, og er satt i en helt annen verden, med helt annet gameplay osv. Så kanskje vi får en "Serpent Isle" Tomb Raider?

 

Mario+Rabbids 2. Med tanke på hvor populært det første var, er det så godt som garantert at det blir flere. Jeg har mer troen på et enn et nytt Assassin's Creed, spesielt med tanke på at de har sagt mange ganger at AC aldri vil bruke "oppbrukte" tidsepoker som vikinger og feudal Japan. Hvis vi får vikinger nå, hvor høyt vil hylekoret over at Assassin's Creed i feudalt Japan med ninjaer bli etterpå, når folk skjønner det er en faktisk mulighet? Å lage et AC med vikinger er både noe av det beste og verste de kan gjøre.

 

Rayman. Si hva dere vil om denne serien, men populær er den, og det begynner å bli en stund siden sist. Er det ikke på høy tid med et nytt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skrev det mest som en spøk med et snev av sannhet, noe du kanskje skjønte ettersom du svarte på kommentaren og ikke til meg. 

 

Grunnen til at Edderkoppen og enkelte andre spill sniker seg under radaren selv om de tilsynelatende følger samme formelen er enkel. De spillene er sabla moro å spille. Dette er jo opp til hver enkelt selvsagt, men om man treffer sweet spot på hvor artig et spill er å spille + flyten mellom main og side missions er god så fungerer "standard" open world aka ubi formelen ganske bra.

 

Tomb Raider er vel ikke ubisoft? Eller er Eidos og/eller Crystal dynamics eid av Ubi? 

 

Vet ikke om det der skull & bones kan være en av titelene? ass creed er garantert et annet. 

Lenke til kommentar

Jeg skrev det mest som en spøk med et snev av sannhet, noe du kanskje skjønte ettersom du svarte på kommentaren og ikke til meg. 

 

Grunnen til at Edderkoppen og enkelte andre spill sniker seg under radaren selv om de tilsynelatende følger samme formelen er enkel. De spillene er sabla moro å spille. Dette er jo opp til hver enkelt selvsagt, men om man treffer sweet spot på hvor artig et spill er å spille + flyten mellom main og side missions er god så fungerer "standard" open world aka ubi formelen ganske bra.

 

Tomb Raider er vel ikke ubisoft? Eller er Eidos og/eller Crystal dynamics eid av Ubi? 

 

Vet ikke om det der skull & bones kan være en av titelene? ass creed er garantert et annet. 

 

Ja, vet hva du mente. :) Men det er mange som mener spillene til Ubisoft er alt for like, så det var mer dette jeg svarte på, eller rettere sagt kommenterte. Og ja, du har helt rett i at Tomb Raider ikke har noe med Ubisoft å gjøre. Aner ikke hvor jeg fikk det fra. Kanskje fordi det er så likt Ubisoft-spill. :p Stor, åpen verden delt inn i små områder, små leire med fiender, mye skrot å samle, noen sideoppdrag her og der uten mål og mening, og så videre. :p

 

At Spider-man er morsomt å spille kan jeg til en viss grad være enig i. Det var ikke noe for meg, men ser hvorfor folk liker det. Men burde ikke det samme gjelde for alle andre spill? Hva så om Far Cry 5 og AC: Odyssey følger formelen til Ubisoft, hvis de er morsomme å spille? Det blir feil å "godta" Spider-man fordi det er morsomt, men ikke godta FC5 og AC:O når de også er morsomme å spille. Den samme regelen burde gjelde for alle spill, uansett hvem som lager dem.

 

Tror ikke Skull & Bones er et av titlene, da vi allerede vet om det. Jeg tror det er snakk om tre helt nye titler som ikke er annonsert ennå. Det kan jo selvsagt være snakk om en helt ny IP, men jeg tviler litt. Spesielt med AC: Origins og Odyssey beviste Ubisoft at de er villig til å strekke seg ganske langt for å tviholde på en gammel franchise, til tross for at spillene strengt tatt er i en ny sjanger nå. Splinter Cell endret seg vel også rimelig drastisk med årene, og Ghost Recon gikk fra taktisk sniking til ren action. Moro er det, men er langt unna originalspillene. Skull & Bones er på mange måter en ny IP, men selv den er basert på skipskampene fra Assassin's Creed.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Ellers fikk jeg spillt igjennom Beyond Good and Evil for første gang for ett par dager siden, måtte sjekke ut hva dette her var for noe. Helt OK spill, men ikke noe jeg kommer til å spille igjennom igjen. Men Beyond Good and Evil 2 kan vel kanskje ikke kalles for "storspill" ? Det første hadde vel ganske moderat suksess på sitt beste.

Men er jo selvsagt litt spent på etterfølgeren nå da :)

 

EDIT: Bah...sjekket ut det siste i fra BG&E2...forventningene jekket ned 10 hakk.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Assassins Creed er oppbrukt og er ikke lenger Assassins Creed.. De siste årene har de fjernet ALT som har med "Assassins" i disse spillene, alt som egentlig gjorde AC til AC i førsteomgang har blitt fjernet.

 

Et vikingspill hadde vært kult nok det, men det blir vel bare en reskin av FC Primal ettersom det er Ubisoft og de ikke gjør annet en å bruke det samme spillet om og om igjen i nyere releases.

Lenke til kommentar

Mange som hater på Ubisoft, for å være ærlig har eg aldri likt dem veldig godt dei siste åra, men synes dem gjør mye rett nå. 

 

Bare uPlay butikken deres synes eg har noen gode dealer. Som f.eks 20% rabatt koder gjennom gameplay er heilt genialt. Dei siste nye spillene eg har kjøpt på uPlay har alle vært 20% av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...