Gå til innhold

TEST: Elektriske snøskuffer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor selges Biltema sin uten batteri?, de selger et produkt som ikke er 100% klart man må kjøpe batteri og lader som "ekstra" utstyr ser det ut som er dette bare for at prisen skal være hyggelig for selve maskinen eller hva? irriterende markedsføring!

 

Fordi batteriet kan brukes på flere enheter. Hvis du allerede har en enhet med samme batteritype, så kan du bruke dette batteriet på denne elektriske snømåka.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dere manglet en med i testen.

 

Generelt sett vil jeg si - uten å faktisk ha prøvd en elektrisk snøfreser selv, men av de jeg har sett i bruk - at snøkastet er for kort, og som oftest er en håndskuffe/gatekost like effektivt å bruke.

 

Og er det snakk om større områder, så vil nok en liten bensindrevet freser være bedre.

Endret av PaladinNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte en slik elektrisk snøskuff. Ingen stor suksess.

 

Merk spesielt to faktorer. Disse maskinene kaster _ikke_ snø i avstander over en standard adkomstvei i boligstrøk, altså rundt fem meter. Spesielt siden man uansett må starte innerst i oppkjørselen.

 

Dernest kaster de enkleste av dem snøen rett frem. Ser riktignok at Biltema sin har fått spjeld til å endre retningen på utkastet noe. Disse maskinene sliter uansett voldsomt med å kaste snø de allerede har kastet fremover for andre (eller tredje) gang.

 

Nettilkoblede maskiner har dertil alle uten unntak sur universialmotor. Altså børstemotor. Disse bråker og er alle undermotorisert. Ønsker meg en miniversjon av klassisk snøfreser med trefase asynkronmotor. Først da begynner vi snakke. Bygge (om) selv…

Lenke til kommentar

Det der tok jo 3 ganger så lang tid som om jeg skulle brukt en snøskuffe. Må jo definitivt være laget for svake og eldre mennesker.

Nettopp det de er, men er de så svake så burde då få barna måke snø, eller hyre inn noen

 

Ser også ut som at de er så korte at de fleste vil få ryggen ødelagt 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Har begge 2, og Jula sin modell føler jeg er 5x bedre enn Biltema sin. Det er nok pga. kraftforskjellen man får av ledning kontra batteri, for jeg kjøpte Biltema sin tidligere i år for å se om det var litt lettere med en uten ledning, men etter rundt 10 min bruk så følte jeg at den ikke taklet jobben rett og slett. 

Hatt jula sin i 2 vintere nå, og den rydder unna som bare pokker, så Biltema sin ble parkert i garasjen og der blir den nok stående ubrukt dessverre 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Tåka skrev (På 22.12.2018 den 6.22):

Hvorfor selges Biltema sin uten batteri?, de selger et produkt som ikke er 100% klart man må kjøpe batteri og lader som "ekstra" utstyr ser det ut som er dette bare for at prisen skal være hyggelig for selve maskinen eller hva? irriterende markedsføring!

Fordi batterier er dyrt, og har man Biltema batteri fra før så slipper man å kjøpe det. Slik er det i alle seriene, Ryobi, Bosch etc.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåka skrev (På 22.12.2018 den 6.22):

Hvorfor selges Biltema sin uten batteri?, de selger et produkt som ikke er 100% klart man må kjøpe batteri og lader som "ekstra" utstyr ser det ut som er dette bare for at prisen skal være hyggelig for selve maskinen eller hva? irriterende markedsføring!

Det er desverre en konsekvens av at ett batteri går til en hel flåte med forskjellige maskiner. Dyrere ved første kjøp etterhvert slipper du å sitte med 30 batterier og ladere. Jeg har egentlig ikke peiling men for meg så var det Ryobi som begynte med det taktikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...