Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Jeg kan love benchmarks UTEN dumme flaskehalser som lav cpuhastighet, lav minnehastighet, for lite pci-e lanes, få cpukjerner,  amd cpu med lav cpu og minnefrekvens, treig harddisk, gamle drivere etc  :green:

 

Når dritten kommer blir det deilige benchmarks  :xmas:

Så da har du en AMD threadripper build da? Altså "for lite pcie-lanes". Haff for en tåpelighet fra Intel :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fint Ann og jobbe 37,5t i uka og fortsatt strø om seg med peng (y)

 

Japp dessverre er det slik i dag at det er ikke alltid de som jobber hardt og sørger for at bedrifter går med overskudd som sitter igjen med penga :)

 

Det var en gang et uttrykk som het "hard works pays off". I senere tid har dette blitt mer "Dont work hard, work smart" men mange har misforstått dette med å lure seg unna mest mulig arbeid og la det falle på kolleger med god arbeidsmoral og faglig stolthet, mens de selv hever samme timelønn.

 

Nå er vel slagordet mer "Be smart and take credit for other peoples work". Inntil det biter deg i rumpa  ;)

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt humor må vi ha plass til og, ser ikke så gale ut med RTX likevel  ;-p 

 

AysjxABl.jpg

 

WOW! Dette ga meg virkelig trua på Jensens supercomputere, tensorcores og AI. Et prakteksempel på hvordan man tar kilden og via algoritmer utarbeidet av tusenvis av supercomputere manipulerer bildet dramatisk!

 

Bare se hvordan detaljene i skyggene kommer frem :O

 

:p Made my day :D

 

 

EDIT:

På siden av galgenhumoren. Når dette virkelig blir bra (tror mer på når enn om) så kaster jeg lommeboka på Jensen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mest spent på 2070 jeg.

 

Har et par generasjoner gammelt AMD kort, men siden skjermen jeg kjøpte for en stund tilbake har g-sync tenkte jeg å teste nvidia, men for min bruk holder et 2070 eventuelt et brukt 1080/1080ti i massevis  :dontgetit:

 

Kan faktisk hende du da får mer for pengene dine ved å kjøpe et brukt 1080Ti kort enn det 2070 kortet.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Kan faktisk hende du da får mer for pengene dine ved å kjøpe et brukt 1080Ti kort enn det 2070 kortet.

 

Har begynt å følge med på bruktmarkedet og snapper nok opp et om prisen er rett :)

 

Ellers så føler jeg ikke prisen på disse kortene er så ekstrem, høy er den, men for min del var det verre å hoste opp 5k-k6 til et skjermkort for ti år siden enn det er å ha penger til et toppkort nå  :hm:

 

Blir artig å se resultatene du får Nizzen, artig at du alltid handler det nyeste og tester de til det maksimale :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ler også. Men hvorfor? Fordi dette er et skritt i riktig retning som vil gi oss next-level graphics. Emerging tech makes me smile.

 

Jeg ler uansett hvordan ytelsen er  i de første testene. For som med all ny teknologi tar det hvertfall tid før det modnes i spill og drivere. Ny hardware er så og si alltid sterkt begrenset i software en periode. Dvs. de første ytelsestallene har stort potensiale for å vokse mye over tid på samme kort.

 

Og jeg ler selv om jeg elsker spill som Rimworld så elsker jeg også eyecandy og her ser vi noe som virkelig bringer grafikken videre. Er også veldig spent på DLSS.

 

Så alle som ler når de første ytelsestallene kommer, wait for it... ;)

Jeg er på team Nizzen på denne.

 

EDIT:

Jeg ble også veldig våken når han snakket om at de bruker supercomputere til å kode programvare. Potensialet her er jo helt enormt.

The future of  gaming looks bright!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er spent på tall som sier noe om ytelsen, men så langt er dette vel mye gimmick i presentasjonen. Folk som spiller kompetitivt pleier ofte å ha lys og skygger avskrudd / satt til minimum da det skaper distraksjoner og øker reaksjonstiden å ha slik dilldall påskrudd.

 

Synd at NVIDIA får Ray tracing til å fremstå mer gimmicky enn for 25-30 år siden da Ray tracing var nevnt som en feature i presentasjoner, men ikke hele presentasjonen av produkter. I denne lanseringen var det RT her, RT der, RT på loftet, RT i hagen, RT i skogen og RT under snøplogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...