Gå til innhold

– VR er ikke i ferd med å dø


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart han "mener" det. Det er ingenting økonomisk å tjene på å inrømme innerst inne at det går samme vei som 3d film for tv. Brilleløs 3d (ala Star Trek holodeck) må til før "alle" blir å gidde å ta i bruk 3d.

 

Vi trenger ikke "holodeck" for at VR skal bli mer utbredt, vi trenger langt mer innhold og billigere hardware. Teknologiforbedringene vil komme naturlig, så lenge interessen ikke dør ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

De er dyre, og de jibber iherdig for å låse spill til den ene eller andre brillen. De forsøker å skape en plattformtankegang omkring sin HW. Dette vil vi også se mer av på stand alone VR sett tror jeg.

 

Om noen skal få VR på PC til å ta av for den generelle befolkningen så tror jeg det vil være MS og Windows Mixed Reality i samarbeid med deres partnere. De virker å legge seg der OR først annonserte at de ville ligge, som er veldig viktig. Og teknisk virker settene som har blitt testet å virke veldig bra.

Lenke til kommentar

VR er død, og har alltid vært død. Akkurat som 3D-TV og 3D-kino.

Sorry, men det er bare ikke det samme. Det er ingen hva-var-det-vi-sa-kred å hente her. Selv om VR skulle trenge enda en "pause" (noe jeg tviler på) før det tar helt av, vil det bli veldig stort og viktig. Dybdeeffekt på flatt lerret har vært her siden litt etter det første bildet ble fremkalt og vil aldri være noe mer enn en gimmick, selv om vi får teknologi til å gjøre det brilleløst. VR gir deg en annen verden, uansett hvor krøkkete utstyret er. Men jeg tror nok det er litt tidlig å forvente at det skal bli allemannseie i morgen, til det må prisene ned, oppløsningen opp og ledningene bort. Når dette skjer, vil vi ha et produkt med uante bruksområder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klart han "mener" det. Det er ingenting økonomisk å tjene på å inrømme innerst inne at det går samme vei som 3d film for tv. Brilleløs 3d (ala Star Trek holodeck) må til før "alle" blir å gidde å ta i bruk 3d.

 

Problemet med VR er ikke brillene, men at det er vanskelig å bevege seg. 3D på TV er ganske annerledes, fordi det faktisk fungerer ganske dårlig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært en hype nesten uten sidestykke rundt "nye" VR. Den har ikke blitt innfridd i det hele tatt. Om den er død eller ikke er helt sikkert svaret nei, samme som med 3d - 3d lever i beste velgående, men langt fra omfanget som ble hypet for noen år siden.

 

Men siden jeg er karrierekriminell tjuv, så ser jeg frem til at alle har på seg VRbriller.

Hvordan går det med "augmented reality"?, har ikke hørt så mye fra den kanten på en stund.

 

Moralen er: Jeg veit ikke hva moralen er, kanskje vente litt før man sier død eller levande (Joppe).

Lenke til kommentar

 

Klart han "mener" det. Det er ingenting økonomisk å tjene på å inrømme innerst inne at det går samme vei som 3d film for tv. Brilleløs 3d (ala Star Trek holodeck) må til før "alle" blir å gidde å ta i bruk 3d.

 

Problemet med VR er ikke brillene, men at det er vanskelig å bevege seg. 3D på TV er ganske annerledes, fordi det faktisk fungerer ganske dårlig.

 

AtW

 

Testa en 360 video med oculus rift det var helt rått fy faen var som å sitte i berg dalbanen +360 bilder var rått det oxo, men herlig fart i Desert Ride Coaster da må testes da. :D

Lenke til kommentar

Er bare å se på satsningen på hardware og software for å se at VR er langt ifra død. 2018 blir nok året VR vil slå igjennom for hvermansen med flere standalone VR produkter. Og massemarkedet når Apple kommer med sin løsning.

At noen satser på hardware og software betyr jo ikke at kundene faktisk kjøper.

 

Apple satser vel forresten på AR og ikke VR.

Lenke til kommentar

 

 

VR er død, og har alltid vært død. Akkurat som 3D-TV og 3D-kino.

Leif Osvold er fremdeles en helt for mange forstår jeg...

 

Internett ble raskt en stor suksess. VR har vært her i mange år, og har floppet mange ganger.

 

 

Bokmerk gjerne denne tråden og dra den frem igjen om 10 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

VR er død, og har alltid vært død. Akkurat som 3D-TV og 3D-kino.

Leif Osvold er fremdeles en helt for mange forstår jeg...

 

Internett ble raskt en stor suksess. VR har vært her i mange år, og har floppet mange ganger.

 

For at noe skal kunne kalles en flopp må det ha vært en viss satsning, men inntil nylig har VR vært nisje. Hvis vi likevel for diskusjonens skyld sier at det har floppet, har det ikke vært fordi det ikke har så mye for seg, som "3D". Bilen var også et nisjeprodukt ganske lenge før den tok verden med storm, og når det skjedde var det fordi teknologien og prisen hadde nådd et visst nivå. Det var mange som dømte bilen nord og ned før dette skjedde. I 1943 mente IBM at verdensbehovet for datamaskiner var på fem enheter.

Nettverksteknologi hadde flere tiår på baken før internett tok av, så jeg vil ikke si den utviklingen gikk så raskt heller. Men da det virkelig smalt for www, var det fordi teknologien var god nok og billig nok. Frem til da var det mest entusiaster som sendte programmer til hverandre med hjemmeloddete modem. Teknologien for VR vil også bli god nok og billig nok, om enn ikke i 2018.

 

Vi må heller ikke glemme at innholdsutviklingen til VR er helt i startgropen. Det vi spiller nå er Space Invaders og Arkanoid. Bare vent til Half-life.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

VR er død, og har alltid vært død. Akkurat som 3D-TV og 3D-kino.

Leif Osvold er fremdeles en helt for mange forstår jeg...

 

Internett ble raskt en stor suksess. VR har vært her i mange år, og har floppet mange ganger.

 

 

Bokmerk gjerne denne tråden og dra den frem igjen om 10 år.

 

Er 100% enig med deg. :D  :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...