Gå til innhold

Diskusjon.no fortsetter som før, vi er ikke solgt til VG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere selv har tanker eller ideer til hvordan Diskusjon.no kan utvikle seg videre, så må dere gjerne komme med det her eller diskutere oppkjøpet sett fra deres (forumbrukere) perspektiv her.

Ikke selg det å til noe så fælt som VG. Kanskje litt opplæring blant de som moderere så reglene deres håndheves likt på tvers av de som moderere formet. Og hvis hvis innlegg er i feil format kanskje ikke slette de uten varsel og heller endre formatet hvis det var så ille, eller be han som skrev innlegget endre det så han ikke mister alt han har skrevet fordi en moderator bestemte seg for at det var feil format.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det ikke blir noe eget innhold/artikler som diskusjon.no kan hekte seg på så kunne man kanskje satt opp noe slags system som hentet inn linker til artikler fra andre steder, og så kunne man lest artiklene på hver enkelt side, men diskutert dem her i tillegg.

 

Eller noe slikt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Ny og mer minimalistisk UI er noe jeg synst burde komme etterhvert. Siden her skriker litt 2010

Ikke for minimalistisk nåda. Jeg får noia av sider som skriker 2017 med store bilder og trege menyer. En pest og en plage å bruke.

Lenke til kommentar

Non-compete clause?

 

I slike salgsavtaler pleier det gjerne å være en "non-compete clause" med en viss varighet, som du sikkert mente å sikte til. Jeg kjenner ikke detaljene i salgsavtalen, men i praksis vil det f. eks. bety at Teknisk Ukeblad Media i en tidsbestemt periode ikke har lov til å starte opp en side og/eller skrive artikler som direkte konkurrerer med Tek.no.

 

Jeg kan ikke se at videreutvikling av Diskusjon.no skulle bli rammet av en slik klausul, i de retningene vi ser for oss å utvikle det. Vi er allerede ett etablert diskusjonsforum som tar for seg ett stort spekter av emner og er ingen direkte konkurrent til Tek.no.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ny og mer minimalistisk UI er noe jeg synst burde komme etterhvert. Siden her skriker litt 2010

I løpet av året håper vi å oppdatere til en nyere versjon av forumprogramvaren vi bruker.

 

Du kan se smakebit på IPS 4.2 her: https://invisionpower.com/42preview/

 

Det blir naturlig å se på hvordan vi kan tilpasse det designet til oss da. Hvis du har noen tanker rundt andre diskusjonsfora vi kan bli inspirert av f.eks. så lytter jeg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Non-compete clause?

 

I slike salgsavtaler pleier det gjerne å være en "non-compete clause" med en viss varighet, som du sikkert mente å sikte til. Jeg kjenner ikke detaljene i salgsavtalen, men i praksis vil det f. eks. bety at Teknisk Ukeblad Media i en tidsbestemt periode ikke har lov til å starte opp en side og/eller skrive artikler som direkte konkurrerer med Tek.no.

 

 

Ja, det er det jeg lurte på. Eller, det jeg egentlig lurer på er om vi også mister alt redaksjonelt innhold, også fra digi.no og tu.no i dragsuget. Diskusjon.no er ikke en konkurrent til tek.no, men både digi.no og tu.no kan defineres til å være det. 

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg lurte på. Eller, det jeg egentlig lurer på er om vi også mister alt redaksjonelt innhold, også fra digi.no og tu.no i dragsuget. Diskusjon.no er ikke en konkurrent til tek.no, men både digi.no og tu.no kan defineres til å være det.

Jeg er sikker på at TU Media ikke har vært med å signere en avtale som gjør det vanskelig for TU.no å fortsette med å dekke akkurat det samme innholdet som TU.no skriver om i dag ;)

 

I en normal avtale med en slik anti-konkurranse-klausul betyr det derimot at Tu.no eller Digi.no ikke plutselig kan bestemme seg for å ansatte egne journalister til å skrive en hel masse mobil-tester eller akkurat den typen andre nyheter og innhold som Tek.no er kjent for å levere.

 

Det har ikke vært noe stort overlapp mellom sidene mens Tek.no har vært en del av TU Media.

Endret av TSP
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi er innstilt på å jobbe med å videreutvikle forumet, både redaksjonelt og teknisk. Vi regner med å la høre fra oss med mer konkrete planer i tiden fremover. 

 

Hvis dere selv har tanker eller ideer til hvordan Diskusjon.no kan utvikle seg videre, så må dere gjerne komme med det her eller diskutere oppkjøpet sett fra deres (forumbrukere) perspektiv her. 

Jeg vet ikke hvor stor andel av trafikken deres som kommer fra mobil, men antar den er signifikant. Mobiltemaet er forholdsvis horribelt, spesielt ved skriving av innlegg(snarveier til BB-koder er sårt savnet, og enklere måter å fjerne sitatpyramider på).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva skjer med bruktmarkedet?

Bruktmarkedet følger med i salget til VG, siden det ligger på Tek.no-domenet. Det blir solgt sammen med Tek.no sin bildekritikk-tjeneste, mobilabonnementskalkulator og evt. andre tjenester som i dag ligger på Tek.no sitt domene.

 

Hva VG kommer til å gjøre med disse tjenestene som følger med Tek.no blir opp til VG å svare på. Det kommer sikkert frem på Tek.no i løpet av de neste månedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...