Gå til innhold

FEATURE: Horizon Zero Dawn er eit visuelt- og teknisk meisterverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Takk for fin sammenligning!

 

Hvilket modi vil dere anbefale å spille i om man har PS4 Pro sammen med LG C6 65" OLED?

 

Har bare spilt et kvarter uten å gjøre noen endringer. Registrerte dog at HDR ble aktivert på TVen når jeg startet spillet...

Lenke til kommentar

Takk for fin sammenligning!

 

Hvilket modi vil dere anbefale å spille i om man har PS4 Pro sammen med LG C6 65" OLED?

 

Har bare spilt et kvarter uten å gjøre noen endringer. Registrerte dog at HDR ble aktivert på TVen når jeg startet spillet...

Gå for "favor resolution"-modusen. Eg har strengt tatt ikkje merka forskjell på biletefrekvens, men grafikken er litt betre med den.

Endret av Br3AK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

 

Takk for fin sammenligning!

 

Hvilket modi vil dere anbefale å spille i om man har PS4 Pro sammen med LG C6 65" OLED?

 

Har bare spilt et kvarter uten å gjøre noen endringer. Registrerte dog at HDR ble aktivert på TVen når jeg startet spillet...

Gå for "favor resolution"-modusen. Eg har strengt tatt ikkje merka forskjell på biletefrekvens, men grafikken er litt betre med den.

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hvis forskjellene mellom versjonene av spillet bare er oppløsningen må vi ha mye større oppløsning på sammenligningsbildene for å få noe som helst ut av de.

 

Begge versjonene ser klin like ut for meg når jeg sveiper mellom bildene.

Pro-bileta er lasta opp i 4K i .PNG-format, så det er streng tatt ikkje så mykje meir me kan gjere der. Bileta er definitivt ikkje heilt like, men det er små forskjellar, ja. Det er rett og slett fordi forskjellane mellom versjonane er små. Detaljnivå på flora og stein er vel det som er mest merkbart i bileta. 

Endret av Br3AK
Lenke til kommentar

Prøvd spillet på en vanlig PS4 koblet til et 1080p TV. Og PS4Pro til et 4K HDR TV. Og det er en voldsom forskjell.

 

Det å sitte på en 1080p monitor som dem fleste gjør å prøve å se forskjeller er bortkasta tid. En ser ikke hva hoppet i oppløsning og teksturer gjør før en ser det på et 4K TV. Og nå mer en noen gang så er det å ha et bra TV mer viktig en noen gang.

 

PS4Pro og den kommende Scorpio vil ha samme vanskelige markedsføringen som VR. En MÅ se det med egne øyne for å se forskjellen. Og jo bedre TV jo bedre. Disse sammenligningene er bare bortkasta tid og forvirrer bare mer en dem gjør bra. For dem av dere som har en PS4 koblet til et 4K TV og som lurer på hvor mye bedre det vil se ut med en PS4Pro. Så gå til denne siden og last ned en høy kvalitets video ifra DigitalFoundry og kopier den til en minne brikke og koble den til TV.

 

Først da får dere se forskjellen.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel jeg ser rimelig god forskjell på min 1440P monitor og det jeg spesielt la merke til var mye bedre teksturer på Pro utgaven, noe som irriterer meg litt. For det er da fult mulig å levere bedre teksturer også i 1080P. Det sammen med GPU krevende effekter og det samme med draw distanse som burde kunne vært høynet også i 1080P.

 

I bunn og grunn er det kun HDR og oppløsning som burde skille Pro utgaven på en 1080P skjerm. 

Lenke til kommentar

Er veldig enig med artikkelforfatter i det aller meste han skriver om HZD, men syns denne type bildesammenligning blir litt håpløst når vi snakker om Pro vs vanlig. Gir et veldig uriktig inntrykk av den faktiske forskjellen.

 

Jeg har 4k projektor, og bruker et 92" lerret på 3,5 meters sitteavstand, og hos meg ser det markant mye bedre ut med PS4 Pro, forutsatt at jeg velger "favor resolution" i settings.

 

HZD leverer den beste grafikken jeg har sett til dags dato i et kommersielt spill, og syns i grunn det er ganske overraskende da jeg på PC siden sitter med en relativt ny highend maskin.

Lenke til kommentar

Er veldig enig med artikkelforfatter i det aller meste han skriver om HZD, men syns denne type bildesammenligning blir litt håpløst når vi snakker om Pro vs vanlig. Gir et veldig uriktig inntrykk av den faktiske forskjellen.

 

Jeg har 4k projektor, og bruker et 92" lerret på 3,5 meters sitteavstand, og hos meg ser det markant mye bedre ut med PS4 Pro, forutsatt at jeg velger "favor resolution" i settings.

 

HZD leverer den beste grafikken jeg har sett til dags dato i et kommersielt spill, og syns i grunn det er ganske overraskende da jeg på PC siden sitter med en relativt ny highend maskin.

 

Heh, no er vel din setup ein smule over gjennomsnittet. Pixel density på ei så stor flate vil vel vere VELDIG ulik ein 22" PC-skjerm som dei fleste ser bileta på, så du merkar forskjellen i oppløysing mykje betre. HDR er og ein del av forskjellen, som ein ikkje kan vise fram på eit slik format.

 

Bileta viser forskjell i teiknedistanse, AO, AA, detaljnivå og til ein viss grad oppløysing. Det vil aldri vere like bra som å faktisk sjå det på ein 50" 4K TV, men det gir ein god peikepinn.

Lenke til kommentar

Man ser også at drawdistance er halvvert og endel andre effekter er fjerna for at maskinen skal klare og kjøre det i 4k. Så spillet ser bedre ut totalt sett med 1080p faktisk.

Får ikke helt de 2 siste innleggene til å stemme overens med dette. Men jeg vil tro at grim har rett.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en 55 tommer av fjorårets toppmodell fra sony (XD9305) og spiller på en standard ps4 med hdr aktivert. TV'n gjør en så fantastisk jobb i å oppskalere 1080p signalet at det ser nesten ut som 4k fra der jeg sitter. Ser heller ikke noe som helst aliasing, bildet er sylskarpt. Og HDR er FANTASTISK!! Dette er nok det fineste spillet jeg har sett pr. dags dato selv om jeg "bare" spiller på vanlig ps4.

Endret av NrNine
Lenke til kommentar

Ps4 Pro er en veldig veldig liten del av andelen brukere, så er jo klart de vil appellere til begge så godt det lar seg gjøre. Personlig syntes jeg PS4 Pro er altfor dårlig til å kvalifisere som en 4k konsoll, hadde ikke forundret meg om det dukker opp en Ps4 Pro+ for å matche Scorpio sånn rundt neste år.

Lenke til kommentar

En kan jo også kjøre den ekstremt gode oppskaleringen via NGU i PC hvis TV'en ikke henger med, men denne algoritmen krever sin GPU-kraft og bør tweakes i kombo med andre opsjoner for best mulig ytelse på tilgjengelig hardware, selv om NGU gjør mesteparten av optimaliseringer selv. 1080p blir litt å tygge i 30+ fps. Dette er vel mest for AV-freaks som legger litt i det, da det ikke er super-brukervennlig å sette opp.

 

Demobilde på http://madvr.com/

 

Eg e gysla imponerte.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Synes det nesten blir litt teit til tider med ps4 vs ps4 pro opp mot hverandre bildemessig. Nå må dette desverre sees litt mer som at man også har et "grafikk kort" som en pc, bare at tv`n er grafikk kortet.

Det er utrolig forskjell fra hdr til hdr tv & kvalitet man får, men det blir jo aldri tatt med i betraktning. Nå har jeg sett endel ulike spill på forskjellige tv`r så vet godt hva jeg snakker om her. Det er en veldig merkbar forskjell fra en ps4 kontra en ps4 pro med en god tv, men desverre ligger kostnadene deretter for å kunne se det også.

 

Føler ofte når jeg ser på bilder med ps4 vs ps4 pro at det ikke stemmer med hva jeg & et par kompiser sitter å ser på hjemme i stuen selv. Men det var nå min mening om dette, man får som regel det man betaler for er vel alt en kan si & regner med Nor-Beret kan si det samme som meg hvis han har sett samme spillet på ulike tv`r eller ren ps4 kontra ps4 pro. :)

 

Personlig lett for meg å forsvare ps4 pro, men prisen har nå vært deretter for å få kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...