Gå til innhold

Ruter fjerner snikernes favorittunnskyldning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vaktene er villige til å vente et par minutter på at mobilen skal lade og starte opp? Jeg stoler ikke på vaktene som blir leid inn til å kontrollere folks billetter. Jeg har heldigvis bil og unngår kollektivt som pesten, men har venner som bruker det og som bussjåførene først kjefter på når de registrerer den kjøpte billetten på bussen noe som skaper kø, for så å dermed ikke scanne den for så å få bot fordi billetten ikke er gyldig uten å bli scannet på vei inn i bussen. "Det er bare å betale for seg så får man ikke bot" vel, tydeligvis ikke.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det står i artikkelen at man uten strøm kan få urettmessig gebyr. Hvordan kan det hjelpe snikere hvis det gis bot hvis de er tomme for strøm?

 

Eneste grunn til at jeg gikk over til appen var at en kontrollør sa de alltid skulle ha med seg power bank, for jeg har alltid vært redd for å gå tom for strøm.

 

Får man bot eller ikke hvis man er tom for strøm og kontrolløren ikke har power bank?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Meh. Har 6000mah og Cortex A53. Går ofte tre dager mellom hver lading. Men også jeg lurer litt på hva ruter mener med "USB Lading" for folk går jo ikke rundt med kabelen...

Lenke til kommentar

At ikke folk greier å passe på å ha mulighet til å vise billetten gjennom hele reisen synes jeg er spesielt. Et skikkelig storby-fenomen, og jeg merker jeg blir irritert over at dette i det hele tatt er en problemstilling. Har du ingen billett å vise? Ja, da vanker det bot.

 

Sikkert ikke mange som er enig, men tåpelig ressursbruk av ruter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

At ikke folk greier å passe på å ha mulighet til å vise billetten gjennom hele reisen synes jeg er spesielt. Et skikkelig storby-fenomen, og jeg merker jeg blir irritert over at dette i det hele tatt er en problemstilling. Har du ingen billett å vise? Ja, da vanker det bot.

 

Sikkert ikke mange som er enig, men tåpelig ressursbruk av ruter.

 

Ja det er klart det bare er i storbyer at smarttelefoner har dårlige batterier. På mindre plasser varer batteriet i ukesvis. Har nok aldri skjedd utenfor Oslo at noen har gått tom for batteri.

 

Fra spøk til alvor så er nok dette noe som vil spare ruter for penger i lengden da det er billigere for dem at flere går over til elektronisk billett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har folk seriøst problemer daglig med tomt batteri da må de rett og slett gjøre noe feil. Kjøpt feil telefon eller brukt den feil.

Iphone f.eks er jo godt kjent for å ha dårlige batterier, spesielt ved kaldt vær kan de fort slå seg av, noe jeg har sett mange ganger.

De fleste moderne telefoner har helt OK batteri som varer minst en dag. Dersom ikke, kjøp en annen telefon eller kutt ut litt på bruken. 

Fins en del nordmenn som er overforbrukere av mobile tjenester kan man si, har jo trynet planta nedi skjermen fra de våkner til de legger seg om kvelden, kan umulig være bra i lengden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sist gang jeg ble kontrollert uten strøm på telefonen ringte bare kontrollørene til sentralen sin for å få bekreftet at jeg hadde gyldig billett. Det virket som en grei prosedyre, da den tok under 30 sekunder. Å måtte lade telefon nok til at den starter for så å vise frem virker som et steg tilbake..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8PEGg

Ruter hadde tjent mer penger og Oslo hadde hatt renere luft om billetprisen var 10 kr stk, månedskort for 250.

 

De bruker flere titalls (over 100?) millioner på å leie inn private vekterselskaper hvert år, helt håpløs drifting.

 

#rutersuger

Lenke til kommentar

Ruter hadde tjent mer penger og Oslo hadde hatt renere luft om billetprisen var 10 kr stk, månedskort for 250.

 

De bruker flere titalls (over 100?) millioner på å leie inn private vekterselskaper hvert år, helt håpløs drifting.

 

#rutersuger

 

Dessverre er det nok av folk som ikke vil betale, eller liker å snike for spenningens skyld. Det er ikke prisen som er problemet for den delen av de reisende. Men klart, lavere pris hadde hjulpet noen flere over.

 

Dog, det burde være gratis for alle opp til ungdomsskolealder og ned, ungdoms/studentpris for alle opp til fylte 18 år, samt skoleelever/studenter med gyldig skole/studentbevis og vernepliktige soldater på alle offentlige transportmiddel (båt, buss/trikk/t-bane og tog) innenriks også på enkeltreiser og uavhengig av reisestrekning ville hjulpet stort på for de fleste med lite inntekt.

 

Spesielt for barnefamilier ville dette blitt en stor lettelse, og det ville vært lettere å velge offentlig transport fremfor privatbil for langt flere reiser. Per nå så blir det fort endel kroner om man f.eks. vil ta seg en tur på kino midt i uken. I helgene er det ikke så ille innenfor Ruters område, da man kan reise med inntil 4 barn på en voksenbillett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vaktene er villige til å vente et par minutter på at mobilen skal lade og starte opp? Jeg stoler ikke på vaktene som blir leid inn til å kontrollere folks billetter. Jeg har heldigvis bil og unngår kollektivt som pesten, men har venner som bruker det og som bussjåførene først kjefter på når de registrerer den kjøpte billetten på bussen noe som skaper kø, for så å dermed ikke scanne den for så å få bot fordi billetten ikke er gyldig uten å bli scannet på vei inn i bussen. "Det er bare å betale for seg så får man ikke bot" vel, tydeligvis ikke.

Man må ikke aktivere ruter billetter på mobilen, kun fysiske kort.

Lenke til kommentar

 

Så vaktene er villige til å vente et par minutter på at mobilen skal lade og starte opp? Jeg stoler ikke på vaktene som blir leid inn til å kontrollere folks billetter. Jeg har heldigvis bil og unngår kollektivt som pesten, men har venner som bruker det og som bussjåførene først kjefter på når de registrerer den kjøpte billetten på bussen noe som skaper kø, for så å dermed ikke scanne den for så å få bot fordi billetten ikke er gyldig uten å bli scannet på vei inn i bussen. "Det er bare å betale for seg så får man ikke bot" vel, tydeligvis ikke.

Man må ikke aktivere ruter billetter på mobilen, kun fysiske kort.

Jeg snakker flrst og fremst om Skyss der man kan kjøpe billetter på automatene ved bussholdeplassene eller ved bybanestoppene og som må scannes i det man stiger på bussen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...