Gå til innhold

Steam får full støtte for PlayStation 4-kontrollere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min PS4-kontroller med den offisielle usb-adapteren til PC denne uka og er veldig glad for å lese dette, selv om de ikke har en offisiell dato ennå. Selv om PS4-kontrollen er offisielt støttet på PC nå så fungerer den ikke i et eneste spill og man må fremdeles innstallere en mapper som emulerer en xbox-kontroller.

 

Hvordan Steam-kontrolleren har så positive anmeldelser skjønner jeg ingen ting av. Jeg har en selv, og den er helt forferdelig å bruke, og absolutt alle jeg kjenner som har en eller har prøvd en sier det samme.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

Jeg fikk min PS4-kontroller med den offisielle usb-adapteren til PC denne uka og er veldig glad for å lese dette, selv om de ikke har en offisiell dato ennå. Selv om PS4-kontrollen er offisielt støttet på PC nå så fungerer den ikke i et eneste spill og man må fremdeles innstallere en mapper som emulerer en xbox-kontroller.

 

Hvordan Steam-kontrolleren har så positive anmeldelser skjønner jeg ingen ting av. Jeg har en selv, og den er helt forferdelig å bruke, og absolutt alle jeg kjenner som har en eller har prøvd en sier det samme.

 

Funker fint for meg i Rocket League. Har ikke installert noe som helst manuelt.

Lenke til kommentar

Enig, suverent.

 

Forøvrig en liten skriveleif påpekning:

 

 

  .. uten hat han gikk mer i detalj på hvilke det er snakk om.

 

Det var da endelig godt at han ikke lot hatet skinne når han gikk videre..  :)

Vet du, hvis du sier setningen min høyt høres det faktisk ikke feil ut. Neida, det ble slurv der, ja. Jeg fikser. Takk! :)

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale å heller bruke Xbox-kontroller, da den er mye bedre å holde i.

Tommelknekkern til Sony kan ta seg en bolle!

 

Plasseringen av analog-stikkene henger jo igjen fra Playstation 1 og 2-tiden, hvor bare et fåtall av spillene støttet analogstikkene...

Endret av Sjulimann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk min PS4-kontroller med den offisielle usb-adapteren til PC denne uka og er veldig glad for å lese dette, selv om de ikke har en offisiell dato ennå. Selv om PS4-kontrollen er offisielt støttet på PC nå så fungerer den ikke i et eneste spill og man må fremdeles innstallere en mapper som emulerer en xbox-kontroller.

 

Hvordan Steam-kontrolleren har så positive anmeldelser skjønner jeg ingen ting av. Jeg har en selv, og den er helt forferdelig å bruke, og absolutt alle jeg kjenner som har en eller har prøvd en sier det samme.

 

http://pcgamingwiki.com/wiki/Controller:DualShock_4 har en ganske god oversikt over spill med DS4 støtte uten eksterne programmer som DS4Windows/x360ce o.l.

Splittet opp i spill med støtte og korrekte ikoner for knapper i spill og spill som funker men som enten viser xbox knapper eller directinput (button 1,etc).

Veldig grei ressurs, og veldig enkel å redigere.

Lenke til kommentar

Hvordan Steam-kontrolleren har så positive anmeldelser skjønner jeg ingen ting av. Jeg har en selv, og den er helt forferdelig å bruke, og absolutt alle jeg kjenner som har en eller har prøvd en sier det samme.

 

Ikke at jeg betviler det du sier om steam-kontrolleren, men hva er det som ikke fungerer? Har vurdert å kjøpe en selv til bruk i bil/sports spill.

Lenke til kommentar

Det er mye som er bra med Xbox kontrollerene, men jeg vil ikke anbefale noen å bruke de til å spille gamle 2D spill med. Dpaden er helt ubrukelig til det. PS4 kontrolleren er helt utmerket til både gamle og nye spill. Det eneste som mangler er at kontrolleren virker med spill med en gang uten at man trenger å konfigurere knappene selv eller installere noe snusk fra nettet. Kanskje dette initiativet kan føre fram til dette.

Lenke til kommentar

 

Hvordan Steam-kontrolleren har så positive anmeldelser skjønner jeg ingen ting av. Jeg har en selv, og den er helt forferdelig å bruke, og absolutt alle jeg kjenner som har en eller har prøvd en sier det samme.

Ikke at jeg betviler det du sier om steam-kontrolleren, men hva er det som ikke fungerer? Har vurdert å kjøpe en selv til bruk i bil/sports spill.

 

 

Sent svar her, sorry. Hovedproblemet er trackpadden som er en erstatning for den ene analogstikken. Det er akkurat som om du skal spille spill på en laptop med touchpadden i stedet for mus, og du i tilegg skal bruke tommelen i stedet for pekefingeren. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...