Gå til innhold

SAMLETEST: Har du egentlig valgt den beste VPN-løsningen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er tek sin ISP? 500 mbit- 1 gigabit fiber?

 

Siden det avhenging hva man kan forvente, har man coax\ DSL kommer man vesentlig dårligere ut på ping?

 

Har dere testet ipv6 leaks? Jeg har nydlig testet Pure VPN og kan si den lever dårlig styr unna.

Muligens fordi programvaren dems er i beta.

 

Må også sette DNS manuelt etter tilkobling ellers funger det dårlig:

 

Problemet med ipv6 er selv om man er koblet på VPN så kan det lure resultatene å måle kun på ipv6.

Da det virker for godt å være sant å få 500 mbit ned og 50 mbit opp på VPN selv i norge, så hvor godt kan man stole på VPN tilbyreren? For virker ut særlig på pptp at sistnevnte ikke er helt å stole på.

 

Beste hvis man vil surfe sikkert er å leie server og få tilkoblet gjennom ekstern skrivebord\ teamview og sette opp fildeling mellom de 2 maskinene.

 

Det er det sikreste, da VPN kan lure folk å tro alt ser greit ut, men så viser seg VPN klientens sikkerhet er helt elendig.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Mullvad selv og har gjort det lenge men skal teste Cyberghost. Når det gjelder Mullvad så kommer deres svenske server opp som Trondheim på Speedtest så mulig de har server i Norge likevel? Ipv-6 som er nevnt her kan du "tunnel" Har ikke testa eventuelle lekkasjer! D/L speeds er jevnt over gode 2-6 m/s på de nederlandske/tyske og svenske serverene :)

Lenke til kommentar

Bruker også Mullvad. Husk å sjekke hvordan de håndterer data om man virkelig ønsker å være anonym, noe de først og fremst er laget for. Mullvad lagrer ikke logg om noe som helst, slik at om noen skulle hacke eller beslaglegge serverne deres så vil de ikke finne noe. Om noen skulle spesifikt avlytte trafikken så er den kryptert. Husk bare å hindre DNS leak, slå av webrtc og muligens også javascript for å hindre lekkasje av lokal ip adresse. Når jeg kobler meg opp mot Popcorntime så går det kjapt og uproblematisk. Jeg får også under 100 ping opp mot europeiske spillservere. Laster ned med nesten max fiberhastighet når jeg laster ned torrentfiler. Jeg er med andre ord svært fornøyd med Mullvad. Eneste kunne vært at de burde hatt flere ip adresser tilgjengelig for dem som må bytte til en ny ofte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testa dykk ikkje hastigheita med Multihop-en til IVPN? Greitt nok at det ikkje hadde blitt direkte samanliknbar, men det hadde vore greitt å vete likavel.

 

Jeg bruker IVPN og har gjort noen direkte sammenligninger (Speedtest og Nettfart) med og uten multihopp. For eksempel har jeg sammenlignet en oppkobling direkte til deres server i London opp mot multihopping via serveren i Amsterdam til London. Jeg kan melde om en - som oftest - beskjeden økning i ping, og et moderat tap av båndbredde dersom man multihopper istedet for å gå direkte. For eksempel ligger - for meg - både Amsterdam-serveren og London-serveren vanligvis et sted mellom 38 og 42 ping; kombinert som multihopping gir de meg vanligvis et sted rundt 50. Det er helt ok for mitt bruk.

 

Båndbredde: Selv med multihopping er det normalt svært lite av båndbredden som forsvinner når vi snakker nedlast. Opplast er litt opp og ned, fra svært lite tap til ned mot ca. det halve av det jeg har uten VPN. Igjen er dette ting som jeg lever fint med.

For meg er tapet av fart/båndbredde såpass liten at jeg bruker multihopping hele tiden.

Inntil i går så jeg amerikansk Netflix flytende og uten problemer. I går gjorde Netflix noe med den saken, dessverre. Det ser ut som om samtlige (4) amerikanske IVPN-servere nå er på listen over addresser som skal blokkeres.

 

Den største ulempen med IVPN er jo deres mangel på en norsk server. Det gjør at jeg må koble med helt fra VPN dersom jeg skal se innhold fra NRK f.eks.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

 

On this occasion we will request you to allow us once to assist and resolve all your issues, as we believe in long term relationships and do not want to loose our valuable customers like you.

Therefore, you are requested to share the purpose of using PureVPN as well as the device and the operating system that you are using for PureVPN so that we may guide you accordingly.

 

Feel free to contact us anytime if you need any further help/assistance.

 

Regards,

PureVPN Technical Support

Er dette vanlig på å få refudert penger på VPN klienter? Etter å ha prøvd det.

Første gangen jeg opplever en vpn levrandør er vanskelige å få refudert penger, så tydligvis bare å styre unna.

De innrømmer man ikke kan forvente å få lik hastighet men mener man ikke må ha fiber for å få best resultat på hastighet.

Lenke til kommentar

1.Hvorfor tester dere IPREDATOR her når dere vet at den kun har Svenske servere og derfor ikke er interessant med tanke på Netflix!?

 

2. Hvorfor velger dere den klart dyreste betalingsmuligheten i IPREDATOR. Betal heller med SEK istedenfor EUR så koster plutselig tjenesten 50 SEK!

Lenke til kommentar

Jeg bruker HostVPN for sikkerheten og hastigheten. Den koster 10 USD i mnd, lagrer overhode ingenting av logger, og er grisekjapp og responsiv. 

 

Bruk koden ONECENT for å få en prøveperiode i måned for nettopp 1 cent.

 

VPN Specifications

  • Unmetered bandwidth
  • No software required
  • PPTP, L2TP/IPSec, & OpenVPN
  • Maximum encryption

Technical Details

  • Enterprise Hardware
  • Open-source Software
  • Gigabit uplink
  • Advanced firewall
  • 50+ Gigabit Network

Multiple Locations

  • Arizona, US
  • Virginia, US
  • London, UK
  • Amsterdam, NL
  • Falkenstein, DE
  • Tokyo, JP

VPN Pricing

  • No contracts
  • No setup fees
  • Cancel anytime
  • Only $10 per month or $100 per year
Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...