Gå til innhold

SAMLETEST: Har du egentlig valgt den beste VPN-løsningen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Smartflix gått dere hus forbi enda en gang?

Ingen registrering

ingen innstillinger

åpner for alle regioner samtidig, og ikke bare et og et land.

gratis

Er ikke en VPN-tjeneste, som er hva artikkelen handler om. Det samme gjelder vel også Unlocator; så vidt jeg kan se er disse proxy-tjenester, som er noe annet enn VPN.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Fin og grundig test, i typisk tek-stil! Det skal også nevnes at PIA (som jeg har vært veldig fornøyd med over flere år), ikke kommer til å prøve å omgå sperren Netflix har satt i gang (https://support.privateinternetaccess.com/Knowledgebase/Article/View/143) . TorGuard har derimot sagt at det kommer til å omgå sperren Netflix har satt igang (https://torrentfreak.com/vpn-providers-condemn-netflix-blocking-crackdown-160118/)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har Smartflix gått dere hus forbi enda en gang?

Ingen registrering

ingen innstillinger

åpner for alle regioner samtidig, og ikke bare et og et land.

gratis

Er ikke en VPN-tjeneste, som er hva artikkelen handler om. Det samme gjelder vel også Unlocator, så vidt jeg kan se. Disse er proxy-tjenester, som er noe annet enn VPN.

Unlocator har også en "Smart VPN" tjeneste som du får tilgang til uten ekstra kost.

Lenke til kommentar

 

Har Smartflix gått dere hus forbi enda en gang?

Ingen registrering

ingen innstillinger

åpner for alle regioner samtidig, og ikke bare et og et land.

gratis

Er ikke en VPN-tjeneste, som er hva artikkelen handler om. Det samme gjelder vel også Unlocator; så vidt jeg kan se er disse proxy-tjenester, som er noe annet enn VPN.

vel kanskje ikke, men gjør den samme greia, bare mye bedre.

Lenke til kommentar

 

 

Har Smartflix gått dere hus forbi enda en gang?

Ingen registrering

ingen innstillinger

åpner for alle regioner samtidig, og ikke bare et og et land.

gratis

Er ikke en VPN-tjeneste, som er hva artikkelen handler om. Det samme gjelder vel også Unlocator; så vidt jeg kan se er disse proxy-tjenester, som er noe annet enn VPN.

vel kanskje ikke, men gjør den samme greia, bare mye bedre.

 

Nei, den gjør ikke den samme greia. Hvis tilgang til utenlandsk netflix eller omgåelse av geolokaliserte nettjenester er det eneste du er ute etter, så greier du deg fint med en proxy-tjeneste (som Smartflix). Men VPN er noe annet, og brukes ikke først og fremst (av de fleste) for å unngå regionsperrer i Netflix eller i andre geolokaliserte tjenester. VPN er i mye større grad rettet mot personvern og datasikkerhet generellt, og inkluderer bl.a. kryptering av datastrømmen mellom VPN-serveren og deg selv. Men VPN kan i tillegg til sitt primære bruksområde også brukes til omgåelse av geolokaliserte sperrer, i og med at de fleste VPN-tilbydere har flere servere å velge mellom rundt om i verden.

Endret av thomit
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett en test av proxy-tjenester også. Jeg bruker i dag SmartDNSProxy, som gir meg tilgang til bl.a. nett-tv-tjenestene til SVT, DR, BBC, ITV og Channel4. Men, den har dessverre vist seg å være noe ustabil, spesielt på kveldstid, slik at live-streaming i praksis blir umulig.

Lenke til kommentar

Hva er tek sin ISP? 500 mbit- 1 gigabit fiber?

 

Siden det avhenging hva man kan forvente, har man coax\ DSL kommer man vesentlig dårligere ut på ping?

 

Har dere testet ipv6 leaks? Jeg har nydlig testet Pure VPN og kan si den lever dårlig styr unna.

Muligens fordi programvaren dems er i beta.

 

Må også sette DNS manuelt etter tilkobling ellers funger det dårlig:

 

Problemet med ipv6 er selv om man er koblet på VPN så kan det lure resultatene å måle kun på ipv6.

Da det virker for godt å være sant å få 500 mbit ned og 50 mbit opp på VPN selv i norge, så hvor godt kan man stole på VPN tilbyreren? For virker ut særlig på pptp at sistnevnte ikke er helt å stole på.

 

Beste hvis man vil surfe sikkert er å leie server og få tilkoblet gjennom ekstern skrivebord\ teamview og sette opp fildeling mellom de 2 maskinene.

 

Det er det sikreste, da VPN kan lure folk å tro alt ser greit ut, men så viser seg VPN klientens sikkerhet er helt elendig.

Hei!

Vi testet med fiber 300/300 fra Altibox.

Vi testet kun med IPv4, ettersom IPv6 lekker som ei sil hos de fleste.

Også DNS-leaks var et problem hos flere av testdeltakerne, men dette skyldes mer måten Windows håndterer DNS på. Dette var ingen ren sikkerhetstest, så derfor har vi ikke satt fokus på dette.

 

PPTP er ikke å foretrekke ettersom den er regnet som svært usikker over OpenVPN - til tross for at du kan få noe bedre hastigheter med PPTP.

Lenke til kommentar

Hva er tek sin ISP? 500 mbit- 1 gigabit fiber?

 

Siden det avhenging hva man kan forvente, har man coax\ DSL kommer man vesentlig dårligere ut på ping?

 

Har dere testet ipv6 leaks? Jeg har nydlig testet Pure VPN og kan si den lever dårlig styr unna.

Muligens fordi programvaren dems er i beta.

 

Må også sette DNS manuelt etter tilkobling ellers funger det dårlig:

 

Problemet med ipv6 er selv om man er koblet på VPN så kan det lure resultatene å måle kun på ipv6.

Da det virker for godt å være sant å få 500 mbit ned og 50 mbit opp på VPN selv i norge, så hvor godt kan man stole på VPN tilbyreren? For virker ut særlig på pptp at sistnevnte ikke er helt å stole på.

 

Beste hvis man vil surfe sikkert er å leie server og få tilkoblet gjennom ekstern skrivebord\ teamview og sette opp fildeling mellom de 2 maskinene.

 

Det er det sikreste, da VPN kan lure folk å tro alt ser greit ut, men så viser seg VPN klientens sikkerhet er helt elendig.

 

Så denne funksjonen fungerer ikke?

 

43Ug0dY.png?1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...