Gå til innhold

SAMLETEST: Har du egentlig valgt den beste VPN-løsningen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei.. Takk for svar! :)

 

Ja, jeg antar nok at det kan stemme. I mitt hodet tenkte jeg slik at for 10 dollar i mnd., er det noe jeg kan betale uten å tenke så mye på, så om det er billigere er jo det bare bra! :) Hvis noe er dyrere må jeg jo selvfølgelig vurdere oppimot hva jeg får..

 

 

Selv ønsker jeg noe som fungerer som det skal, uten noe tull. Har en 100/30 linje (Mbps), og bruken blir vel litt pga torrent og amerikansk Netflix..

 

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Her var der skrevet mye om VPN, mitt ståsted er Thailand vi har noen nettleveradører TOT og 3BB,

holder til på Koh Samui, tror jeg har brukt flere av dem som tidligere er nevnt her uten held, jeg søker

ofte mot Norge, dernest Netflix mere har jeg ikke tid til.

Prisen er ikke det væsenlige. Men Kravet mitt er å få noe som er enkelt å bruke, holder kvaliteten, og jeg

Surfer anonymt hvergang jeg er på nett uten problemer.

 

Hadde før Purevpn den var Bra første året så dappa det løsning glem det. Support fraværende, til slutt

ga jeg opp.

 

I dag bruker Safervpn, God Support hjelp, både 24/7 + mail helt fantastisk, jeg fikk god pris også for 3 år,

2 av Venner mine gjore det samme, vi har forskjellige behov, en er Sports gal, ikke jeg, men ok alle 3 er

kjempefornøyd vi bor her fast, Nu er vi på 5 mdr ikke et vondt ord har jeg hørt. Og det seier noe bare det.

 

skipperskrekk.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hvordan får jeg underlagt Chromecasten under denne ordningen på en enkel måte?

 

Dersom du har en Chromecast som går rett på det trådløse nettverket ditt, så må du enten sette opp en maskin som et trådløst punkt, å la den maskinen koble til nettet med VPN-tjenesten mens Chromecasten kobler til maskinen osv, eller dersom du har mulighet til det, legge inn VPN-tjenesten direkte i router/modem.

De fleste slike tjenester tilbyr den muligheten på støttede routere.

 

AppleTV har mulighet for å legge inn smartDNS rett i innstillingene, mens Chromecast dessverre alltid vil bruke Googles DNS tjeneste, slik at SmartDNS er noe plundrete å sette opp med en Chromecast.

 

Jeg benytter primært PIA ved surfing på nett for å være til dels "sikker". Har vært kunde der siden oppstarten, å er godt fornøyd med tjenesten, den fungerer greit uten noe særlig oppsett, å tusler og går i bakgrunnen.

 

Skal man dog virkelig være sikker må man gå langt lengre enn en standard VPN, men alle burde likevel bruke en av disse enkle VPN-tjenestene for å ha noe økt personvern på nettet.

 

Hvorvidt man kan se utenlandsk TV er jo helt irrelevant for slike tjenester, det er egentlig ikke deres formål.

 

Når det kommer til streamingtjenester og å unngå geosperrer, benytter jeg selv SmartDNSProxy på AppleTV.

Dette funker med nesten alt. Man velger selv hvilket land som skal benyttes med hvilken tjeneste, for eksempel "Norge" for Canal Digital dersom man oppholder seg i utlandet, eller "USA" for Hulu eller Netflix, kanskje Storbritannia for engelske kanaler osv. Har fungert problemfritt i en årrekke.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...