Gå til innhold

3D-printet nøkkel åpner alle TSA-låser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Det der overrasket meg ikke det spøtt...

 

Da jeg vokste opp...så var jeg litt av et distre surrehue.

Jeg somlet stadig vekk nøkklene mine til hengelåser og sykkel-låser.

 

Det endte med at jeg til slutt lagde mine egne "nøkkler"...,eller dirke-sett...,om du vil...

 

Og det var ikke mange låser som jeg ikke fikk åpnet med disse...

Så det at 3D-skrevne nøkkler fungerer...,det som sagt...,overrasker meg ikke stort.

Lenke til kommentar

TSA låsen har jo 0 sikkerhet i utgangspunktet. Kjøp en TSA lås selv og du har nøkkel til masse andre låser, mulig det finnes noen varianter men alle jeg har kjøpt åpnes med samme nøkkel. Uansett har det liten verdi for å sikre innhold i koffert å ha lås, man åpner lett glidelåsen med en kulepenn og kan lukke den igjen uten tegn til at den har vært åpnet.

Lenke til kommentar

Hvorfor ha lås på, når du vet personalet som skal frakte kofferten din har nøkkel?

 

Fordi hvis de ikke får åpnet den med nøkkelen sin, så bryter de den opp og ødelegger den? Det må da være mye bedre at man har en lås som sikkerhetspersonell kan åpne med nøkkel enn at de skal måtte ødelegge låsen eller i ytterste konsekvens bagasjen dersom låsen er integrert i kofferten?

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ha lås på, når du vet personalet som skal frakte kofferten din har nøkkel?

 

Fordi hvis de ikke får åpnet den med nøkkelen sin, så bryter de den opp og ødelegger den? Det må da være mye bedre at man har en lås som sikkerhetspersonell kan åpne med nøkkel enn at de skal måtte ødelegge låsen eller i ytterste konsekvens bagasjen dersom låsen er integrert i kofferten?

Det kan de desverre ikke gjøre

TSA låsen har de bare innført for å gjøre det lettere å stjele verdisaker

Lenke til kommentar

Då må det vell være ei langt betre løysning å bruke plaststrips til å "låse" kofferten med? Då er det ikkje superenkelt for tjuvane å åpne kofferten, men tollerane kan lett klippe den med ei avbitartang. Då har du også den fordelen at du ser om nokon har tukla med kofferten din eller ikkje.

 

Så eg ser ikkje heilt hensikta med slike låsar, det er jo ikkje akkurat eit ukjent fenomen med korrupte tjenestemenn, og det skal berre ein tvilsom tollar til med nøkkel for at ein kan ta fritt for seg av bagasjen og samtidig som passasjeren ikkje får igjen på forsikringa fordi kofferten var låst og ikkje har spor etter innbrudd og at forsikringskravet derfor må være falskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Då må det vell være ei langt betre løysning å bruke plaststrips til å "låse" kofferten med? Då er det ikkje superenkelt for tjuvane å åpne kofferten, men tollerane kan lett klippe den med ei avbitartang. Då har du også den fordelen at du ser om nokon har tukla med kofferten din eller ikkje.

 

Så eg ser ikkje heilt hensikta med slike låsar, det er jo ikkje akkurat eit ukjent fenomen med korrupte tjenestemenn, og det skal berre ein tvilsom tollar til med nøkkel for at ein kan ta fritt for seg av bagasjen og samtidig som passasjeren ikkje får igjen på forsikringa fordi kofferten var låst og ikkje har spor etter innbrudd og at forsikringskravet derfor må være falskt.

 

Men så stripser jo ikke tollerne kofferten i etterkant. Poenget med å låse kofferten er å holde uvedkommende, og kun uvedkommende, ute så lenge du ikke har kofferten i ditt eie. Tollere og sikkerhetspersonell er ikke uvedkommende (ikke i USA i hvert fall, hvor TSA-låsen har sitt opphav), så da blir problemet "hvordan sørge for en koffert kun kan åpnes av sin eier og av TSA?" - dersom noen har noen andre måter å løse det på er jeg lutter øre.

 

Man merker uansett at tollerne har vært i kofferten, da de legger igjen en notis om at de har vært der.

 

Utro tjenere er så klart alltid en risiko, men det er det uansett hvilken autoritetsposisjon de har.

Lenke til kommentar

Då må det vell være ei langt betre løysning å bruke plaststrips til å "låse" kofferten med? Då er det ikkje superenkelt for tjuvane å åpne kofferten, men tollerane kan lett klippe den med ei avbitartang. Då har du også den fordelen at du ser om nokon har tukla med kofferten din eller ikkje.

 

Så eg ser ikkje heilt hensikta med slike låsar, det er jo ikkje akkurat eit ukjent fenomen med korrupte tjenestemenn, og det skal berre ein tvilsom tollar til med nøkkel for at ein kan ta fritt for seg av bagasjen og samtidig som passasjeren ikkje får igjen på forsikringa fordi kofferten var låst og ikkje har spor etter innbrudd og at forsikringskravet derfor må være falskt.

En vanlig koffert kan oftest veldig enkelt åpnes med en penn, man trykker pennen inn gjennom glidlåsen, åpner den så lukker den igjen etterpå ved å lukke glidlåsen på vanlig måte.

 

 

Å låse er uansett ganske ubrukelig for andre ting enn å sørge for at glidlåsen ikke går opp. Skal man være ganske sikker bruker man en hardplast koffert uten glidlås men en solid hengelås og hengsler

Type:

ACWP6035_1_lg.jpg

Lenke til kommentar

Då må det vell være ei langt betre løysning å bruke plaststrips til å "låse" kofferten med? Då er det ikkje superenkelt for tjuvane å åpne kofferten, men tollerane kan lett klippe den med ei avbitartang. Då har du også den fordelen at du ser om nokon har tukla med kofferten din eller ikkje.

 

Så eg ser ikkje heilt hensikta med slike låsar, det er jo ikkje akkurat eit ukjent fenomen med korrupte tjenestemenn, og det skal berre ein tvilsom tollar til med nøkkel for at ein kan ta fritt for seg av bagasjen og samtidig som passasjeren ikkje får igjen på forsikringa fordi kofferten var låst og ikkje har spor etter innbrudd og at forsikringskravet derfor må være falskt.

 

Også har du disse skrullene som betaler i dyre dommer for å plastfolieemballere hele kofferten, omtrent som et traktoregg (plastemballert høyrundballe).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...