Gå til innhold

Det første 4K-innholdet fra Netflix skal ha blitt lekket på Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist at de tror at de kan stoppe piratkopiering.

 

Trist at piratene får herje fritt - før eller senere kommer bransjen virkelig til å lide for det som skjer, og så kommer de enten til å slutte å lage innhold (neppe aktuelt), eller så kommer noen til å få svi skikkelig.

 

Hvorfor tror du det? Kopiering har vært lett i 10 år+ nå, ser da ut som det går helt greit?

 

Ellers er HDCP noe møkk, skaper masse trøbbel for forbrukerene.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

dette husker jeg ble diskutert for en tid tilbake, når det var snakk om hvorhvidt 4k (og oppover) var spikren i kista for film over torrent..

Vel 18 GB for en episode av BrBa er tungt.. en full lengde film vil jo fort havne på 36-50 GB.. og det kommer til å ta tid.. spesielt for "kidsa" som da gjerne sitter på semi-pro laptops med wifi i b/g/n standard.. så de kommer for til å tenke at dette gidder jeg ikke..

de "proffe" piratene med "loseless" fetish vil selvfølgelig kaste seg over dette.. med det markedet er av smalere kaliber.

 

Det som er synd, er at innholdsleverandørene ikke aksepterer at det har vært ett aldri så lite paradigmeskifte og gjør alt de kan får å holde igjen. Dette er selvfølgelig nytteløst.. hvem som blir taperen av krigen.. jo det er det kun tiden som vil vise

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det? Kopiering har vært lett i 10 år+ nå, ser da ut som det går helt greit?

 

Ellers er HDCP noe møkk, skaper masse trøbbel for forbrukerene.

 

AtW

Jeg har vært med siden før det hette "copy party", og kopiering har kommet for å bli. Men, når man ser hvordan Web Sherrif og lignende organisasjoner (de som "etterforsker" hvem som har brukt Popcorn Time) får lov til å herje, er det noen som kommer til å få kjenne det til slutt.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor tror du det? Kopiering har vært lett i 10 år+ nå, ser da ut som det går helt greit?

 

Ellers er HDCP noe møkk, skaper masse trøbbel for forbrukerene.

 

AtW

Jeg har vært med siden før det hette "copy party", og kopiering har kommet for å bli. Men, når man ser hvordan Web Sherrif og lignende organisasjoner (de som "etterforsker" hvem som har brukt Popcorn Time) får lov til å herje, er det noen som kommer til å få kjenne det til slutt.

 

 

Du mener web sheriff er det som fører til at bransjen kommer til å lide?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke akkurat imponert over UHD streamingen til Netflix, så det er bortkastet å laste ned en episode på 18GB spør du meg.

Jeg tror ikke vi får skikkelig bra kvalitet før UHD Blu-ray kommer på markedet senere i år, med mindre Netflix øker kvaliteten og piratene forbedrer metodene sine :)

 

QmEyYSx.jpg

d1YDnJw.jpg

pCW1AV2.jpg

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

dette husker jeg ble diskutert for en tid tilbake, når det var snakk om hvorhvidt 4k (og oppover) var spikren i kista for film over torrent..

Vel 18 GB for en episode av BrBa er tungt.. en full lengde film vil jo fort havne på 36-50 GB.. og det kommer til å ta tid.. spesielt for "kidsa" som da gjerne sitter på semi-pro laptops med wifi i b/g/n standard.. så de kommer for til å tenke at dette gidder jeg ikke..

de "proffe" piratene med "loseless" fetish vil selvfølgelig kaste seg over dette.. med det markedet er av smalere kaliber.

 

Det som er synd, er at innholdsleverandørene ikke aksepterer at det har vært ett aldri så lite paradigmeskifte og gjør alt de kan får å holde igjen. Dette er selvfølgelig nytteløst.. hvem som blir taperen av krigen.. jo det er det kun tiden som vil vise

 

Tipper 18 gig bare er fordi de har kjørt det rett fra HDMI-streamen og reencodet, og at ikke selve episoden er 18 gig når den streames.

 

AtW

Lenke til kommentar

De kan jo begynne med og tilby 4k i alle nettlesere hvis de er så redde for piratkopiering. Skyter jo seg selv bare i foten slik dem holder på nå.

 

Har ikke sett snurten av en 4k episode på Netflix med Chrome enda.

 

Ikke for å stikke en hull i boblen din, men Chrome støtter kun 720P. Om du vil streame i 1080P må du bruke enten Safari eller Internet Explorer/Edge. Trykk CTRL+ALT+SHIFT+S for å åpne kvalitetsmenyen i Netflix, der kan du se maks kvalitet. 3000Kbit=720P, 5800Kbit=1080P.

 

Samtidig blir 4k på tv streamet med H.265(HEVC) standaren som ikke er hardware-støttet på andre enheter enn TV'er akkurat nå. H.264, som er den nåværende standarden, bruker for mye linje-kapasitet til at det er mulig å anvende til 4k streaming.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

 

Så enkelt er det ikke. 

 

Man må ha noe som dekrypterer HDCP forran. F.eks. en HDFury/3DFury sak (husker ikke hva siste generasjon heter). Deretter må man gjernest ha en EDID manager, f.eks. Dr. HDMI.

 

Jeg bruker et Hauppauge Colossus kort med 3DFury og DR. HDMI på jobb for å kunne ta opp HDCP beskyttet materiale over HDMI (har norwaco avtale for dette). Det fungerer, men man er helt avhengig av at EDID stemmer for å i det heletatt få bilde etter man har fjernet HDCP krypteringen, i alle fall med Colossus kortet. Det er litt tjon å få til, men er det først oppe å går, så fungerer det stabilt som bare det.

Lenke til kommentar

 

De kan jo begynne med og tilby 4k i alle nettlesere hvis de er så redde for piratkopiering. Skyter jo seg selv bare i foten slik dem holder på nå.

 

Har ikke sett snurten av en 4k episode på Netflix med Chrome enda.

 

Ikke for å stikke en hull i boblen din, men Chrome støtter kun 720P. Om du vil streame i 1080P må du bruke enten Safari eller Internet Explorer/Edge. Trykk CTRL+ALT+SHIFT+S for å åpne kvalitetsmenyen i Netflix, der kan du se maks kvalitet. 3000Kbit=720P, 5800Kbit=1080P.

 

Samtidig blir 4k på tv streamet med H.265(HEVC) standaren som ikke er hardware-støttet på andre enheter enn TV'er akkurat nå. H.264, som er den nåværende standarden, bruker for mye linje-kapasitet til at det er mulig å anvende til 4k streaming.

 

 

Er det ikke akkurat det han sier? Netflix støtter ikke 4K i alle nettlesere? Det er ingenting med chrome browseren i seg selv som gjør at den støtter video på maks 720p.

 

AtW

Lenke til kommentar

40 gig er ingenting for de med rask linje

 

Laster selv ned filmer på 10 gig på noen timer

Da jeg var yngre og det store var ISDN så hadde det vært mye, men ikke nå lengre

Timer? Da har du ikke akkurat en rask linje, hadde vært rask for 7+ år siden ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...