Gå til innhold

Samsung utvikler 11K-skjerm til smarttelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det følger vel med 120" med forstørrelsesglass-sleve du kan tre telefonen inn i sånn at får en praktisk betydning ?

 

Det er jo som om Mazda skulle gitt ut en bil som går i 3000 Km/t til bybruk.

 

Hva med å fikse et mye bedre batteri som nok er det de aller fleste bryr seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det følger vel med 120" med forstørrelsesglass-sleve du kan tre telefonen inn i sånn at får en praktisk betydning ?

 

Det er jo som om Mazda skulle gitt ut en bil som går i 3000 Km/t til bybruk.

 

Hva med å fikse et mye bedre batteri som nok er det de aller fleste bryr seg om.

 

Har nok synlig betydning også uten forstørrelsesglass, selv om forskjellen blir mindre etterhvert som man har høyere oppløsning fra før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har nok synlig betydning også uten forstørrelsesglass, selv om forskjellen blir mindre etterhvert som man har høyere oppløsning fra før.

 

AtW

Jeg føler vel at denne oppløsningen har passert denne praktiske kvaliteten og kommet over i en egen kategori. Klarer ikke å se rasjonalia i dette annet enn for markedsføringsavdelingen som liker at tallene er høyere på neste modell. De gjør den klassiske tabben Steve Jobs for det meste prøvde å unngå, nemlig å selge en teknologi til folk heller enn å designe for behov. Den pikseltettheten Apple introduserte med retina var rimelig gjennomtenkt og forankret i logikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det følger vel med 120" med forstørrelsesglass-sleve du kan tre telefonen inn i sånn at får en praktisk betydning ?

 

Det er jo som om Mazda skulle gitt ut en bil som går i 3000 Km/t til bybruk.

 

Hva med å fikse et mye bedre batteri som nok er det de aller fleste bryr seg om.

 

Ehhhh. Hvorfor tror du ppi har økt til 2550 som er 5 x. Mer en dagens s6... Og slik oppløsning og ppi skulle vært på bærbare pc og vanlige og nettbrett For leeeeeengst.... Jeg snakket om å ha oppløsning på 17000x11500. Med 3000ppi. på starten av 2002.... Da på pc og bærbar.... Men var jo bare 1280x1024 maks 72 ppi og 95 dpi ppi da lcd kom.... Og gml widescreen tv r. Har jo 16:9 format som er formatet til full HD., den 1,777777778. Ratio. 16:10 er vanlig på Xperia nettbrett der er 1920 x 1200. 1, 6 ratio. Bedre ved foto... For 16.9

Bilder eller skjerm er jo veeeeeldig smalt og langt

Så drev og tegnet opp i xl etc en celle var 1x var alle celler likhetstrekk og kvadratiske. Da kan leke og se hva slags oppløsning format du ville likt men jeg kom frem til 17:11 eller 11,5. 11 er ratio 1.545454. 11,5 er 1,47,5. Så da er egt Sony sin ratio på kamera som er 1,5 greia for meg...

Blir fett med 11k og 2559 ppi ser på skjermen min på s5 jeg har så flotte stunder ved har foto med rett foto App sikker flere som merker/ føler at du se langt innover i tlf?? Jeg gjør det....og det er driftet. Bilder er jo s5 for meg den beste å vise frem på.... Tv og ødlagt laptop er lcd og da erre vel max 95,ppi vel det er kun led og amoledx handler osv at ppi økte vesentlig, men det er IKE ppi som gjør den dybdefølelse eller 3d Kinda, som også kommer. Venter på Holmlia jeg, bare legger enhet på noe flat så er skjermen så stor liten du vil og 4 fimesjonal.... Og er i lufta, sånn v å Sr i alle tv serier poppisene da og filmer, det kommer tror jeg på mobil, 7g jeg mente i 91 at det ville bli en dings som alt var i..... Og vi er snart der, så jeg har en liten nostre......tror noen mobil lev har ergrer seg når jeg har kommet med tips og råd, men bare deler med taushetsplikt skriv, og sa nei, det er bare tull og vil ikke bli så kom konk. Merke med det 1 år senere og satte da igang et helt nytt mobilbruk etc.... Men da angret de som kunne vært først ute med det. Jaja MEN DU TRENG IKKE FORSTØRRELSESGLASS....DU FÅR bare oppleve ennå bedre bilder osv..... For en nytelse men lenge til da... 8k tv er vel kommet og ser mange buet tv... Samsung kjører rått der oxo men den 55 buet tv til Samsung som kom her kunne jeg tenkt meg, husker ikke om det var 8k men pris var 25k omtrent så kan hende....

Lenke til kommentar

 

Har nok synlig betydning også uten forstørrelsesglass, selv om forskjellen blir mindre etterhvert som man har høyere oppløsning fra før.

 

AtW

Jeg føler vel at denne oppløsningen har passert denne praktiske kvaliteten og kommet over i en egen kategori. Klarer ikke å se rasjonalia i dette annet enn for markedsføringsavdelingen som liker at tallene er høyere på neste modell. De gjør den klassiske tabben Steve Jobs for det meste prøvde å unngå, nemlig å selge en teknologi til folk heller enn å designe for behov. Den pikseltettheten Apple introduserte med retina var rimelig gjennomtenkt og forankret i logikk.

 

 

Rasjonelt og rasjonelt, det er en synlig forksjell, før eller siden blir nok oppløsningen så høy, fordi man vil ha den så høy som øyet klarer å se. MEn samsung selv sier jo at dette ikke nødvendigvis er det beste designvalget å implementere akkurat nå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bra nyheter for VR på telefon. Krever selvsagt mye sterkere CPU, GPU osv.

Mye sterkere CPU og GPU osv betyr et kompromiss mellom enten mye kortere batteritid eller mye større og tyngre batteri. Eller litt av begge deler. I mine øyne er ikke det bra nyheter. I hvert fall ikke ensidig positivt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...