Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Samsung Galaxy Wear


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Galaxy Wear og VR er vel ikke helt det samme. D:

 

Er ganske nysgjerrig på å prøve en slik en. Har en Oculus Rift DK1 og er grådig spent på hvor stor forskjell det er på Note 4 sitt display og på OR sitt. Tror jeg skal få fingra i en sånn i slutten av måneden. Gleder meg!

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Kjøpte meg et kamera med dykkehus for en tid tilbake. Strålende fornøyd, helt til ett av barna slapp kamera i bakken og brakk linsa.

 

Kamera fantes ikke lenger i butikken, andre kamera passer ikke, og jeg syntes det var luksus å kaste dykkerhuset til 1700.- i søpla.

 

Resultatet var at jeg måtte betale mer enn jeg likte for et gammelt kamera, slik at det skulle passe i dykkerhuset.

 

Det er også generelt kjedelig å oppgradere til noe nytt som ikke passer. Selv om jeg så klart kan beholde kamera kun til bruk under vann.

 

Ser for meg at man kan komme bort i tilsvarende "utfordringer" her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her har de slengt sammen noe kjapt for å konkurrere mot oculus rift. Så ser man også at de har laget lignende design, men bare mer firkantet. Der er faktisk ganske likt ett gammelt Oculus Rift design. Kilde under. Har ikke troa på denne her, tror Oculus Rift er og forblir bedre.

 

Kilde: http://i.pcworld.fr/1300715-oculus-rift-dk2.jpg

 

Nå tror jeg du er litt på jordet. Har du engang lest artikkelen? Samsung har i sammarbeid med Oculus laget Gear VR for å brukes utelukkende med Galaxy Note 4. Da sier det seg selv at designen vil bli relativt lik, men enda viktigere, når man lager et produkt som er ment for en helt annen platform og på toppen av kaka, for bare én enhet innenfor den platformen, så kan man neppe si at Gear VR konkurerer mot Oculus Rift i noen særlig grad. Oculus Rift på sin side er laget for å fungere på hvilken som helst datamaskin som kjører Windows eller OSX (og sikkert Linux?), ikke mobiltelefoner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Samsung er jo så vidt jeg husker også en fast "partner" av Oculus. De leverer vel også skjermene til DK2? En slags versjon av Note 3 sitt display. Her har du ikke gjort skikkelig forarbeid, geForge. :p

 

Her fra tidligere i år:

"Oculus is handling the software side of the product, while Samsung handles the hardware. The deal is a swap: Oculus gives Samsung early access to its mobile software development kit and helps develop user interface software, while Samsung gives Oculus early access to its next-gen OLED screens. And yes, Oculus is still making its own, gaming-focused, PC-based virtual reality headset; that's why it needs next-gen, high-pixel-density OLED screens from Samsung. Join us below for new details about the device itself, as well as more on the unlikely partnership between two tech giants."

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Her har de slengt sammen noe kjapt for å konkurrere mot oculus rift. Så ser man også at de har laget lignende design, men bare mer firkantet. Der er faktisk ganske likt ett gammelt Oculus Rift design. Kilde under. Har ikke troa på denne her, tror Oculus Rift er og forblir bedre.

 

Kilde: http://i.pcworld.fr/1300715-oculus-rift-dk2.jpg

 

Kopierer inn et av mine innlegg fra en annen tråd...

 

Ehm, det har veldig mye med Oculus Rift å gjøre, om man tenker seg om. Oculus er direkte involvert i utviklingen av Gear VR både på software og hardware-siden. Det går dypere enn at dette prosjektet er et sidesprang. Mye dypere. Det er dette Carmack (med flere selvfølgelig) nå har drevet med i over ett år(, og man skal slettes ikke se bortifra at det er dette markedet som trenger nettopp dette pushet fra Oculus og Samsung for at Riften - og VR generelt - skal bli noe.) Oculus leverer sin VR-software "ekspertise" til Samsung, hvor de selv kan prøve ut løsninger som er til stor fordel for utviklingen av Riften også. Samsung er nå også en stor partner i å researche og produsere maskinvare til bruk i både Gear VR og Riften - som f.eks skjermen som er i DK2. Samsung gjør jobben med maskinvare mye lettere for Oculus. For ikke å snakke om at dette potensielt kan være en veldig god ting for utvikling av spill til VR. Det er ekstremt mange spill der ute i dag som ikke helt fungerer skikkelig i VR (tilogmed om man tar i betraktning av det fremdeles er i startgropen). En "mindre" plattform vil være mer åpen for eksperimentering og å lære seg hvordan man skal utvikle til VR. Dette er iallefall hva mange av de som nå driver med utvikling til Riften sier; at de gjerne ville startet å utvikle til Gear VR og så skalere opp når de hadde fått dreisen på det, men det var ikke mulig da de startet. Dette er med andre ord et samarbeid som gagner begge parter godt og kan ikke bare avskrives som et "sideprosjekt".

 

Vi ser mye av fremtiden til Riften i Gear VR. Og Note 4 er bare den første av flere kommende produkter som Oculus arbeider med og som de har plantet navnet sitt på. Det er ikke "Rift vs The World".

 

Jeg blir overrasket om det er særlig mange som lar seg friste til å kjøpe en plastboks med gummistrikk for 2300 kr. Hadde de fjernet en null fra prisen og den ikke hadde vært så kresen på telefoner så skulle jeg vurdert den.

 

Enig der. Prisen her er en veldig stor faktor. Den samlede kostnaden for telefonen, gummistrikken og plastboksen - uansett hvor imponerende det er - er skyhøy. Ville rett og slett mye heller kjøpt meg en Oculus Rift DK2 (som jeg har gjort allerede sånn for å dele min glede) til under halve prisen og ventet til andre produkter med Oculus sitt navn på seg kommer på markedet. Dette er det første produktet utenom Riften de har satt navnet sitt på, og det vil komme flere.

Lenke til kommentar

Her har de slengt sammen noe kjapt for å konkurrere mot oculus rift. Så ser man også at de har laget lignende design, men bare mer firkantet. Der er faktisk ganske likt ett gammelt Oculus Rift design. Kilde under. Har ikke troa på denne her, tror Oculus Rift er og forblir bedre.

 

Kilde: http://i.pcworld.fr/1300715-oculus-rift-dk2.jpg

 

http://www.oculusvr.com/

 

Ser du hva som er på forsiden til Oculus Rift? Riktig.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et kamera med dykkehus for en tid tilbake. Strålende fornøyd, helt til ett av barna slapp kamera i bakken og brakk linsa.

 

Kamera fantes ikke lenger i butikken, andre kamera passer ikke, og jeg syntes det var luksus å kaste dykkerhuset til 1700.- i søpla.

 

Resultatet var at jeg måtte betale mer enn jeg likte for et gammelt kamera, slik at det skulle passe i dykkerhuset.

 

Det er også generelt kjedelig å oppgradere til noe nytt som ikke passer. Selv om jeg så klart kan beholde kamera kun til bruk under vann.

 

Ser for meg at man kan komme bort i tilsvarende "utfordringer" her...

 

er du seriøs? vr brillen kjøpes til note 4. når du kjøper en ny telefon 3 år etterpå vil du selvfølgelig ha en brille som er tilpasset og optimalisert den nye telefonen :p

Lenke til kommentar

 

Kjøpte meg et kamera med dykkehus for en tid tilbake. Strålende fornøyd, helt til ett av barna slapp kamera i bakken og brakk linsa.

 

Kamera fantes ikke lenger i butikken, andre kamera passer ikke, og jeg syntes det var luksus å kaste dykkerhuset til 1700.- i søpla.

 

Resultatet var at jeg måtte betale mer enn jeg likte for et gammelt kamera, slik at det skulle passe i dykkerhuset.

 

Det er også generelt kjedelig å oppgradere til noe nytt som ikke passer. Selv om jeg så klart kan beholde kamera kun til bruk under vann.

 

Ser for meg at man kan komme bort i tilsvarende "utfordringer" her...

er du seriøs? vr brillen kjøpes til note 4. når du kjøper en ny telefon 3 år etterpå vil du selvfølgelig ha en brille som er tilpasset og optimalisert den nye telefonen :p

 

Når du knuser telefonen om 6 mnd, skal du kjøpe ny Note 4 eller model X som nylig ble lansert som du har mer lyst på?

 

Om du går for den nye modellen, skal du også kjøpe nye briller?

 

Jeg innser at ettermarkedet for disse dingsene trolig overgår det potensiale ettermarkedet for mitt dykkerhus, men det er like vel noe å ha i tankene om disse brillene viser seg å koste en del.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...