Gå til innhold

Nå er de første ståhjulingene på gatene i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er helt teit at den behandles på samme måte som moped og bil. Aldersgrense, maks promille, telefon osv.. Jeg vil påstå at sykkel er "farligere" med tanke på alle galningene der ute. Kan jo ikke gjøre så utrolig mye gale med en segway.

Hvem vet. En av oppfinnerne av Segway døde i en Segway ulykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt teit at den behandles på samme måte som moped og bil. Aldersgrense, maks promille, telefon osv.. Jeg vil påstå at sykkel er "farligere" med tanke på alle galningene der ute. Kan jo ikke gjøre så utrolig mye gale med en segway.

Ståhjuling er motorisert og veier vesentlig mer enn en sykkel. Dermed er det flust av ting som kan gå gale. Bare det at de kan gå av seg selv når du slipper dem er nok til at unger er utelukket.

 

Hvis du tror en ståhjuling ikke kan skade omgivelsene dine, så ta en kikk på Youtube.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er helt teit at den behandles på samme måte som moped og bil. Aldersgrense, maks promille, telefon osv.. Jeg vil påstå at sykkel er "farligere" med tanke på alle galningene der ute. Kan jo ikke gjøre så utrolig mye gale med en segway.

Ståhjuling er motorisert og veier vesentlig mer enn en sykkel. Dermed er det flust av ting som kan gå gale. Bare det at de kan gå av seg selv når du slipper dem er nok til at unger er utelukket.

 

Hvis du tror en ståhjuling ikke kan skade omgivelsene dine, så ta en kikk på Youtube.

 

 

Jaha?

 

Hvor fort kan man sykle da?

 

50-60-70-80-90-> km i timen er ikke noe problem. Og når vi vet fysikkens lov ang. fart og masse så det så...

 

Farten for Segway er begrenset til 20 km/t ;)

 

Og shit happens, uansett hva man bruker som fremkomstmiddel.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å klare å holde latteren tilbake om jeg ser en fyr på vei til jobben i fullt alvor på en segway, med lyssignal foran og bak, bjelle på styret og fastmontert iPhone.

 

Ser at de har lov til å ferdes i kollektivfeltet og på veier med lavere fartsgrense enn 60 km/h,.

 

Uff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å klare å holde latteren tilbake om jeg ser en fyr på vei til jobben i fullt alvor på en segway, med lyssignal foran og bak, bjelle på styret og fastmontert iPhone.

 

Ser at de har lov til å ferdes i kollektivfeltet og på veier med lavere fartsgrense enn 60 km/h,.

 

Uff.

https://www.google.no/search?q=segway+police+model&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=PQ-zU6PdEamS7Abt6IH4Dg&ved=0CBoQsAQ&biw=1242&bih=620

 

 

:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha?

 

Hvor fort kan man sykle da?

 

50-60-70-80-90-> km i timen er ikke noe problem. Og når vi vet fysikkens lov ang. fart og masse så det så...

 

Farten for Segway er begrenset til 20 km/t ;)

Det er faktisk et problem å sykle fortere enn 50 km/t. Både luftmotstand og rullemotstand pleier å kicke ganske greit i den hastigheten, og når vi først er inne på fysikk så øker også luftmotstanden tilnærmet kvadratisk med hastigheten. Så for å sykle i 60-70-80-90 trenger du faktisk en ganske dedikert syklist med over gjennomsnittlig sykkel. :)

 

Men ser vi kun på kjøretøyet, så veier en ståhjuling ca. 50 kg. En sykkel veier vel 10-15 kg, altså ca. en fjerdedel. Så en ståhjuling i 20 km/t tilsvarer ca. en sykkel i 40 km/t. Føreren er myk, så den regner vi ikke på. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, dersom prisen redduseres enormt så kanskje.

 

Bare å stille deg i køen til høyre sammen med de som mente at mobiltelefon, tv, strykejern, offentlig helsevesen, snus, brus, juice, vaskemaskin og trekkspill var meningsløst når det ble lansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, dersom prisen redduseres enormt så kanskje.

Bare å stille deg i køen til høyre sammen med de som mente at mobiltelefon, tv, strykejern, offentlig helsevesen, snus, brus, juice, vaskemaskin og trekkspill var meningsløst når det ble lansert.

 

Vel, jeg mener ikke at ståhjuling er meningsløst, men dem er fremdeles for dyre for folk flest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...