Gå til innhold

Nå er de første ståhjulingene på gatene i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Huff, enda en ting som bare kommer til å forstyrre bilister.

Jeg ser for meg ulykker snart !!

 

Kanskje vi skal forby bilister? De er jo så lettforstyrret, og kjører i tillegg ett farlig kjøretøy.

 

AtW

 

Så klart det er farlig kjøretøy, hva trodde du? Hvorfor gjøre det verre ved å legge til segway på veien?

Lenke til kommentar

 

Huff, enda en ting som bare kommer til å forstyrre bilister.

Jeg ser for meg ulykker snart !!

 

Selvfølgelig vil det oppstå ulykker. Sånn er det jo med alt. Er ingen grunn å forby det. Hadde vi tenkt sånn ville vi aldri hatt noen form for fremkomstmiddel.

 

Selvfølgelig vil det oppstå ulykker, det har vi hatt i alle år. Ikke noe nytt der. Bilprodusentene er blitt flinkere og gjøre dem sikrere. Men ved og legge til segway på veien vil kun forverre, irritere og da kan det lett bli MER ulykker.

Lenke til kommentar

 

 

Huff, enda en ting som bare kommer til å forstyrre bilister.

Jeg ser for meg ulykker snart !!

 

Kanskje vi skal forby bilister? De er jo så lettforstyrret, og kjører i tillegg ett farlig kjøretøy.

 

AtW

 

Så klart det er farlig kjøretøy, hva trodde du? Hvorfor gjøre det verre ved å legge til segway på veien?

 

 

Utifra argumentet ditt, så virker det som det er bilister som er problemet, det er jo de som er farlige og lettforstyrret? Hvorfor ikke fjerne problemet ved rota?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Amish... Næ, de bruker sånne handlevogner som blir dratt fremover av store dyr med ett bein i hvert hjørne. Levende dyr altså. Kan ikke stole på sånt. Skummelt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Huff, enda en ting som bare kommer til å forstyrre bilister.

Jeg ser for meg ulykker snart !!

 

Kanskje vi skal forby bilister? De er jo så lettforstyrret, og kjører i tillegg ett farlig kjøretøy.

 

AtW

 

Så klart det er farlig kjøretøy, hva trodde du? Hvorfor gjøre det verre ved å legge til segway på veien?

 

 

Utifra argumentet ditt, så virker det som det er bilister som er problemet, det er jo de som er farlige og lettforstyrret? Hvorfor ikke fjerne problemet ved rota?

 

AtW

 

Alt jeg sier, er at det blir verre ved å legge til segway på veien. Eller mener du at det å legge til segway vil medføre til MINDRE ulykker? logisk?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Huff, enda en ting som bare kommer til å forstyrre bilister.

Jeg ser for meg ulykker snart !!

 

Kanskje vi skal forby bilister? De er jo så lettforstyrret, og kjører i tillegg ett farlig kjøretøy.

 

AtW

 

Så klart det er farlig kjøretøy, hva trodde du? Hvorfor gjøre det verre ved å legge til segway på veien?

 

 

Utifra argumentet ditt, så virker det som det er bilister som er problemet, det er jo de som er farlige og lettforstyrret? Hvorfor ikke fjerne problemet ved rota?

 

AtW

 

Alt jeg sier, er at det blir verre ved å legge til segway på veien. Eller mener du at det å legge til segway vil medføre til MINDRE ulykker? logisk?

 

Det vil definitivt føre til mye færre ulykker om man fjerner bilister også, vil du fjerne alle bilistene? Jeg ønsker såklart ikke å fjerne biler fra veien, men jeg synes det blir tåpelig å forby alt mulig annet fordi bilister er slike skjøre skapninger som ikke tåler noen forstyrrelser, det er på nivå med å fjerne alle voldsofre fra byen, så de ikke frister voldsmennene til å forgripe seg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vel, det er ikke selvsagt at det blir flere på veien med introduksjon av ståhjuling. Personene plassert på disse hadde vel muligens vært på veien uansett, som galninger på sykkel eller lignende.

Lenke til kommentar

Problemet er jo i all hovedsak at man ikke tar hensyn uansett hvilket kjøretøy som møtes.

 

En bilist ser ikke poenget med måtte daffe bak noe som går sakte når bilen går mange ganger fortere

En syklist er ikke særlig begeistret for måtte stoppe og slippe biler forbi

 

og så er det vel ingen ting som er mere irriterende en å måtte daffe i 20 km/t når fartsgrensen er mellom 60 og 80 km/t fordi man ikke kommer seg forbi

Dette slår kraftig ut hvis man har dårlig tid

( kom ikke med argumenter om at man bare må starte tidligere for det kan være tusen andre årsaker til at man er sein )

 

poenget er at alle tar hensyn til alle

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Morsomt og nå lovlig. Da gjenstår det bare at de blir billige også. :p

 

Den billigste til nå er så vidt jeg vet Solowheel til 19 000 kr.

 

Hadde de norske forskriftene om EL en/to/tre/hjulingeri det minste vært lagd slik som i Sverige vedr. el-drevene fremkomstmiddel, men neida, i stedet det knipes igjen, og inntas tekniske formuleringer om "gyro" og selvbalanserende" etc. hvilket fordyrer og dermed utelukker rimelige el-fremkomstmiddel som feks. slike:

 

IMG_3627.jpg

 

Trehjulig-scooter-Trigger,-500W-Svart-30

 

http://www.rull.se/El-scooter_m._tre_hjul/Trehjulig_scooter_Trigger,_500W_-_Svart

http://www.rull.se/El-scooter_300_W

 

Dvs. i Sverige er det max-hastighet som definerer hva slags el-fremkomstmiddel som er lov å bruke offentlig (25 km/t), enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Huff, enda en ting som bare kommer til å forstyrre bilister.

Jeg ser for meg ulykker snart !!

 

Kanskje vi skal forby bilister? De er jo så lettforstyrret, og kjører i tillegg ett farlig kjøretøy.

 

AtW

 

Så klart det er farlig kjøretøy, hva trodde du? Hvorfor gjøre det verre ved å legge til segway på veien?

 

 

Utifra argumentet ditt, så virker det som det er bilister som er problemet, det er jo de som er farlige og lettforstyrret? Hvorfor ikke fjerne problemet ved rota?

 

AtW

 

Alt jeg sier, er at det blir verre ved å legge til segway på veien. Eller mener du at det å legge til segway vil medføre til MINDRE ulykker? logisk?

 

Det vil definitivt føre til mye færre ulykker om man fjerner bilister også, vil du fjerne alle bilistene? Jeg ønsker såklart ikke å fjerne biler fra veien, men jeg synes det blir tåpelig å forby alt mulig annet fordi bilister er slike skjøre skapninger som ikke tåler noen forstyrrelser, det er på nivå med å fjerne alle voldsofre fra byen, så de ikke frister voldsmennene til å forgripe seg.

 

AtW

 

Herregud, det er helt soleklart åpenbart at det blir færre ulykker om man fjerne bilister som du sier.

Men beklager og må skuffe deg daaa. Tror du det vil NOEN gang skje? nei, så hvorfor krangler du om det da? Det vi egentlig prøver å diskutere sammen i tillegg til hva jeg skriver til DEG, er at jeg mener at hvis segway havner på veien vil det medføre til MER ulykker enn det var uten dem. Men det føles som du unnlater og svare ved å komme på banen om hvis vi fjerner bilister og påpeke at de er farlige på veien.Men det er ikke spørsmålet engang. *puste puste*

Lenke til kommentar

Jo mer man setter seg inn i denne materien, desto mer rigid fremstår det norske "frisleppet"

 

Svenskene definerer ståhjuling og andre el-fremkomstmidler (el-scooter etc.) opptil 20 km/t (korrigere forrige post) som sykkel, ergo kan de (også) benyttes der sykkel generelt er lov.

 

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/Vissa-eldrivna-fordon-klassas-som-cykel/

 

De norske forskriftene derimot, definerer ståhjulingen som motorredskap/motorvogn, ergo har du ikke lov å f.eks. å kjøre fra bilveien, og på skogsstien ned til sjøen for å ta deg en dukkert, siden det er forbudt "kjøring i utmark". Med tanke på at ståhjuling hverken forurenser med eksos eller støyer, får man allikevel slike meningsløse begrensninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er helt teit at den behandles på samme måte som moped og bil. Aldersgrense, maks promille, telefon osv.. Jeg vil påstå at sykkel er "farligere" med tanke på alle galningene der ute. Kan jo ikke gjøre så utrolig mye gale med en segway.

Ståhjuling er motorisert og veier vesentlig mer enn en sykkel. Dermed er det flust av ting som kan gå gale. Bare det at de kan gå av seg selv når du slipper dem er nok til at unger er utelukket.

 

Hvis du tror en ståhjuling ikke kan skade omgivelsene dine, så ta en kikk på Youtube.

Jaha?

 

Hvor fort kan man sykle da?

 

50-60-70-80-90-> km i timen er ikke noe problem. Og når vi vet fysikkens lov ang. fart og masse så det så...

 

Farten for Segway er begrenset til 20 km/t ;)

 

Og shit happens, uansett hva man bruker som fremkomstmiddel.

Har du prøvd å sykle i 50? Jeg er aktiv syklist og kan love deg at 50 er tungt. Selv nedoverbakker er det vanskelig å komme over 70.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...