Gå til innhold

Microsoft tar avstand fra kontroversielle kommentarer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om han ikke direkte representerer Microsoft, så vil han indirekte representere Microsoft ved å være ansatt der.

Det MS kan spørre seg om, er om de ønsker en slik personlighet, og tillate slik oppførsel hos en ansatt.

 

Det ville isåfall ikke være første gangen private uttalelser får konsekvenser iforhold til jobben.

Lenke til kommentar

Selv om han ikke direkte representerer Microsoft, så vil han indirekte representere Microsoft ved å være ansatt der.Det MS kan spørre seg om, er om de ønsker en slik personlighet, og tillate slik oppførsel hos en ansatt.Det ville isåfall ikke være første gangen private uttalelser får konsekvenser iforhold til jobben.

 

Microsoft TAR AVSTAND fra kommentarene.

 

Men i herre Odins navn da, Microsoft?!?

 

De kunne tatt 50 lysårs avstand fra kommentarene og bedt vedkommende om å ta rituelt selvmord eller forlate nasjonen i skam for å gå i eksil. -- MEN...

 

MEN -- og dette er et jævlig stort MEN:

MEN (og nå tror jeg vi nærmer oss riktig størrelse)

 

Hvor stor avstand og hvor fornærmet microsoft ER spiller ikke en rolle i havet:

Om de er fornærmet, såret, skuffet -- ingenting av det spiller NOEN SOM HELST ROLLE.

Om vedkommende får sparken -- det spiller ingen rolle.

 

 

"Denne personen er ikke en talsperson for Microsoft(...)

Han er bare ansatt hos microsoft, så fair enough.

 

og hans personlige meninger speiler ikke den forbrukersentrerte kursen vi har for våre produkter,

 

okay -- det var den MERKELIGSTE måten jeg kan tenke meg noe si:

"Det han sier er feil, Xbox 720 vil ikke ha krav til 'always online' for basisfunksjoner eller alle spill."

 

Tenk om han hadde sagt:

"Det han sier er feil, Xbox 720 vil ikke ha krav til 'always online' for basisfunksjoner eller alle spill."

I stedet for å si "Vi tar avstand *host*MenDetHanSierKanVæreSant*host*, og vi ser ikke på Always Online slik han gjør." slik Major Nelson gjør her.

 

eller hvordan vi ønsker å kommunisere direkte med våre lojale kunder."

Jada. Slikk rompa mi!

Men da får de søren meg ta å få en 18-årig bimbo til å gjøre det, ikke en 50-årig mann. Jeg får bare avsmak når vedkommede RETT FØR denne setningen har sagt " *host*MenDetHanSierKanVæreSant*host* ",

 

FORDI, DERSOM, vedkommende fortalte SANNHETEN -- og microsoft nå forsøker å dekke den brennende glødende og avskyelig vansirede SANNHETEN med brannskum og FJERNE SANNHETEN fra

KUNDENE SITT ÅSYN, slik at de kan SELGE OSS denne samme sannheten når deres advokater har funnet en måte å kle opp sannheten slik at den er spiselig eller har tvunget USA og Europa til å akseptere "live authentication" som en standard for DRM så er Microsoft død for meg.

Helt seriøst: Jeg kan leve med linux og PS3.

Endret av r2d290 waits for Obi-Wan
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så de som mener at Microsoft skulle kommentert på ryktet, hvordan skulle de gjort det uten å i tillegg annonsere deres neste konsoll? Vi må huske at offisielt eksisterer ikke "720"/Durango...

 

En ansatt sa noe han ikke burde og de beklager det, hvor mye enklere kan det være?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så de som mener at Microsoft skulle kommentert på ryktet, hvordan skulle de gjort det uten å i tillegg annonsere deres neste konsoll? Vi må huske at offisielt eksisterer ikke "720"/Durango...En ansatt sa noe han ikke burde og de beklager det, hvor mye enklere kan det være?

 

Det er sant at "xbox720" ikke eksisterer, offisielt. men hvor dumme kan man bli da? utviklere har uttalt seg om hvem dev kit som er sterkere, av xbox og ps4. Microsoft har mistet xbox dokumenter, de har mistet dokumenter så lenge at jeg ikke husker når det startet... og ikke glem at det er et xbox dev kit som har blitt solgt for 100.000 til en sivilperson. Det at microsoft ikke ennå har sagt at det kommer en ny xbox er bare irriterende, hvertfall når de ikke klarer og holde inne info om det de absolutt ikke vil kommentere på. hele denne annonseringen til den nye xbox'en blir bare dummere og dummere for hver dag som går. og jeg håper da at 26.april blir dagen de avslører denne. hvis de venter nærmere E3 enn det, så er de fucked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sant at "xbox720" ikke eksisterer, offisielt. men hvor dumme kan man bli da? utviklere har uttalt seg om hvem dev kit som er sterkere, av xbox og ps4. Microsoft har mistet xbox dokumenter, de har mistet dokumenter så lenge at jeg ikke husker når det startet... og ikke glem at det er et xbox dev kit som har blitt solgt for 100.000 til en sivilperson. Det at microsoft ikke ennå har sagt at det kommer en ny xbox er bare irriterende, hvertfall når de ikke klarer og holde inne info om det de absolutt ikke vil kommentere på. hele denne annonseringen til den nye xbox'en blir bare dummere og dummere for hver dag som går. og jeg håper da at 26.april blir dagen de avslører denne. hvis de venter nærmere E3 enn det, så er de fucked.

 

Seriøst???

Lenke til kommentar
Så de som mener at Microsoft skulle kommentert på ryktet, hvordan skulle de gjort det uten å i tillegg annonsere deres neste konsoll? Vi må huske at offisielt eksisterer ikke "720"/Durango...En ansatt sa noe han ikke burde og de beklager det, hvor mye enklere kan det være?
Det er sant at "xbox720" ikke eksisterer, offisielt. men hvor dumme kan man bli da? utviklere har uttalt seg om hvem dev kit som er sterkere, av xbox og ps4. Microsoft har mistet xbox dokumenter, de har mistet dokumenter så lenge at jeg ikke husker når det startet... og ikke glem at det er et xbox dev kit som har blitt solgt for 100.000 til en sivilperson. Det at microsoft ikke ennå har sagt at det kommer en ny xbox er bare irriterende, hvertfall når de ikke klarer og holde inne info om det de absolutt ikke vil kommentere på. hele denne annonseringen til den nye xbox'en blir bare dummere og dummere for hver dag som går. og jeg håper da at 26.april blir dagen de avslører denne. hvis de venter nærmere E3 enn det, så er de fucked.

 

De bryr seg ikke om at jeg og du og noen andre teknologiinteresserte vet om den nye konsollen. Grunnen til at de ikke går ut og sier noe spesifikt om den nye konsollen - og i forlengelse avslører den - er at de vil få så mye oppmerksomhet som mulig fra den generelle brukerbasen når de først annonserer konsollen. Du vet, de brukerene som ikke går på Gamer eller andre spillsider daglig.

 

Tror uansett ikke Xbox er "fucked" bare fordi de ikke har annonsert konsollen enda. Tror tvert imot det er et lurt valg å gjøre mer som Apple. De venter med å annonsere til det kun er kort tid til slippet, for da klarer de å holde entusiasmen oppe hele veien. Sony på sin side har sluppet luften litt ut av ballongen, og det hele virker ikke lenger så interessant som det kunne. De har dog et fortrinn i og med at alle utviklere nå snakker om "PS4 og andre nestegenerasjonskonsoller".

Lenke til kommentar

Paul Thurrott sier at ryktene om always-online stemmer. Konsollen vil koste 3000 kr + 1800 kr i året for nettjenester. Den vil også ha blu-ray. Skal vises frem 21. mai.

 

http://www.itavisen....em-21-mai-53501

 

Nå er ryktene såpass sterke at jeg blir overrasket om det ikke blir slik at man alltid må være online.

 

Da ser det virkelig ut som at det ikke blir noe ny xbox for meg. Dæven, jeg som gledet meg litt og greier og! =/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...)Konsollen vil koste 3000 kr + 1800 kr i året for nettjenester. (...)

 

Det går nok ikke :p

 

Folk betaler ikke 150,- måneden for å bruke en enhet som koster så mye. Tviler på at Microsoft går for en slik løsning, hvis det er snakk om 1800,-/år abonnement er nok prisen ned rundt halvparten om ikke mindre.

 

edit: med mindre tjenestene er av en slik natur at det er verdt det, gratis xbox-video og xbox-music er et minimum.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Kudos, ikke alle greier å blande fornuftige argumenter inn med litt skriblerier som minner meg om promp og tiss preik på barneskolen.

 

Jeg følte at det var helt nødvendig, og nå er jeg helt seriøs her, å synke så lavt for at teksten min skulle kunne brukes i til å kritisere microsoft sin opptreden i denne saken.

 

Når jeg kritiserer Københavntolkningen, så bruker jeg dager og veldig mange vitenskapelige undersøkelser og forsøker å holde et vitenskapelig nivå.

Når jeg kritiserer en filosofi, så leser jeg de tekstene som utgjør filosofien og forsøker å være logisk koherent.

Dette fordi det sjeldent er noe poeng å gjøre en mindre innsats enn dem som framla saken vi diskuterer, og ikke noe poeng i å gjøre en større innsats -- men være like objektiv og saklig som det saken er.

 

Når jeg leser om hvordan Microsoft handler her, så føler jeg en trang til å bruke under 10 minutter og holde nivået vi ser i en barnehage.

 

Du skjønner: Jeg har barn på 2.5 og 6 år -- og microsoft ligger sånn circa på 4-årsstadiet her.

 

De oppfører seg som en forsmådd drittunge med utviklingsproblemer når deres eldre bror med et uhell forteller at:

"Microsoft har bæsja i buksa."

 

Samtalen går som følger:

"Nehei, jeg tisset ikke i buksa..!"

"Men bæsja du i buksa di da?"

"Neihei! Ikke tiss i buksa!"

"Kan vi få se om du har bæsj i buksa?"

"Får ikke lov!"

"Hvis du har bæsja i buksa, og ikke sier i fra, så får du ikke is etter middag."

"Dumme storebror! Jeg IKKE ha dum bæsj i buksa!"

"Hva slags bæsj har du i buksa da? Og hvorfor lukter det bæsj her da?"

"Storebror har bæsja i buksa!"

"Nei, han har ikke gjort det. Og nå får du ikke is."

"Dumme kunder! *VRRRRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL*!"

 

Det er helt utrolig at de kan holde et så lavt nivå som dette her.

 

Jeg kunne LEVD med always online dersom de vår ÆRLIGE og REDERLIGE og faktisk hadde hederlige grunner til å prakke det tullet på oss.

 

Opprinnelig melding, alt av fett, bein og svor kuttet av kjøttet:

hans personlige meninger speiler ikke den forbrukersentrerte kursen vi har for våre produkter.

 

Det han faktisk skrev er:

Vi kommer til å ha svært kraftige begrensninger på forbrukerene sine muligheter om de er uten nettilgang på konsollet vårt, men vi synes at måten vår ansatte formidlet sannheten på hørtes ufordelaktig ut for vårt rykte og ønsker å villede våre forbrukere til å tro at vi tenker på deres frihet til å bruke vårt produkt til det de ønsker å bruke det til ved å bruke weasel-words i vår unnskyldning slik at mennesker som allerede sluker alt vi forteller rått ikke forstår at vi med viten og vilje lurer dem til å tro at begrensningene vi har lagt på konsollet for å forhindre at brukere modifiserer konsollene våre er gjort for å forbedre deres opplevelse mens det vi egentlig referer til er at vi forhindrer modifiserte konsoller å kunne kobles til nettet for å øke profitten.

 

Hvorfor SIER DE IKKE BARE SANNHETEN??!?

Så hadde vi sluppet å spekulere:

 

vi kommer ikke til å kreve at konsollene er koblet til nett for at brukerene skal kunne spille spill som i utgangspunktet ikke behøver nettverk for å fungere.

Takk, du microsoft-ansatte med hjerne OG samvittighet, for å fortelle oss sannheten.

Hadde bare du eksistert.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det var altså ikke budskapet MS tar avstand fra, men måten det ble lagt fram på.

 

Adam Orth gikk altså rett på sak og konkluderte med "deal with it".

MS foretrekker heller at forbrukerne er uvitende om hva som kommer helt til det plutselig tikler litt i anus, på den måten er du rævkjørt før du rekker å reagere.

Lenke til kommentar

Kvifor i alle dagar skal MS bekrefte eller avkrefte noko som helst av detaljar rundt ein konsoll som ikkje ein gang er offisielt bekrefta?

 

Med den strategien ville dei avslørt heile konsollen før den vart annonsert.

 

Gudane veit kva Orth tenkte på. Det kan ha vore eit PR-stunt, dog eit snodig eit, for alt me veit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...