Gå til innhold

Microsoft tar avstand fra kontroversielle kommentarer


Anbefalte innlegg

Paul Thurrott sier at ryktene om always-online stemmer. Konsollen vil koste 3000 kr + 1800 kr i året for nettjenester. Den vil også ha blu-ray. Skal vises frem 21. mai.http://www.itavisen....em-21-mai-53501Nå er ryktene såpass sterke at jeg blir overrasket om det ikke blir slik at man alltid må være online.
Da ser det virkelig ut som at det ikke blir noe ny xbox for meg. Dæven, jeg som gledet meg litt og greier og! =/

 

du kan kjøpe deg en ps4 da vettu :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går nok ikke :p

 

Folk betaler ikke 150,- måneden for å bruke en enhet som koster så mye. Tviler på at Microsoft går for en slik løsning, hvis det er snakk om 1800,-/år abonnement er nok prisen ned rundt halvparten om ikke mindre.

 

edit: med mindre tjenestene er av en slik natur at det er verdt det, gratis xbox-video og xbox-music er et minimum.

 

Syntes ikke det hørtes så dumt ut. Skal dog sies at jeg regner med Microsoft lanserer NextBox som en dekoder i tillegg. Kan ikke se for meg annet enn at du får kjøpe en TV-pakke på lik linje med Canal Digital og Viasat. Når du i tillegg får en kraftig konsoll, høres den prisen rimelig grei ut.

Lenke til kommentar

Microsoft har allerede Xbox Live så om de kommer med online-only eller noe som krever betaling per måned vil ikke(burde ikke) komme som noen bombe.

 

Jeg betaler gladelig xbox live på 360'n min. Men den kan jeg nå også bruke dersom det ikke er noe nett. Men jeg synes nå at de kan ikke tvinge folk til det. Hva med de som bruker konsollen til alt annet enn å spille online? De som ikke gidder eller har råd til xbox live? De har jo null bruk for Always Online... Idiotisk ting å lansere.

 

Og at konsollen kommer som en dekoder ala Canal Digital? Hvor mange begrensninger vil ikke den ha iforhold til at vi er i norge og ikke usa? Hvem ville faktisk kjøpt en dekoder fra Microsoft? De tenker alt for mye utafor boksen nå isåfall. De som vil ha Xbox 720 vil ha en spillmaskin, ikke alt mulig annen drit vel?

Lenke til kommentar

Om jeg i det hele tatt skal putte en krone inn i en konsoll må den ha støtte for litt av hvert. Innenfor dette ligger plettfri nettsurfing, video avspilling, støtte for netflix og andre streamingtjenester, god "Store" med mange gode tilbud, god lagrinskapasitet og mange andre egenskaper en fullverdig pc har. En next-gen konsoll må inneholde mange mulighetene man kan få med en stue-pc for at den skal kunne trumfe hele markedet. I dag lønner det seg for MIN del å bare putte min egen pc ved tven, eller trekke en kabel til tv'en og bruke big-picture mode i Steam. Det samme vil lønne seg for de fleste andre med en "gaming-pc" med verdi over 7k.

 

Her er en dekoderløsning i en eventuell ny Xbox en god løsning. Dette kan gjøre at en familie har enda større "bruk" for konsollen da den kan anvendes til mer en bare som en spilleboks.

Lenke til kommentar
Om jeg i det hele tatt skal putte en krone inn i en konsoll må den ha støtte for litt av hvert. Innenfor dette ligger plettfri nettsurfing, video avspilling, støtte for netflix og andre streamingtjenester, god "Store" med mange gode tilbud, god lagrinskapasitet og mange andre egenskaper en fullverdig pc har. En next-gen konsoll må inneholde mange mulighetene man kan få med en stue-pc for at den skal kunne trumfe hele markedet. I dag lønner det seg for MIN del å bare putte min egen pc ved tven, eller trekke en kabel til tv'en og bruke big-picture mode i Steam. Det samme vil lønne seg for de fleste andre med en "gaming-pc" med verdi over 7k.

 

Selvfølgelig burde neste maskinen ha mulighet til det du sier her, de kan ikke gå tilbake på ting og plutselig ikke ha tilgang til internett og netflix o.l. Har sett en del greie tilbud på xbox live store i det siste. Nettsørfing burde bli bedre da. Men de burde gjøre den bedre som spillkonsoll, ikke hive inn andre ubrukelige ting som ikke har med gaming å gjøre.

 

 

Her er en dekoderløsning i en eventuell ny Xbox en god løsning. Dette kan gjøre at en familie har enda større "bruk" for konsollen da den kan anvendes til mer en bare som en spilleboks.
Men ubrukelig for de som ikke bryr seg om den funksjonen. En dyr maskin med ekstramatriale som ikke blir brukt..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...