Gå til innhold

Er produksjonen av den nye Xbox-en igang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis ikke microsoft holder på med neste xbox nå, så kommer de til å slite. Sannheten er vel at den ble planlagt sikkert siden før 360 kom, og allerede er rimlig ferdig designet hva hardware, software og design anngår. Playstation har nettop lansert Vita. Dersom de i denne fasen ikke har forberedt vita for en PS4, så er det merkelig, så de er nok i samme prosess som microsoft, - om mulig enda lenger da det tross alt er her Sony kan hente penger for tiden. Noen som har noen rykter? Jeg tipper:

 

Xbox 720 og PS4:

Full HD 3D - PS4 får og 4K mulighet (kanskje)

BDR-Rom i 720 (mulig HD-dvd)

Medfølgende/innebygd kinect.

Ikke-utskiftbare harddisk (fokus på skylagring)

Maskinen blir musestille.

Får størrelse litt større enn Xbox 360, og etter 3 år en mindre utgave.

Lenke til kommentar

Hvis ikke microsoft holder på med neste xbox nå, så kommer de til å slite. Sannheten er vel at den ble planlagt sikkert siden før 360 kom, og allerede er rimlig ferdig designet hva hardware, software og design anngår. Playstation har nettop lansert Vita. Dersom de i denne fasen ikke har forberedt vita for en PS4, så er det merkelig, så de er nok i samme prosess som microsoft, - om mulig enda lenger da det tross alt er her Sony kan hente penger for tiden. Noen som har noen rykter? Jeg tipper:Xbox 720 og PS4:Full HD 3D - PS4 får og 4K mulighet (kanskje)BDR-Rom i 720 (mulig HD-dvd)Medfølgende/innebygd kinect.Ikke-utskiftbare harddisk (fokus på skylagring)Maskinen blir musestille.Får størrelse litt større enn Xbox 360, og etter 3 år en mindre utgave.

Støtte for trådløs bluetooth mus/tastatur.

 

 

Lenke til kommentar

Med tanke på at det er sterkt ryktet at Xbox 720 kommer mot slutten av 2013, så sier det seg selv at den må være ferdig designet allerede skal de rekke å produsere nok til release og ikke minst for å kunne ha launchtitles som er verdt å kjøpe og som vil tiltrekke kjøpere til nettopp deres konsoll.

 

Håper ikke de tuller for mye med kontrolleren, for Xbox360 kontrolleren er den beste kontrolleren jeg har vært borti, et lite hakk foran PS3 som er en veldig god nummer to.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror Sony ønsker å være først ute med sin nye konsoll, og for Microsoft er det helt greit. Nå er Xbox merkevaren så sterk, spesielt i Nord-Amerika, at de kan ta seg litt tid og se hva Sony pønsker på. Når det er sagt så er definitvt en ny boks fra Microsoft i begynnelsen av produksjon, men den kommer neppe før 2014.

 

Sony kommer antakelivis til å lansere sin konsoll i tid for julerushet 2013, mens Microsoft venter til første eller andre kvartal i 2014. De vet nemlig at gamere uansett kommer til å drive salget i første omgang, noe som gir Microsoft mulighet til å bygge opp en katalog med spill, og gå med rak rygg og hevet hode inn i høytidssesongen 2014.

 

Med denne taktikken unngår de også å gå tom for konsoller, og med dyktige markedsanalytikere kan de peile ut et ganske rundt tall i forhold til hvor mange bokser de trenger i butikkhyllene når julen kommer.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Tror Sony ønsker å være først ute med sin nye konsoll, og for Microsoft er det helt greit. Nå er Xbox merkevaren så sterk, spesielt i Nord-Amerika, at de kan ta seg litt tid og se hva Sony pønsker på. Når det er sagt så er definitvt en ny boks fra Microsoft i begynnelsen av produksjon, men den kommer neppe før 2014.Sony kommer antakelivis til å lansere sin konsoll i tid for julerushet 2013, mens Microsoft venter til første eller andre kvartal i 2014.

Har vært mer lekasjer runt Xbox en PS4, Nå det kan være at Sony e bedre til å holde på hemligheter men på meg virker det som MS er tidligst ute her, ville gjettet jul 2013 for xbox og PS4 noen måneder etter.

 

Lenke til kommentar

Tror Sony ønsker å være først ute med sin nye konsoll, og for Microsoft er det helt greit. Nå er Xbox merkevaren så sterk, spesielt i Nord-Amerika, at de kan ta seg litt tid og se hva Sony pønsker på. Når det er sagt så er definitvt en ny boks fra Microsoft i begynnelsen av produksjon, men den kommer neppe før 2014.Sony kommer antakelivis til å lansere sin konsoll i tid for julerushet 2013, mens Microsoft venter til første eller andre kvartal i 2014.

Har vært mer lekasjer runt Xbox en PS4, Nå det kan være at Sony e bedre til å holde på hemligheter men på meg virker det som MS er tidligst ute her, ville gjettet jul 2013 for xbox og PS4 noen måneder etter.

 

Men Microsoft tjener enormt på Xbox 360 enn så lenge, så det er ikke noe hast for MS å få ut en ny boks. På toppen av dette er det jo ingen tvil om at MS gjør Xbox om til et mediesenter først og fremst, men likevel er de avhengige av å ha de tidlige kjøperene, og dette blir gamere. Med tanke på at de uansett vet de selger et rimelig antall konsoller uavhengig av slippvindu, er jeg helt sikker på at MS drøyer helt til våren 2014 med å lansere en ny boks.

 

Sony derimot har finansielle problemer som aldri før. Derfor tror jeg det haster mer for dem å få ut en boks. Akkurat som med MS vet de at de at de kommer til å selge et gitt antall konsoller til de tidligere kjøperene, og derfor kommer de til å starte salget med å tjene penger på hver boks. Ved å lansere i høsten 2013 regner de med ekstra salg på bakgrunn av julekjøperne.

Lenke til kommentar
Tror Sony ønsker å være først ute med sin nye konsoll, og for Microsoft er det helt greit. Nå er Xbox merkevaren så sterk, spesielt i Nord-Amerika, at de kan ta seg litt tid og se hva Sony pønsker på. Når det er sagt så er definitvt en ny boks fra Microsoft i begynnelsen av produksjon, men den kommer neppe før 2014.Sony kommer antakelivis til å lansere sin konsoll i tid for julerushet 2013, mens Microsoft venter til første eller andre kvartal i 2014.
Har vært mer lekasjer runt Xbox en PS4, Nå det kan være at Sony e bedre til å holde på hemligheter men på meg virker det som MS er tidligst ute her, ville gjettet jul 2013 for xbox og PS4 noen måneder etter.
Men Microsoft tjener enormt på Xbox 360 enn så lenge, så det er ikke noe hast for MS å få ut en ny boks. På toppen av dette er det jo ingen tvil om at MS gjør Xbox om til et mediesenter først og fremst, men likevel er de avhengige av å ha de tidlige kjøperene, og dette blir gamere. Med tanke på at de uansett vet de selger et rimelig antall konsoller uavhengig av slippvindu, er jeg helt sikker på at MS drøyer helt til våren 2014 med å lansere en ny boks.Sony derimot har finansielle problemer som aldri før. Derfor tror jeg det haster mer for dem å få ut en boks. Akkurat som med MS vet de at de at de kommer til å selge et gitt antall konsoller til de tidligere kjøperene, og derfor kommer de til å starte salget med å tjene penger på hver boks. Ved å lansere i høsten 2013 regner de med ekstra salg på bakgrunn av julekjøperne.

Er det ikke bare konsoll delen av Sony som sliter finansielt da?

Trodde Sony hadde mer enn nok penger i de andre avdelingene sine som TV og PC utstyr til at de kunne spytte inn cash der det trengs?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...