Gå til innhold

Er dette Doom 4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Doom var et skrekkspill. Doom 2 var et skrekkspill. Doom 3 prøvde å dra skrekkspill hakket videre. (skal ikke kommentere om det var bra eller ikke. Det blir helt feil å si det er for old-school når det var nettopp det de prøvde på i første omgang.) Hvorfor blir Doom 4 noe helt annet? Lærte de ikke av Rage? Vi trenger trange korridorer, følelsen av å være helt alene, paranoia og alt det der. Store, åpne brett med masse fiender og flere spillere blir helt feil.

Lenke til kommentar

Ikkje så rart det ser ut som Rage, når det er teknologien dei har satsa på. Både Doom 4 og Quake ... 5? Kjem sikkert til å ha den sjarmerande teksturpoppingen frå Rage. Øvste bilete ser forresten ut som om det er frå Hellgate: London. :p

 

Vær så snill og ikke si det blir sånn Serious Sam / Duk Nukem aktig hvor du er et overpowera menneske som bare slakter alt ...

 

Litt som i Doom, Quake og Rage? :|

Lenke til kommentar

Doom var et skrekkspill. Doom 2 var et skrekkspill. Doom 3 prøvde å dra skrekkspill hakket videre. (skal ikke kommentere om det var bra eller ikke. Det blir helt feil å si det er for old-school når det var nettopp det de prøvde på i første omgang.) Hvorfor blir Doom 4 noe helt annet? Lærte de ikke av Rage? Vi trenger trange korridorer, følelsen av å være helt alene, paranoia og alt det der. Store, åpne brett med masse fiender og flere spillere blir helt feil.

 

Jeg er ikke helt enig i det du sier der. Det var mange store, åpne plasser i Doom (1/2) med horder av fiender, som egentlig ikke hadde mye sjangs mot rakettkasteren/BFG'n din. Så ja, delvis "skvettespill", delvis fyre løs med alt du eier og har på en gruppe godt synlige stakkarer.

Lenke til kommentar

Det ene bildet så faktisk MYE mer ut som at det kunne være half life 3 enn doom 4. hvis det derimot fortsatt e doom 4 det e snakk om så e det jo tøft da at spillet e satt i HL inspirerte omgivelser og mer omgivelser ute i lyset enn i bekkmørket som i doom 3.

 

Half Life 2 gjorde en bra jobb med akkurat det med å beholde action og dagslys mesteparten av spillet og så plutselig kommer man til ravenholm. Håper Id satser på noe lignende med en jevn blanding mellom lyse og mørke brett. Hvis spillet bruker rage sin spillmotor kommer det absolutt til å se lekkert ut. Om det kommer ut da til nåværende konsoller eller til neste generasjon e jo også ett spørsmål.

 

Har lenge hadd håp om at PC versjonen av Doom 3 skulle få en XBLA og PSstore release.

Lenke til kommentar

Det grafiske uttrykket, for ikke å si "plast"-looken på alt som skinner (specular) i disse bildene forteller i hvert fall meg at vi meget mulig ser på et id-spill. Men kan jo ikke være 100% sikker. Gleder meg til å høre mer om dette!

 

hehe glad det er flere som stusser over det der, vært sånn siden Doom 3. Syns det er bare merkelig grafikk i de spillene. Folket ser ut som er lagd av leire, samme problemet har dem i Rage spillet også.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Ser den, og ja, er enig i at det ikke bare er skrekk. Men trange korridorer var absolutt favorittområdene mine i alle tre spillene.

 

De eneste som var "redde" for Doom 1 og 2 var husmødrene som leste om hvor grusomt det var i avisa. Annet enn det, så var det bare et vanedannende gøy skytespill med masse vold og et fett lydspor. Doom var en stor snakkis på skolene, men ordet "skummelt" ble aldri nevnt.

 

Når man snakker om Doom så er også denne obligatorisk:

 

perverst+dataspill+sjokkerer.jpg?o=2372906&w=548&frame=0&ee=

 

:wee:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...