Gå til innhold

Slutt med Microsoft-poeng? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Idiotisk. Etter PS3 skandalen er jeg forsiktig med hvor jeg legger kortinformasjon. Har vurdert xbox pga dette, men ser vist ut til at dette ikke blir aktuelt alikevel.

 

Har brukt Xbox 360 lenge, og har ikke møtt på noen særlige problemer, det eneste problemet jeg har hatt er da jeg skulle oppdatere LIVE da fikk jeg ikke fjernet kortet fra kontoen, men det er fjernet nå.

Lenke til kommentar

Idiotisk. Etter PS3 skandalen er jeg forsiktig med hvor jeg legger kortinformasjon. Har vurdert xbox pga dette, men ser vist ut til at dette ikke blir aktuelt alikevel.

 

Du ender jo opp med å leggje frå deg kortinfo med Xbox også, om ikkje du kjøper "poeng-gavekort" i butikken.

 

Uansett, jo færre monopolpengesystem, jo betre. Bioware neste!

Lenke til kommentar

Nå har microsoft vært flinke til å lage poengsummene passe til prisen på innhold, men systemet i seg selv er veldig sårbart for utnytting.

 

Beste eksemplet på å utnytte poengsystem er vel funcom, de har funcom-points man må kjøpe, problemet er at alt innhold koster alltid litt mer en det antall poeng man kan kjøpe. Dermed er man tvinget til å kjøpe langt mer poeng enn man trenger.

 

Hvis noe jeg vil ha koster NOK 75,- er det hva som jeg betaler, hvis jeg må kjøpe "fantasi-poeng" for NOK 100,- for innhold som koster 75,- sitter jeg igjen med noen "unyttige" poeng som microsoft får renter fra istede for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idiotisk. Etter PS3 skandalen er jeg forsiktig med hvor jeg legger kortinformasjon. Har vurdert xbox pga dette, men ser vist ut til at dette ikke blir aktuelt alikevel.

 

Man legger da ut kortinformasjon på Xbox også, med mindre man kjøper "points kort" enten på nettet eller i butikk.

 

Nettopp :) Med mindre man kjøper "points kort".

Det er akkurat dette som nå gjør xbox mer aktuelt for meg, da jeg ikke liker tanken på å legge igjen kortinfo etter sony skandalen.

Lenke til kommentar

btw når det kommer til kredittkort, bruk et kredittkort istede for ditt debitkort du har koblet til lønningskontoen.

 

Det er flere levrandører av gratis kredittkort som ikke vil koste deg noe some helst(ikke engang renter hvis du betaler i tide) og ved å bruke disse kortene på internett er du beskyttet mot all fandenskap som kan skje.

Lenke til kommentar

microsoft poeng er overpriset. glad for dette.

 

100-130 kroner for 2100 MSP, er det overpriset?

De fleste spilla koster 1200 MSP, dvs ca 60 kroner.

Er Shadow Complex for 60,- overpris? Eller Braid til 40,- ?

 

Prisene kommer til å gå i være for vår del hvis det blir slutt, så jeg foretrekker å behold MSP.

Lenke til kommentar
microsoft poeng er overpriset. glad for dette.
Det skaper dog et nytt problem, nemlig at de mest sannsynlig kommer til å prise ting høyere i Norge enn for eksempel i USA, slik de gjør i iTunes.

 

er nok dessverre sant det du sier :/ mene bryr meg ikke så alt for mye grunnet av jeg er en sony fanatikere, bare synd at de ikke har et like bra systemet som xbox i forhold til kincet, move suger jo.. (sorry for avsporingen)

Lenke til kommentar

Frykter nok ting kan bli dyrere, ja. Et eksempel: i Games on demand-kategorien kan du velge å betale i lokal valuta, eller poeng. I Storbritannia, USA mfl. er standardprisen 1600 MSP, i Norge er den 1830 (ca.)

 

Regner meg vi også må betale 25% moms nå, noe man slapp hvis man kjøpte disse kortene fra Storbritannia..

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...