Gå til innhold

Nå skal Sony ta rotta på iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

De fra Akihabare News skrev dette:

 

Now, after having a bit of time playing with both models, I have to admit that when it comes to design and quality material Sony did not make any compromises. Both slates are elegant, light but does not respond as fast I was expecting them to… They are not slow, but I was expecting Sony to make a quick ass speedy tablet that will show how much they are willing to kick ass.

The other reproach that I will have to make is how “bad” the screen of both tablets are outdoor making it difficult for anyone to enjoy them under the sunlight. I strongly advise anyone who’s interesting in buying one to quickly invest in one of these mate screen protector or be ready to be the proud owner of a very expensive portable mirror.

Lenke til kommentar

Sony har gjort det umulige, bygge hele 2 nettbrett uten at de er 95% lik iPad(2). Denne var jo egentlig en umulighet i følge enkelt i en annen tråd.

 

iPad har et rimelig generisk design. Det er selvsagt detaljer som begynner å gå litt i grenseland, men ellers er det ikke lett å unngå et helt standard Candybar-design.

Lenke til kommentar

Sony har gjort det umulige, bygge hele 2 nettbrett uten at de er 95% lik iPad(2). Denne var jo egentlig en umulighet i følge enkelt i en annen tråd.

 

iPad har et rimelig generisk design. Det er selvsagt detaljer som begynner å gå litt i grenseland, men ellers er det ikke lett å unngå et helt standard Candybar-design.

Syntest Sony's sine var ganske så forskjellige. I motsetning til en annen produsent. Det viser jo bare at det er mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror idéen bak P-utgaven hadde gjort seg bedre som telefon/nettbrett-hybrid. Liker konseptet og det faktum at det gikk fra konsept til produkt. Dog, kan ikke se for meg at den blir særlig populær. Litt mindre formfaktor, samt litt mer designet for bruk som telefon, og jeg hadde seriøst vurdert en.

 

Edit: De kunne tatt konseptet helt ut. Iallefall i min lille verden. Glass på ene siden som blir gjennomsiktig ved å kjøre svak strøm gjennom, og bruke den ene skjermen som lyskilde for å projisere bildet fra den andre til utsiden. Det ville nok kosta skjorta og bruk usaklige mengder batteri... men hva skal man vel med skjorte om man har noe så fett?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Vi får se hva dette nettbrettet kommer med.

Vurderer noe i den billige klassen til PDF bruk, mest for å ha noe lett til å lese en QRH manual i.

Men siden QRH betyr "Quick Reference Handbook" og brukes i nødsfall av virkelige piloter når noe skal blas fram, så er det greit at nettbrettet ikke er såpass tregt på søk at det tar 30 sekunder å lete igjennom 100-300 sider.

Lenke til kommentar

Hva i all verden slags materiale har de brukt i skjermen? Den ripes visst opp rimelig lett.

 

I allefall i følge Gizmodo:

The 9.4-inch, 1280x800 screen is quite good—less reflective than most—but it's a bit dim. And soft. It got seriously scratched during a totally routine photo shoot—we've put tablets through far worse without a nick.

http://gizmodo.com/5836051/sony-tablet-s-review

 

Det kan ikke være vanlig glass engang. Mulig det er en form av polycarbonat? I såfall er den sikkert vanskelig å knuse, men forholdsvis lett å ripe.

Lenke til kommentar

Sony har gjort det umulige, bygge hele 2 nettbrett uten at de er 95% lik iPad(2). Denne var jo egentlig en umulighet i følge enkelt i en annen tråd.

Kan ikke huske noen som har sagt det er umulig, og jeg har fulgt med i en del tråder rundt denne saken, så fint om du kunne kommet med en link. Det mange (meg inkludert) har sagt er at det er svært liten mulighet for mange variasjoner med så minimalistisk utseende som det er på disse enhetene, og at dermed svært mange av disse kommer til å ha store likheter.

 

Fronten på denne, spesielt nedre del, minner svært mye om den til mange andre (deriblant iPad). Utformelsen på siden er nokså annerledes, men det betyr ikke at det er en form som er praktisk. Selv foretrekker jeg en som er like tykk over hele enheten, derfor er ikke denne så veldig interessant for min del.

 

Til opplysning, så er det en rekke andre tablets som skiller seg vesentlig fra hverandre (så dette er ikke de første). Om noen år, når vi har et hav av disse enhetene, vil nok de fleste ligne på en eller annen konkurrent, uavhengig om den ligner på Apple iPad eller en annen tablet.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Tingen er vel gjerne at det er vanskeligere å skille seg fra hverandre når man skal ha det tynnest mulig og med samme skjermstørrelse. Hadde jeg vært Samsung hadde jeg riktignok lagt til hjem-, tilbake-, og menyknapp (ihvertfall) på fronten,men kan godt hende det er for trangt selv til det.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke slik det fungerer Tamarin.

 

Du har jo vært lenge på forumet så du har sikkert observert følgende.

 

1. Utsagn av en forumbruker kan tilegnes hele grupper.

 

2. Utsagn av en forumbruker kan justeres slik at det kan brukes som skyts senere.

 

:p

 

Nei ingen har sagt at det var umulig. Men om du ser i tråden Apple stopper salget av... så ser du at Open-Source spør hvordan man kan lage en tablet som ikke ligner på iPad. Nå har han jo selvfølgelig sin egen versjon av å ligne på, en som strider mot Apple's syn og tydeligvis en del av rettsapparatet i verden. Sony har jo her laget 2 tablets som ikke ligner på hverandre mer en hva som er nødvendig(De er jo begge tablets).

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er ikke slik det fungerer Tamarin.

 

Du har jo vært lenge på forumet så du har sikkert observert følgende.

 

1. Utsagn av en forumbruker kan tilegnes hele grupper.

 

2. Utsagn av en forumbruker kan justeres slik at det kan brukes som skyts senere.

 

:p

 

Nei ingen har sagt at det var umulig. Men om du ser i tråden Apple stopper salget av... så ser du at Open-Source spør hvordan man kan lage en tablet som ikke ligner på iPad. Nå har han jo selvfølgelig sin egen versjon av å ligne på, en som strider mot Apple's syn og tydeligvis en del av rettsapparatet i verden. Sony har jo her laget 2 tablets som ikke ligner på hverandre mer en hva som er nødvendig(De er jo begge tablets).

 

+1 for dine forumobservasjoner :p

 

Tror ikke jeg har fått med meg den artikkelen/forumtråden der heller ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...