Gå til innhold

Nå skal Sony ta rotta på iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg venter på PCer med den formfaktoren til Tablet P, der :-) Synes å huske at et eller annet gamingselskap drev og forsket på noe slikt (Kan det ha vært Razer?). En PC med litt ordentlig kraft, og større skjermer, si 13-17" hver, touch på begge og det hele, så kan ting fort bli interessant :-) Jeg ser potensialet i hvert fall :-) Kanskje det blir upraktisk med touch-tastatur, men det vil tiden vise, og kanskje de kan finne en smart praktisk måte å løse det på :-)

Lenke til kommentar

Herlig tabloid overskrift. Det er lite som tyder på høye ambisjoner når man ljuger på seg høye salgstall på forhånd, ambisjoner kommer til uttrykk gjennom energien man legger i å faktisk lage produktet. Å tenke på et høyt tall kan de fleste av oss klare.

 

Dørstopperen ser litt kul ut.

 

Hvem vil vel vurdere en tablet som ikke kan DREPE eller TILINTETGJØRE ipad?

 

Ipad er jo målestokken som tablets strekker seg etter. En kan si at tablets som kindle ikke gjør det, men det blir et annet markedssegment.

 

På den positive siden blir disse overskriftene hysterisk morsomme å finne tilbake til når produktet viser seg å bli en ny Xoom.

Lenke til kommentar

Ipad er jo målestokken som tablets strekker seg etter.

 

Var. Nå er det jo Galaxy Tab 10.1.

La oss nå se hvor mange stykker produsenten klarer å få ut i hyllene, og om de bli liggende på hyllen eller om folk faktisk kjøper de. Nok av android tablets som skryter av gode specs, men det er få som har solgt noe særlig.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ipad er jo målestokken som tablets strekker seg etter.

 

Var. Nå er det jo Galaxy Tab 10.1.

La oss nå se hvor mange stykker produsenten klarer å få ut i hyllene, og om de bli liggende på hyllen eller om folk faktisk kjøper de. Nok av android tablets som skryter av gode specs, men det er få som har solgt noe særlig.

 

Så lenge Apple ikke vinner fram med smålighetene sine, så skulle det ikke være noe problem å få de ut i hyllene.

 

Det har bare kommet ut to gode Android-nettbrett, og når Galaxy Tab 10.1 "nettopp" kom ut får vi avvente salgstallene litt.

 

Asus'en har heller ikke vært særlig lenge på markedet. Men fullt mulig at de aldri vil slå iPad 2, det skyldes jo at folk er dumme.

Lenke til kommentar

Sony har gjort det umulige, bygge hele 2 nettbrett uten at de er 95% lik iPad(2). Denne var jo egentlig en umulighet i følge enkelt i en annen tråd.

 

Man kan jo putte en treutskjæring av en dildo på en tablet og få den til å være ulik Ipad, men Ipad har ikke ett design som gjør den spesiell nok til at man kan klage når andre produkter ser like ut. En Ipad ser ut som en hvilket som helst skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja der kom det igjen. Bare de største fanboyene klarer å påstå at ett produkt som iPad selger bra fordi folk er dumme.

Det var faktisk ikke det han sa, så kan du være så snill å droppe fanboy-anklagene?

 

Jeg hadde vanligvis slettet innlegget ditt, men lar det stå så resten av forumets brukere skal få se at jeg 1) ikke tar parti, og 2) prøver å bli kvitt bruken av slike ord.

Lenke til kommentar

Jeg venter på PCer med den formfaktoren til Tablet P, der :-) Synes å huske at et eller annet gamingselskap drev og forsket på noe slikt (Kan det ha vært Razer?). En PC med litt ordentlig kraft, og større skjermer, si 13-17" hver, touch på begge og det hele, så kan ting fort bli interessant :-) Jeg ser potensialet i hvert fall :-) Kanskje det blir upraktisk med touch-tastatur, men det vil tiden vise, og kanskje de kan finne en smart praktisk måte å løse det på :-)

 

Razer har demonstrert en liten gaming "netbook" hvor det er en skjerm ett "dynamisk" tastatur ja, men det du ser etter er vel mer noe ala Acer Iconia

Lenke til kommentar

Ipad er jo målestokken som tablets strekker seg etter. En kan si at tablets som kindle ikke gjør det, men det blir et annet markedssegment.

Et annet markedssegment ja. Kindle er et lesebrett, ikke et nettbrett. Ingen av netbrettene er i stand til å gi det konkurranse, muligens med unntak av Adam. vanskelig å si uten å ha sett skjermen på det i praksis.
Lenke til kommentar

Ja der kom det igjen. Bare de største fanboyene klarer å påstå at ett produkt som iPad selger bra fordi folk er dumme.

Det var faktisk ikke det han sa, så kan du være så snill å droppe fanboy-anklagene?

 

Jeg hadde vanligvis slettet innlegget ditt, men lar det stå så resten av forumets brukere skal få se at jeg 1) ikke tar parti, og 2) prøver å bli kvitt bruken av slike ord.

Stadig vekk blir suksessen til Apple forklart med at folk blir med i Apple menigheten, er dumme eller ligger til sengs med Steve Jobs.

Jeg har mer tro på at Apple lykkes fordi de er først ute med ett produkt som fungerer slik det er ment å fungere, ett produkt som de som ikke er teknisk anlagt får til å fungere.

iPad 1 og 2 har hele tiden hatt sine svakheter, men det er for det meste i øynene på oss mer interesserte. "Vanlige" folk, Ola Nordmann osv. har ikke de samme behovene.

 

 

Men fullt mulig at de aldri vil slå iPad 2, det skyldes jo at folk er dumme.
'

 

Synes setningen er grei å forstå, han ser det som mulig at konkurrentene ikke vil slå iPad 2-3, og at det skyldes at folk er dumme. Altså de er dumme nå og vil være dumme fremover. De dumme folkene må da virkelig være kjøpere av iPad, for de smarte kjøper jo tydeligvis Android tablets.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

De smarte kjøper det som rimeligst mulig dekker deres ønsker og behov.

 

For en god del kan ette godt vøre en iPad. Men det er jo bare å se seg om på ulike fakultet hvor mange som kjøper seg en macbook når alt de bruker er nettsurfing og word. De har betalt tre gangr så mye som de hadde behøvd - men i mange av tilfellene er det jo mer accessory enn laptop. Mer look-at-me enn noen behovsanalyse som styrer valget for 8-9/10 av disse. Noen synes jo de er dumt. Men folk kjøper sko til fire-fem tusen og.

Lenke til kommentar

Jupp og ofte er de ikke spesielt dumme. Men vi er nå uansett alle forskjellige. Det er uansett bra at det faktisk begynner å komme mange gode tablets på markedet. Solgte jo iPad'en og var ganske så klar for å teste ut android tablet med android 3.0 men til slutt ble jeg lei av å vente. Men det ser ut som at det er først i 2012 jeg føler at Android tabletene tar igjen Apple. Da vil nok Apple få hardkjør på markedsandelene. De vil rett å slett ikke selge nok av sine 2 tablets til å slå de beste android tabletene. Mangfolde og ofte lavere pris er jo en av styrkene til Android.

Lenke til kommentar

Hvem vil vel vurdere en tablet som ikke kan DREPE eller TILINTETGJØRE ipad?

 

Ipad er jo målestokken som tablets strekker seg etter. En kan si at tablets som kindle ikke gjør det, men det blir et annet markedssegment.

 

På den positive siden blir disse overskriftene hysterisk morsomme å finne tilbake til når produktet viser seg å bli en ny Xoom.

De fleste her har trolig nokså særegne krav til programvare og andre faktorer for valg av diverse gadgets. De fleste andre kjøper sikkert det de har hørt om fra andre eller sett reklame for.

 

Om vi snakker om ren fysisk størrelse så er vel kommende Toshiba AT200 den tynneste tablet-en, inntil den kommer så er vel Samsung 10.1 den tynneste.

 

Angående overskriften, tror du virkelig skribenten tror at dette er slik Sony skal ta rotte på iPad? Selv missliker jeg metodene en rekke nettsider bruker for å lage overskrifter, ikke minst skrive artiklene. For eksempel i en del artikler er det svært irriterende å lese mens du hele tiden kommer over setninger som får deg til å tenke <<Kunne ikke skjult den SEO-en litt mer?>>.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

De fra Akihabare News skrev dette:

 

Now, after having a bit of time playing with both models, I have to admit that when it comes to design and quality material Sony did not make any compromises. Both slates are elegant, light but does not respond as fast I was expecting them to… They are not slow, but I was expecting Sony to make a quick ass speedy tablet that will show how much they are willing to kick ass.

The other reproach that I will have to make is how “bad” the screen of both tablets are outdoor making it difficult for anyone to enjoy them under the sunlight. I strongly advise anyone who’s interesting in buying one to quickly invest in one of these mate screen protector or be ready to be the proud owner of a very expensive portable mirror.

Haha, bra sagt =)

 

Synes at Tablet P ser veldig ubehaglig å holde.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...