Gå til innhold

Sett iPhone på en Leica


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konsept-messig minner dette litt om Ricoh sine systemkamera, der blant annet skjerm og batteri sitter i en modul, mens optikk og bildebrikke sitter i den andre. Jeg liker konseptet og denne designen er definitivt lekrere enn Ricoh sine moduler. Men det må nok bli andre produsenter enn Apple og Leica som lager noe sånt før jeg biter på kroken. Samsung og Sony produserer jo både kamera og telefoner så det er mest nærliggende å håpe på noe sånt fra en av de.

Lenke til kommentar

Jeg trodde mye av det som avgjorde tykkelsen på et kamera er optikk, enten det er speil m.m. i et speilrefleks eller et foldeobjektiv e.l. i et kompaktkamera. Så om man ikke tenker seg at man skal bruke det innebygde kameraet i iPhone så må jo saken bli veldig tykk. Datakraften i et kamera er jo også gjerne tilpasset datamengden som lages, så å oppdatere prosessor uten å oppdatere bildebrikke gir ikke nødvendigvis så kjempestor gevinst. Men ideen var kanskje at siden iPhone er så brukervennlig så kan man bytte ut fotografen med en iPhone og få bedre bilder :roll:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...